Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Manado JBL o Akadama?
Bona nit!

Que em recomaneu mes, el JBL manado o la Akadama? Els posarieu unicament com a sustrat o hi ficarieu a sobre algún tipus de grava decorativa? En cas afirmatiu s´ha de ficar algo perque no es barregin?

He llegit que el Manado aporta nutrients i la Akadama no. Es realment així? Aleshores perque es posa també Akadama si aquesta no aporta nutrients?

Pugen gaire la duresa del aigua?

S´han de rentar a fons avans d´introduir a l´aquari?

Moltes gràcies

Confusedmiley20:
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
El manado incrementa la duresa de l'aigua.

La Akadama tendeix a acidificar l'aigua amb força ímpetu, es pràcticament argila.

La Akadama s'ha de rentar força, perqué te molt polsim i restes vegetals (arrels, fulles...). I no s'ha de rentar amb massa força perque sino vas fregant pedreta amb pedreta i encara en fas més pols...
Salutacions,

MIJABA.
Responder
MIJABA escribió:El manado incrementa la duresa de l'aigua.

La Akadama tendeix a acidificar l'aigua amb força ímpetu, es pràcticament argila.

La Akadama s'ha de rentar força, perqué te molt polsim i restes vegetals (arrels, fulles...). I no s'ha de rentar amb massa força perque sino vas fregant pedreta amb pedreta i encara en fas més pols...

He llegit que la gent bulleig el Manado i d´aquesta manera NO aumenta la duresa de l´aigua.

Diuen que la argila es necessària si o si, que li va molt bé a les plantes.

Estic fet un lio, no se quin substrat ficar. L´aquari es de 300 així que també busco algo que estigui bé qualitat/preu, per això havia pensat en el Manado.

Podem posar a sota la Akadama i a sobre el Manado? He llegit que hi ha gent que ho fa. Sabeu el perque?

No tinc ganes de fer un substrat nutritiu casolà així que cerco algún de comercial. No m´importa que hagi de comprar-ne de diferents i ficar vàries capes.

No se, estic fet un lio.

Que em recomaneu?
Responder
Ni idea de lo de bullir el manado. A mi m'agrada força estéticament la manado, però la idea que pugi els valors (amb el que costa abaixar-los) sempre m'ha tirat enrere.

I després si vols posar unes roques curioses com les amano stone o "mini paisaje" també tendeixen a endurir l'aigua...

A mi m'agraden les graves de "boletes" tipo la elos, o les de ada, amazonia etcétera...

Jo no faria una capa inferior de akadama que pot acabar tot barrejat i formar un merder de graves...

De tota manera fa temps que he deixat els paisatges aquàtics, segur que algú altre et podrà donar un cop de mà millor que jo.

PD: Sera fa un substracte nutritiu que crec que es diu Floredepot. Et ve amb unes pastilles blanques d'adob. Jo l'he utilitzat en varies ocasions. Com soc un manies, vaig treure les pastilles d'adob i vaig deixar sols el substracte. Prefereixo adobar jo a la columna d'aigua que hi hagin reserves sota la grava que no puguis controlar...
Salutacions,

MIJABA.
Responder
Jo tinc manado jbl, i n'estic molt content. Si el rentes diverses vegades amb aigua ben calenta, deixa de generar pols i puja molt poc la duresa, de tota manera en un mes s'estabilitza.

De fet, vull fer un nano aquari i només posaré manado com a substrat.

De l'akadama no me n'han parlat tan bé, així que la vaig descartar.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Responder
Prueba el H.E.L.P Advanced Soil Plants. Muy buenos resultados y un precio razonable para la calidad. Yo estoy muy contento con los resultados.

Un saludo
Ernesto Roa.
Responder
Ernesto escribió:Prueba el H.E.L.P Advanced Soil Plants. Muy buenos resultados y un precio razonable para la calidad. Yo estoy muy contento con los resultados.

Un saludo
Ernesto Roa.

Está considerado como sustrato nutritivo, no es grava, verdad? En caso afirmativo sabes si es necesario poner una capa de grava encima?

Sabes que cantidad hay que comprar para un acuario de 300L. con una superficie de 150x40Cms?

Muchas gracias
Responder
Hola jo tinc un 300 litres i e muntat amb akadama fa cosa de 4 mesos de moment tot be, al inici has de fer molts canvis d'aigua per tal de saturarla, i rentarla be abans de possar-la al acuari i de pas crivar una mica ja que du alguna arrel etc... La granulometeia quant mes petita millor si pretens possar tapitzants, jo la vaig agafar de granulometeia mitja i a la hc cuba li a costat aferrar-se una mica pero al final ho ha fet, et passo el meu post per que vegis com vaig muntar i plantar, per que et facis una idea la akadama la vaig agafar per internet molt be de preu 3 sacs, nomes e gastat dos pero tambe e possat humis de llombriu grava volcanica aqualit i arlita ben bollida.
Responder
Akadama solucio economic, manado, ada amazonia etc si necessites molts sacs et sortira per un ull de la cara. A no ser que facis una fina capa, que no era el meu cas.
Et deixo l'enllaç http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6354

Sort amb el muntatje!
Responder
Este sabado asistí a un taller de como montar un acuario plantado, en Aqua Espai, impartido por Pele, y utilizó el substrato H.E.L.P Advanced Soil Plants, de un color más oscuro que la akadama o el manado, y según él, da buenos resultados.
Responder

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  A la akadama hay que lavarla? chevro 6 3.380 13-10-2007, 20:33
Último mensaje: chevro
  experiencies amb akadama lluisman 2 1.543 26-09-2007, 10:25
Último mensaje: lluisman

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}