Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aclimatació peixos
Bona nit companys/es!

Pensant en el momento d´introduir els peixos al aquari em venen molts dubtes i curiositats:

Es recomanable pasar un período de quarentena per descartar que no estiguin malalts i evitar alterar la bona harmonia delo nostre aquari. Tots sabeu que avegades són molts mesos d´esforç i dedicació en els nostres aquaris i que per ficar uns peixos que no estiguin en bon estat tinguem problemas greus.

Passeu aquest periode de quarentena? Els que vivim a Barcelona, generalment tenim problemes d´espai com per a mes a mes tenir aquaris de quarentena. COm ho feu?

Si no passeu aquest periode, com introduïu els peixos al aquari, els aclimateu...?

Moltes gràcies.

Salutacions.

Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
TRONERA escribió:Bona nit companys/es!

Pensant en el momento d´introduir els peixos al aquari em venen molts dubtes i curiositats:

Es recomanable pasar un período de quarentena per descartar que no estiguin malalts i evitar alterar la bona harmonia delo nostre aquari. Tots sabeu que avegades són molts mesos d´esforç i dedicació en els nostres aquaris i que per ficar uns peixos que no estiguin en bon estat tinguem problemas greus.

Passeu aquest periode de quarentena? Els que vivim a Barcelona, generalment tenim problemes d´espai com per a mes a mes tenir aquaris de quarentena. COm ho feu?

Si no passeu aquest periode, com introduïu els peixos al aquari, els aclimateu...?

Moltes gràcies.

Salutacions.

Jordi

Hola,
Jo crec que has de mirar be el que compres i fer-ho a una botiga de confiança. Sent així ja pots posar els peixos a l'aquari.
Jo al principi sí que els hi feia quarentena i vaig arribar a la determinació que era una pèrdua de temps.
Desgraciadament no es una perdua de temps, contradic a l bon amic Miquel.

Jo no acosttumo a fer-ho, però a aigua dolça, quan fiques un peix nou, o aquest o els de la peixera es poden resentir. I es habitual.

Això si, si la tenda es de confiança i saps que ells els matenen be i fan la quarentena, doncs..
Però es una loteria.

Jo he posat no fa molt uns nous i al dia següent van començar a palmarla tots.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Hola,

vos dir que amb el tanc de 150cm que vols muntar no tindràs lloc a sota per un tanc de 45/60cm? No necessites més. I quan no el facis servir de quarentena, sempre el tens de reserva per si cal separar algun, o et crien, o...

Tot i així, per mi és millor posar els peixos les primeres setmanes i després no tocar gaire el tema, no vagi ser que la liem. Clar que els peixos que a mi m'agraden, quan es fan al tanc, no són gaire simpàtics amb els nouvinguts Big Grin
Hola,

Jo sempre passo quarentenes a casa. Tinc un aquari principal de 450 litres, i 3 de quarentena/cria de 154, 60 y 38 litres. Potser és perquè tinc discos i no vull assumir més riscos dels estrictament necessaris, però crec que és una actitud prudent i molt recomenable.

També és cert que no introdueixo gaires peixos, de manera que la cosa és més fàcil. Quan introdueixo algun disc nou, sempre a aquari de quarentena per examinar femtes abans de posar-lo amb la resta. A més, l'ajuda a acostumar-se a la papilla abans de colocar-lo a competir pel menjar amb la resta.

Fa poc vaig introduir un grup de 120 cardenals petits, i no només vaig posar-los a l'aquari de quarentena, sinó que vaig fer un tractament preventiu contra paràsits branquials. Potser és una mica bèstia, però si per culpa dels cardenals introdueixes paràsits branquials en un aquari amb discos... 'amos, 'amos... te'n recordes la resta dels teus dies! Sad A més, encara que eren petits (1-1,5 cm) i molts (120!), no vaig patir ni una sola baixa...

Fins ara,

David.
David Fernández escribió:...
Fa poc vaig introduir un grup de 120 cardenals petits, i no només vaig posar-los a l'aquari de quarentena, sinó que vaig fer un tractament preventiu contra paràsits branquials. Potser és una mica bèstia, però si per culpa dels cardenals introdueixes paràsits branquials en un aquari amb discos... 'amos, 'amos... te'n recordes la resta dels teus dies! Sad A més, encara que eren petits (1-1,5 cm) i molts (120!), no vaig patir ni una sola baixa...
...

120 cardenals! Això sí és un cardumen i la resta són tonteries... Per cert, quina moral el de la tenda de contar-los Big Grin Big Grin Big Grin
ismacarv escribió:120 cardenals! Això sí és un cardumen i la resta són tonteries... Per cert, quina moral el de la tenda de contar-los Big Grin Big Grin Big Grin

Doncs veient els bons resultats que em varen donar aquests cardenals petits (en 2 mesos van passar a mida "jumbo"), la setmana passada vaig encarregar 120 més... Però crec que amb 240 cardenals a l'aquari ja em planto... Big Grin

I sí, el de la tenda es va entretenir una estona. Especialment perquè van cometre l'error de posar-los en un aquari plantat!!! Confusedmiley3:
Respecte el tema, jo no tinc lloc on fer les quarentenes, però ho trobo interessant... Com que no puc, intento anar a llocs on me'n pugi fiar...

David, 240 cardenals han de fer el seu goig!!! Els poso a la meva peixera i no queda lloc per l'aigua!!! Big Grin Alguna foto i/o video també seria impressionant!!! jejeje.
I si t'han viscut tots, aleshores ja està bé que l'hagin posat en un acuari plantat...
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
David Fernández escribió:Doncs veient els bons resultats que em varen donar aquests cardenals petits (en 2 mesos van passar a mida "jumbo"), la setmana passada vaig encarregar 120 més... Però crec que amb 240 cardenals a l'aquari ja em planto... Big Grin

I sí, el de la tenda es va entretenir una estona. Especialment perquè van cometre l'error de posar-los en un aquari plantat!!! Confusedmiley3:

¿Cómo no te los crías tu mismo?, además tienes urnas variadas. Una puesta y deberías de sacar muchos de una sola vez.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
k_orta escribió:¿Cómo no te los crías tu mismo?, además tienes urnas variadas. Una puesta y deberías de sacar muchos de una sola vez.

¿Criar cardenales...? ¿Es factible...? Bueno, debe serlo, porque estos vienen de la República Checa, y creo que por allí no pasa el Amazonas Big Grin , pero a mi en 12 años no me han hecho ni una sola puesta... :confused:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ph a 8... Es dolent pels peixos?? Natalia 27 8.172 19-11-2013, 14:08
Último mensaje: ismacarv
  transvassament de peixos esarro 5 2.513 02-04-2013, 13:02
  Piscines de peixos gat. MIJABA 1 1.157 17-03-2013, 03:05
  Paràmetres: 16 GH, 8 PH. Relació peixos TRONERA 52 16.612 11-03-2013, 11:57
  Fitxes peixos aigua dolça. TRONERA 8 3.738 10-02-2013, 18:49
Último mensaje: Ricard
  Peixos que salten ... tofol 6 3.255 09-08-2012, 16:41
Último mensaje: Miquel70
  Ajuda morts peixos Gould 2 1.645 11-12-2011, 23:29
Último mensaje: pavon
  Posta peixos joya hector28bcn 4 2.138 17-11-2011, 10:50
Último mensaje: hector28bcn
  Peixos congelats... i després vius! MIJABA 1 1.454 03-11-2011, 10:47
Último mensaje: SCRAT
  Regalar/Intercanviar peixos Ruch 47 11.349 27-03-2010, 14:46
Último mensaje: Ruch

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)