Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Per fi...468 litres!
Bones!

Lo dels leds sera la propera actualitzacio. Pero vull mantenir i tambe que creixin acropores i per aconseguir aixo amb led la inversio era massa gran ara. La diferencia de w no era tan gran. Encara que la calor si!!

Esperare una temporada a veure com evolucionen el aquaris amb kessil ja que es una opcio que a priori m'agrada bastant.
Bones!!

Segueix el procés de maduració. Comencen a sortir les primeres algues, de fet ja he fet una primera podada.

Després d'uns dies veient que la roca nova ja està plena de microfauna, m'he decidit per treure la vella. No m'acabava d'agradar la diferència de roca i he afegit una mica més de roca del mateix tipus que m'ha permès fer aquest petit pont central amb una punta cap al frontal de l'aquari que crec que em donarà molt de joc amb els coralls.

[Imagen: IMG_6009_zps82471803.jpg]

[Imagen: IMG_6004_zpsa5a60bce.jpg]

En fi, que no ha canviat gaire. Segueixo afegint una ampolla de Biodigest a la setmana i 4 gotes de zeobak al dia. I tot i que no tinc peixos vaig tirant una mica de menjar perquè ajudi a la maduració.

Aquesta setmana tinc intenció de posar un grup de cromis viridis perquè crec que l'aquari necessita una mica de kaketa.

En fi, ja heu passat per aquests moments que estic passant jo, Santa Paciència!!
OHHHHHH!!!!!!

L'estructura de roca t'ha quedat molt bé Seral. I el pont es tot un punt!

Escolta'm, no posaràs sorra?
Salutacions,

MIJABA.
Gràcies Confusedmiley1:

Doncs en principi no posaré sorra, però no creguis que ho hagi tingut sempre clar. Fins al final he estat dubtant, però ara mateix estic molt content amb la decisió. En l'anterior aquari vaig acabar de la sorra fins els nassos. Serà bàsciament un aquari amb SPS, o sigui, molt moviment d'aigua. La sorra que m'agrada és la més fina però clar, acaba repartida per tota la roca.

Se que té els seus inconvenients com per exemple que la sorra és un bon lloc perquè s'hi instal·li la colònia bacteriana i microfauna per no dir lo bé que queda! però tot i que ara no quedi gaire bé, queda més net. Ah un altre punt a favor de no posar sorra al meu entendre és que ara mateix tinc dos punts controlats on s'hi acumula "brutícia", i m'és molt fàcil i ràpid sifonar-ho sense patir de emportar-me res més que el que desitjo treure de l'aquari.

Espero que el que tingui damunt la roca amb el temps sigui tan guapo que l'atenció vagi cap allà i no cap al fons. També pot ser que s'hi acabi dipositant la coralina, i llavors quedarà millor.

Què tal la teva experiència?
Ostres Seral, doncs seguiré d'aprop els teus avenços.

A mi també m'agraden molt els aquaris de sols SPS, per això m'agradarà veure les teves experiències i com te'n surts de tot plegat! Ets acroporero doncs?

La idea de no posar sorra em sembla genial, és més net i higiènic, però més antiestètic al meu parer, una mica "antinatural". Però tot el que comentes realment son ventatges, el tema de sifonar, corrent d'aigua a dojo sense haver de patir, etcétera...

De fet als meus aquaris de killis son totalment nuus, per a sifonar i tenir controlats els peixos, al·levins, l'alimentació, residus...

Com ja saps el meu aquari té una fina capa de sorra d'un dit al frontal i un dit i mig a darrere. A mi m'agrada, está ple de cucs, amphipods, grutes, cavitats etcétera, i la archaster la remou constantment...

I una cosa,que he vist que sovint es fa, perqué no agafes un petit tupper, l'omples de sorra viva i el fiques al sump? No faria la mateixa funció filtrant? (Parlo des del desconeixement)
Salutacions,

MIJABA.
Bones!

Fa dies que no actualitzo. Mentres segueixo amb el procés de maduració i segueixo esperant que marxin les algues (MIjava no descarto lo del taper o inclús un refugi amb macroalga)...he afegit nous inquilins...

[Imagen: IMG_6070_zps8c4aaa48.jpg]

[Imagen: IMG_6058_zps08fa006a.jpg]

[Imagen: IMG_6027_zps5fa98c2d.jpg]

Ja hi ha una mica de moviment!
Preciosos esos peces!!
240 litros acuario comunitario con Discos.
91 litros acuario de engorde alevines Disco.
38 litros acuario gambario con CRS y CBS.
Bones!

Per dins no ha canviat gaire, segueixo amb la maduració. Fa dues setmanes vaig comprar una Dolabella i m'ajuda a mantenir les algues un mica controlades, no del tot. Però comença a sortir coralina tant a la roca com al terra de l'aquari.

El que sí que ha canviat és l'aquari per fora, ja està forrat. M'ha portat feina però com que això del brico m'agrada ho he disfrutat. Ho he pintat amb el mateix to de gris de la paret.

[Imagen: 2013-08-08170651_zpsf836f10c.jpg]

[Imagen: 2013-08-08171443_zps701586a7.jpg]

Són plafons de Dm, subjectats amb imans, menys la porta de la dreta que està collada a la paret. Una foto de la porta i de les vergonyes que amaga!

[Imagen: 2013-08-08210649_zpsf0ae1721.jpg]

Salut!
Ole Seral!!!

Mola moltissim com ha quedat integrat !!!
T'ha quedat molt ben integrats, felicitats per la feina de Brico. I mlt macos els habitants.
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  96 litres salats Seral 6 2.852 26-09-2012, 16:18
Último mensaje: Seral
  aquari 60 litres albertus 6 2.673 09-10-2006, 20:26
Último mensaje: Edu O.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)