Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sistema per fer canvis d´aigua a l´aquari.
Bona tarda companys/es!

Us explico la idea que tinc per fer els canvis d´aigua d´un acuari de 300 L.

Per fer els canvis periòdics d´aigua he pensat ubicar una urna d´uns 60 litres amb calentador dintre del armari del acuari.

Per treure l´aigua doncs com fa tothom: sifonejar i cap a la garrafa, desaigue... Però i per reemplenar l´aigua que em tret avans? Tinc pensat conectar una mànega a una aixeta de casa i enviar l´aigua a la urna de 60 litres. En aquesta mànega muntar un filtre de 3 etapes per a declorar i eliminar els metalls pesants de l´aigua. Una vegada l´aigua dins la urna de 60 litres escalfarla amb un calentador i mantindre l´aigua a la mateixa temperatura que l´aigua del aquari de 300 litres. D´aquesta manera evitarem que no hi hagin problemes de temperatura.

EL dubte que tinc es com enviar l´aigua ja preparada cap al acuari de 300 l. Tenia pensat ficar dins la urna una bomba amb una mànega i que porti l´aigua al 300l. El dubte que tinc es si podria "punxar" aquesta mànega en algún tub de sortida del filtre per automatitzaro mes i fer-ho mes còmode. Que en penseu?

Com ho feu vosaltres?

Gràcies
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Jo faig servir més l'estil "a saco paco", però només he de recanviar pocs litres... Tot i això m'agrada la idea de la bomba...

Pel que fa a punxar-ho a la sortida del filtre, no ho veig, ja que -en el meu cas- quan faig recanvis d'aigua la sortida del filtre queda bastant més amunt del nivell de l'aigua i em baixaria "en cascada" esquitxant-ho tot i destrossant el que hi hagi allà on va a parar la cascada... Jo ho faria amb un tub a part que el puguis posar on vulguis per que no faci destrosses i després el guardes a dins de l'urna...

De totes maneres, jo no he fet servir mai cap bomba per reomplir l'aquari...
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Tendrás que tener cuidado de no meter el tubo en el agua del acuario de arriba, ya que sino tendrás una inundación abajo, por el tema de los vasos comunicantes y presiones, ya sabes, eso que aprendimos en la EGB. Te recomiendo la caida en cascada para rellenar el acuario de arriba.
También tienes que tener en cuenta que la altura máxima de muchas bombas es 1 metro, por lo que que tendrás que comprar una bomba un poco especial.

He oído que es sistema por goteo es el mejor, está documentado y no hace falta ni calentar el agua, incluso declorarla.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
k_orta escribió:Te recomiendo la caida en cascada para rellenar el acuario de arriba.

He oído que es sistema por goteo es el mejor, está documentado y no hace falta ni calentar el agua, incluso declorarla.

Caida en cascada? Porque?

Como funciona ese sistema por goteo. Puedes comentarlo un poco mas?

Gracias.

Jordi
Si vols tenir els 60L a una temperatura determinada, necessitaràs cert moviment d'aigua perque el calentador faci bé la seva funció
Filtrado por decantanción y el gota a gota.

En el decantación se ve claramente la cascada que comento, sin meter el tubo en el agua, es decir el agua entra en el acuario principal en cascada.

Estos sistemas los he visto en el libro que me regalaron en Navidad del "Acuario de Agua salada", que no utilizo e intercambiaría, ya que tengo un acuario agua dulce.

Adjunto 2 fotos de los sistemas propuestos.

Archivos adjuntos
.jpg   Gota-a-Gota.jpg (Tamaño: 97,88 KB / Descargas: 18)
.jpg   Filtro-por-decantación-001.jpg (Tamaño: 71,66 KB / Descargas: 17)
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
ismacarv escribió:Si vols tenir els 60L a una temperatura determinada, necessitaràs cert moviment d'aigua perque el calentador faci bé la seva funció

Perque un calentador adequat al volum de la urna no és capaç d´escalfar 50 l. d´aigua sense el moviment d´aquesta?

Que podriem utilitzar per remoure l´aigua, un airejador, una bomba de recirculació?

Caram! Jo pensava que aquest sistema m´estalviaria molts mals de caps i em faria mes fàcil la tasca de fer el canvi d´aigua, però estic veient que no serà tan pràctic. O si?

Veieu una bona idea aquest sistema? Com ho feu vosaltres?

Salutacions!
k_orta escribió:Filtrado por decantanción y el gota a gota.

En el decantación se ve claramente la cascada que comento, sin meter el tubo en el agua, es decir el agua entra en el acuario principal en cascada.

Estos sistemas los he visto en el libro que me regalaron en Navidad del "Acuario de Agua salada", que no utilizo e intercambiaría, ya que tengo un acuario agua dulce.

Adjunto 2 fotos de los sistemas propuestos.

Descarto aquests dos sistemes doncs el meu acuari és un tropical plantat.

No veig viable muntar una cascada per a fer canvis d´aigua. Ja tindré prou trasttos a la sala de màquines i no vull ficar-ne mes i el gota gota necessita una altre urna també.

Gràcies per les propostes.
TRONERA escribió:Perque un calentador adequat al volum de la urna no és capaç d´escalfar 50 l. d´aigua sense el moviment d´aquesta?

Que podriem utilitzar per remoure l´aigua, un airejador, una bomba de recirculació?

Caram! Jo pensava que aquest sistema m´estalviaria molts mals de caps i em faria mes fàcil la tasca de fer el canvi d´aigua, però estic veient que no serà tan pràctic. O si?

Veieu una bona idea aquest sistema? Com ho feu vosaltres?

Salutacions!

Hola,

La pots anar movent de tant en tant o posar una bomba o el powerhead de qualsevol filtret interior. Si no la mous has de comptar que no tota estarà a la temperatura del termòstat i que quan la barregis baixarà una mica. Però 60L per un 300L no és una quantitat perillosa, ni que la tinguessis a temperatura ambient d'un menjador, que normalment no baixen de 18-20 graus.
ismacarv escribió:Hola,

La pots anar movent de tant en tant o posar una bomba o el powerhead de qualsevol filtret interior. Si no la mous has de comptar que no tota estarà a la temperatura del termòstat i que quan la barregis baixarà una mica. Però 60L per un 300L no és una quantitat perillosa, ni que la tinguessis a temperatura ambient d'un menjador, que normalment no baixen de 18-20 graus.

Perdoneu la meva ignorància. Tot just m´estic començant a familiaritzar amb el materia Confusedmiley2: ... però, com ha de ser aquesta bomba, de recirculació, de bombeig com la que faré servir per enviar l´aigua al 300L?

Powerhead=capçal?

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Refredar l'aigua amb Peltier enjordi 2 2.368 05-04-2017, 08:15
Último mensaje: Carlos Samurai
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 35.699 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Ajuda sobre sistema de filtració fcolours 4 3.428 17-03-2015, 16:30
Último mensaje: ANB001
  Control nivell aigua amb Arduino i HC-SR04 fcolours 5 4.054 12-03-2015, 21:37
Último mensaje: xaviergiralt
  osmosis i aixeta per aigua aquari gem.b 14 7.584 24-01-2015, 14:10
Último mensaje: Olivier
  AqDiary. Un diari del nostre aquari (Android) fcolours 1 1.893 15-09-2014, 21:34
Último mensaje: dems
  aquari 600 litres. oscar13s 4 2.677 24-08-2014, 00:12
Último mensaje: ismacarv
  Sistema canvi aigua directe de l´aixeta. TRONERA 10 5.461 22-01-2014, 21:13
Último mensaje: Ricard
  Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) fcolours 13 7.027 22-01-2014, 00:18
Último mensaje: fcolours
  em supura aigua acuari 240 litres chasis2 9 4.115 25-07-2013, 23:11
Último mensaje: chasis2

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)