Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prefiltració del filtre.
Bona tarda! Mirant i remirant sistemes de filtració, he vist que hi ha molta gent que posa un sistema de filtració mecànica (contenidor/got amb cartucho filtrant de perló) als seus acuaris.

http://vidasubacuatica.blogspot.com.es/2...d-del.html

Aquesta prefiltració quin objectiu té? Millorar la qualitat del aigua que sortirà finalment pel nostre filtre exterior o es tracta d´un sistema que ens dona mes marge a l´hora de fer el manteniment del filtre ja que queda una major bruticia al prefiltre i pertant les càrregues del nostre filtre triguen mes temps en embrutar-se?

Gràcies companys!

Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
És un sistema per evitar que les restes més grans entrin al contenidor del filtre i així espaiar les neteges del mateix. És més fàcil netejar el prefiltre sovint que tot el filtre. També serveix, quan tens alevins, per evitar que aquests siguin succionats per la carxofa de sortida
Els amants dels ciclics, amb la sobrefiltració que necessiteu munteu aquests pre-filtres?
TRONERA escribió:Els amants dels ciclics, amb la sobrefiltració que necessiteu munteu aquests pre-filtres?

Jo no els monto perquè no en tinc, sinó si que els posaria. A veure si li demano als reis alguna cosa curradeta com això http://www.eheim.com/en_GB/products/acce..._prefilter.

La solució "temporal" és posar perló a la carxofa d'aspiració.
ismacarv escribió:Jo no els monto perquè no en tinc, sinó si que els posaria. A veure si li demano als reis alguna cosa curradeta com això http://www.eheim.com/en_GB/products/acce..._prefilter.

La solució "temporal" és posar perló a la carxofa d'aspiració.

Jo això no ho faria.

S'obturarà molt ràpid i el filtre anirà forçat...

M'agrada més el que posa en TRONERA.

Però, a tot això, Jordi, si fiques uns bons filtres Eheim com els que tens en ment, el Prefiltre no et cal (és opcional diguessim). Amb el material filtrant de dins del filtre, i si hi col·loques un bon tou de perlon i el canvies periòdicament, hauria de ser suficient.

De fet, crec que no conec a ningú de nosaltres que tingui un pre-filtre com el que ens ensenyes :confused:
Salutacions,

MIJABA.
Gràcies pels vostres comentaris companys!

M´he plantejat muntar aquests prefiltres per a preservar els filtres encara mes de la brutícia i així poder espaiar el seu manteniment.

Com diu l´Isma es molt mes pràctic canviar el perló esporàdicamet a fer la neteja del filtre. No ho he plantetat pas com un sistema per que rendeixin mes els filtres.

Penso que si no s´ha de rentar tan sovint el filtre, mantindré els nivells de colònia biològica mes elevats i per mes temps amb el benefici que això compora.

Dir també que això en cap cas em a oblidar de la neteja i el bon manteniment del filtre.

He llegit en varis articles que el que fan es posar esponja gruixuda (de la blava) i perló al prefiltre. Aquest farà la filtració mecànica del aquari. Aquests dos materials els suprimeixen del interior del filtre. D´aquesta manera alliberen espai al filtre i posen el 100% del volum del filtre amb material filtrant biològic. En aquest cas, si es fa d´aquesta manera, el que es consegueix es aumentar la càrrega biològica del filtre i pertant la seva filtració biològica.

Que penseu d´aquest altre concepte? Com us plantejarieu aquest contenedor anterior al filtre: com a sistema de prefiltratge del filtre (només perló) o com un sistema de filtració mecànica que ens permetrà aumentrar el volum de material filtrant biològic del filtre aumentant el seu rendiment de filtració biològica?

Salut companys!

Jordi
MIJABA escribió:Jo això no ho faria.

S'obturarà molt ràpid i el filtre anirà forçat...

M'agrada més el que posa en TRONERA.

Però, a tot això, Jordi, si fiques uns bons filtres Eheim com els que tens en ment, el Prefiltre no et cal (és opcional diguessim). Amb el material filtrant de dins del filtre, i si hi col·loques un bon tou de perlon i el canvies periòdicament, hauria de ser suficient.

De fet, crec que no conec a ningú de nosaltres que tingui un pre-filtre com el que ens ensenyes :confused:

Tens raó. M'he confós. Posar espuma a la carxofa, no perló. I per fora. De fet els prefiltres Eheim són de foamex (espuma) no de perló.

El tema de deixar la filtració mecànica al prefiltre no ho veig clar, ja que la quantitat de material que poses és massa petita en relació a la que tens dins del filtre en una configuració estàndard de filtre biomecànic

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 35.720 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Filtre de Nitrats Ricard 7 3.969 04-09-2014, 15:48
Último mensaje: Ricard
  [CONSELL] -Filtre Sec-Humit Eheim 2229 Ricard 11 6.053 18-11-2013, 23:25
Último mensaje: junma
  Filtre amb làmpada UV integrada Ricard 14 6.410 13-11-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  Filtre per acondicionar aigua TRONERA 14 7.075 23-03-2013, 00:32
Último mensaje: TRONERA
  Reactor Co2 i sortida filtre extern tipus flauta. TRONERA 3 2.253 21-03-2013, 19:11
  Un dubte sobre aquestes claus de filtre 2365 14 6.543 17-03-2013, 16:07
Último mensaje: Miquel70
  Disoldre Co2 manguera sortida filtre. TRONERA 5 2.991 16-03-2013, 01:25
  Eleccio filtre Eheim (Classic, Experience o Professionel III). TRONERA 9 3.892 28-01-2013, 02:29
Último mensaje: antonio_vila29
  Filtre Piscina 2365 4 2.535 10-01-2013, 17:39
Último mensaje: Jaume71

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)