Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aquaris Hi-tech i Low-tech.
Bona tarda companys!

Ja fa un temps que miro i llegeixo articles sobre aquariofília i he vist que s´utilitza molt el concepte: Hi/Low-tech.

Tinc curiositat per saber que vol dir.

Es refereix als aquaris plantats? Si tenen plantes de creixement ràpid o lent?

Salutacions
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
TRONERA escribió:Bona tarda companys!

Ja fa un temps que miro i llegeixo articles sobre aquariofília i he vist que s´utilitza molt el concepte: Hi/Low-tech.

Tinc curiositat per saber que vol dir.

Es refereix als aquaris plantats? Si tenen plantes de creixement ràpid o lent?

Salutacions

Crec que sí que es refereix als aquaris plantats (però pot ser per a tots), tot i que pel que tinc entès jo no es refereix a si les plantes són de creixement ràpid o lent, sinó que es refereix al requeriments de les plantes... és a dir que és un Hi-tech si necessiten molts W/L de llum, aport de CO2 constant, bona filtració... (és a dir uns quants €€€ per funcionar bé), mentre que un Low-tech són els que poden funcionar directament amb els accessoris de fàbrica (és a dir pocs €)...
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Hola,

ja t'han respost bé. Només aportar que el high tech no només tenen molta tècnica, sinó que també requereixen molta atenció: analítiques específiques, abonaments en columna i al substracte, podes elaborades... i normalment inclou plantes de creixement ràpid, o que al menys creixen ràpid amb el metabolisme accelerat per les condicions. El protagonista serà més l'entorn que no pas els habitants,ja que sovint entrarem al paisatgisme aquàtic, i a la majoria de peixos la llum per un tub no els hi acaba de fer gràcia.

El low, doncs ja saps, llum moderada, abonament líquid genèric, res de CO2, poca poda, creixement normal de la planta, no cal analitzar gaires paràmetres (els des peixos, sí, és clar)...

O sigui, que cal temps, ganes i constància per fer un high. Per això no tinc cap Big Grin

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  decoració aquaris sizoo bookmark 11 3.341 19-10-2005, 18:47
Último mensaje: winzip
  Aquaris de l’AAB al SIZOO ’05 Petxinot 12 3.748 26-09-2005, 00:40
Último mensaje: DOCTOR J
  Traspàs tenda aquaris Jaume71 6 2.491 27-04-2005, 15:12
Último mensaje: Jaume71
  "Amaninho", el crack dels aquaris. Xavi 11 4.287 18-04-2005, 18:22
Último mensaje: David
  Tema aquaris Francesc V. 1 1.539 28-08-2004, 00:34
Último mensaje: Aleix Llovet

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)