Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Troncs
Bona tarda companys/es!

Estic pensant en els troncs que posaré al 300 l. L´acuari es prou gran així que en necessitaré algún de gran. M´estic plantejant d´anar a buscar-los al bosc, riu... d´aquesta manera també abarateixo costos que amb els temps que corren ja va bé.

Quines experiències teniu, pros, contres? On puc anar a buscar-los? Algún tutorial on s´expliqui el procediment que s´ha de seguir avans d´introduir-los al acuari?

Gràcies.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Jo només et dic que per curar-los has de tenir molta paciència... i un olla ben gran i una mestressa comprensiva Big Grin
Jo vaig agafar una arrel d'un pantà que teniem per casa els sogres des de feia 20 anys, per lo que no vaig haver de treure l'escorça ni fer gaires tractaments per eliminar les restes de MO que hi poguessin quedar, però si ho vas a buscar al bosc, segurament hauràs d'intentar eliminar manualment tota l'escorça i restes de MO que hi hagi...

De totes maneres, jo el vaig tenir a 90ºC durant una setmana a un bany termostatat i sota una pedra per que no flotés, deixant que marxessin tots els tanins (anava canviant d'aigua cada 3 dies aproximadament)... Suposo que tenir un bany termostatat és més complicat, per lo que l'hauries de bullir repetidament i bastants cops... Si no vols eliminar els tanins, crec que de totes maneres s'ha de bullir bastants cops per eliminar restes que podrien dissoldres a l'aigua i fer-ne baixar la qualitat, però no n'estic molt segur

Un cop vaig veure que ja no deixava tanins i que, tot i que encara flotava, la major part del tronc es quedava submergida, la vaig situar a dins de l'aquari amb una pedra a sobre per que es quedés al lloc on la volia i, al cap d'un mes (o dos, ja que no em molestava molt a la vista) ja la vaig treure i es va quedar allà...

Aquesta és la meva experiència... i com diu l'Ismacarv, moooolta paciència!!
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Pots utilitzar fustes dures com el bruc, arboç o la vinya.
Sobretot evita les que son resinoses com el pi

Com et diuen els companys curarlos es ina currada i força inviable si son grans

Si tens algun conegut que tingui una bassa es questio de ficarlos dins i oblidarse dells durant uns mesos.Big Grin
Despres elimines les parts que haguin quedat toves i els hi fas una bons rentats. Com que no podras bullir-lo tambe pots afegir-li algun desinfectant con lejia o aigua oxigenada pero amb cura perque si et passes poden quedar blanquejats

Sobre si deixen anar tanins (segons la fusta els troncs comercials tambe ho fan) va a gustos. Si t'agrada no es un problema si no t'agrada es nomes temps i cambis d'aigua.

Tot es resum amb valorar si tens temps i et cpmpensa l'esforç o et val mes la pena comprar-lo

Salutacions

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)