Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dudas
Buenos dias:

Acabo de registrarme en el foro y tb soy neofita en ésto de la pecera y los peces.
Tengo una pecera exterior de unos 180 l. de agua y 10 peces. Como es relativamente pequeña me vendieron un filtro + una bomba de agua (por separado) de acuario interior. Como ahora en invierno le da el sol se hace el "típico verdete" (aunqué me han dicho que no debe preocuparme porqué és un microclima y alimento para los peces) ¿Éso es cierto? El inconvemniente es que el manto verde tapona la entrada del agua a la bomba, con lo cual no hay una adecuada salida del agua. Tengo unas cuantas plantas naturales; algunas plantadas en tiesto y tierra, mientras que otras sólo están colocadas dentro de un bote de vidrio con pedras para que se sostengan.
Ahora vienen las preguntas concretas:
¿Cada cuanto hay que limpiar el filtro y la bomba?
¿Cada cuanto hay que renovar el agua de la pecera y, total o parcialmente?
¿Hay algun tipo de planta que sea perjudicial para los peces y no la pueda colocar en la pecera?

De momento no se me ocurren más dudas. Gracias por anticipado y un saludo cordial.

Maria Rosa
Hola Maria Rosa.

Antes que nada, darte la bienvenida al foro de nuestra Associació. Espero que te sirva de ayuda y puedas resolver todas tus dudas mediante las opiniones de nuestros miembros.

Al ser un tanque exterior, es normal que aparezcan algas, y no solo recubriendo el cristal sino igual unicelulares disueltas por el agua. No son malas, ni mucho menos, pero hay que reconocer que son un tanto antiestéticas.

¿Podrías decirnos que peces mantienes ahí? Imagino que tendrás los típicos "manolitos", carpitas naranjas (Carassius).

Si ves que las algas taponan la salida del filtro no te cortes en limpiar la salida del filtro amenudo.

Al ser un tanque al exterior, no me preocuparía en exceso con los cambios de agua, ya que la lluvia renueva el agua constantemente.

A pesar de ello, en mis tanques al exterior renuevo el 50% del total de agua un par de veces al año. Eso sí, con agua declorada (reposada varios días en garrafas).

¿Cuales son las plantas que nos comentas?

Luego, el filtro si quieres puedes lavarlo cada 6 meses, pero no de manera exhaustiva, sino limpiarlo un poco, "estrujando" las esponjas y poca cosa más. Eso si, siempre con agua del mismo tanque, nunca bajo el grifo.

Y plantas perjudiciales, las únicas que no puedes sumergir son las que no están preparadas para ello. A veces se venden plantas palustres como acuáticas, y tarde o temprano terminan muriendo bajo el agua. Por lo demás, las que quieras que aguanten las condiciones de la pecera.

¡Anímate a colgar alguna foto!

Un saludo!
Salutacions,

MIJABA.
Hola MIJABA,

T'estic molt agraïda per la teva resposta, que m'ha anat bé i, per l'oferiment de solució d' enigmes -per a mi- sobre els peixos i les peixeres!
La peixera és d'obra (encara que imagino que el tipus de material no deu tenir massa importància) i el què sí he procurat és que a l'estiu no estan a ple sol, vull dir que tenen ombra.
El tipus de peix és el corrent. Crec que em van dir Carassa on els vaig comprar.
Veus... ningú m'havia advertit que l'aigua no havia de portar clor. Aquest element perjudica els peixos? Ho tindré en compte.
Quant a les plantes no són aquàtiques. Són plantes que tinc al jardí: les vaig posar pq la peixera es veies més "viva", pq no en vaig trobar de més adequades i pq vaig pensar que si es morien les podria reposar fàcilment. Hi tinc: lliris d'aigua (alcatraz blanc), Falguera, brots d'un arbust que no sé com es diu, fins i tot hi he posat romaní... curiosament tot subsisteix -malgrat el fret d'aquests darrers dies. Estava esperant que fes més bon temps per posar-hi... ara no en vé al cap el nom: auqelles plantes que es fan a les aigües enllotades que fab com un "puro" i després es volatilitzen?

Ja penjaré alguna fotografia.

Res, moltes gràcias i una salutació cordial.

Maria Rosa Confusedmiley1:
Bon dia Maria Rosa.

No calen agraïments, el fòrum és per això Wink

M'agradaria veure la peixera d'obra que comentes, son molt curioses i sovint grosses.

Els peixos que tens són com aquests?

[Imagen: pez019.jpg]

O com aquests?

[Imagen: goldfish-xl-668x400x80xX.jpg]

Son Carassius, els típics peixos nomenats "d'aigua freda". Són molt resistents i agraïts.

El clor es molt perjudicial pels peixos. Si bé probablement unes quantitats petites no matarien el peix, no es gens bo pel seu organisme, per això cal, o bé utilitzar un declorant comercial, o bé deixar reposar l'aigua mínim 48h per a que el clor s'evapori en la seva totalitat.

Si no són plantes aquàtiques, jo no en posaria... Encara que sobrevisquin temporalment poden morir fàcilment y descomposar-se per l'aigua. De la mateixa manera el romaní em temo que també pot deixar anar substàncies aromàtiques per l'aigua Big Grin Jo ho treuria tot...

Per a un aquari a l'exterior a mi m'agraden força les plantes flotants.

Mira't alguna d'aquestes:

· Ceratophyllum demersum (cola de zorro)
· Egeria densa (compte que està prohibida)
· Pistia stratiotes
· Salvinia natans

etcétera...

Son molt xules, consumeixen nitrats de l'aigua i creixen amb facilitat. A més a més solen tolerar les temperatures de l'exterior.

Si vols, passa't algun dimecres per el local de l'associació i miraré de durte Ceratophyllum per a la teva peixera.
Salutacions,

MIJABA.
Bon dia MIJABA,

En prenc nota de tot el que em dius... A veure si deixa de ploure una mica i puc fer alguna fotografia. I, sí algun dels peixos són d'aquest color ataronjat.
Aaaag, doncs, miraré de treure'n les plantes -que, naturalment, no són aquàtiques. Buscaré si en trobo de les que em dius. Tb em sembla interessant el fet de passar per l'Associació. Ja t'aniré dient com va tot.

Salutacions cordials,

Maria Rosa
Molt bé!

Ja et dic que si no en trobes de plantes, jo te'n puc dur unes cuantes un dimecres si m'avises al local.

Per cert, veig que ets del Vallès Occidental. De quin poble? Jo soc de Palau-solità i Plegamans.

PD: Per cert, amb aquesta pluja, millor no treguis la càmera fora Big Grin
Salutacions,

MIJABA.
Hola,

Finalment he trobat una alga que m'han dit que és molt resistent i he tre gairebé tota la resta de plantes de terra que tenía a la peixera. Sóc i visc a Rubí.
Com que ha deixat de ploure he fet unes fotografies que miro de penjar. Després d'intentar-ho no aconsegueixo pujar les fotos (no les puc reduit) Ho tornaré a provar (?):mad:

Bon diumenge,

Maria Rosa
Maria Rosa escribió:Hola,

Finalment he trobat una alga que m'han dit que és molt resistent i he tre gairebé tota la resta de plantes de terra que tenía a la peixera. Sóc i visc a Rubí.
Com que ha deixat de ploure he fet unes fotografies que miro de penjar. Després d'intentar-ho no aconsegueixo pujar les fotos (no les puc reduit) Ho tornaré a provar (?):mad:

Bon diumenge,

Maria Rosa

Hola, lo millor per penjar les fotos, és penjar-les a un lloc especialitzat per internet i després penjar aquí el link... (així no cal reduir-les)
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Bon dia Enric,

M'estava tornant boja buscant un redimensionador i reduint les fotos... Ara provo això que em dius. Espero sortir-me'n. Sóc una mica totxo amb l'ordinador!

Gràcies,

Maria RosaConfusedmiley1:
Hola de nou Enric,

Ja t'ho deia: no sé com fer arribar les fotos mitjançant internet. Si me'n pots fer cinc centims t'ho agrairé.

Maria Rosa,

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Dudas Melanotaenia Boesemani Doversound 16 8.079 20-05-2018, 17:42
Último mensaje: Carlos Samurai
  dudas ciclidos antonio_vila29 0 1.211 06-01-2014, 01:08
Último mensaje: antonio_vila29
  ¿Dudas con los Stiphodon? TopGon 10 5.640 22-01-2012, 13:36
Último mensaje: tyrano34
  Algunas dudas... simplycris 4 3.056 05-05-2008, 13:16
Último mensaje: TopGon
  Mi primer acuario. Dudas: Agua turbia, etc! flip&flop 5 9.689 18-04-2008, 14:51
Último mensaje: flip&flop
  Dudas Peluso 9 4.071 07-11-2007, 15:58
Último mensaje: Edu O.
  Dudas en unidades de medida Victor.M 3 2.436 08-01-2007, 21:23
Último mensaje: Marc Martínez
  4 dudas... davidpg 3 2.322 07-10-2006, 13:53
Último mensaje: Alberto Maceda
  Unas cuantas dudas davidpg 2 2.339 28-08-2006, 14:52
Último mensaje: forodwaith
  Dudas sobre filtración si no hay plantas davidpg 1 1.497 21-10-2005, 14:35
Último mensaje: Xavi

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)