Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Per fi...468 litres!
Ben integrat i vist a dues cares no se que més es pot demanarBig GrinBig Grin

Com van les algues?? A simple vista no s'en veuen masses

Salutacions
pavon escribió:Ben integrat i vist a dues cares no se que més es pot demanarBig GrinBig Grin

Com van les algues?? A simple vista no s'en veuen masses

Salutacions

Doncs no va tant be com voldria. La Dolabella les mante a ratlla pero per alla on passa al cap d'uns dies tornen a sortir.

Amb un test Salifert, els fosfats surten a cero. Pero tinc els meus dubtes que sigui prou precis i estic pensant en comprar un cheker de Hanna de fosfats o trobar algu que me'l pugui deixar per comprovar-ho.

Estic en el tercer mes de ciclatge, i penso que al ser roca morta tot el que tinc, sera una mica mes lent tot plegat i les algues acabarant marxant per si soles. Pero tot i aixi, no les tinc totes i m'estic plantejant fer un brico d'un reactor de resines antifosfats o fins i tot un refugi amb sorra, roca viva i macroalgues al sump.

Que en penseu?
Per cert, em podrieu dir quin tipus d'algues són aquestes?

[Imagen: 2013-08-11210044_zps969cb9af.jpg]

[Imagen: 2013-08-11210127_zps6d1aca72.jpg]
Es complicat, però a primer cop d'ull em semblen més fongs que no pas filamentosa.
A viam si tenim més opinions!
es 100% roca morta?
Si. Els primers dies vaig tenir un parell de roques de l'antic aquari pero despres les vaig treure.
Ep! Algu sap quin tipus d'algues o fongs són?
Seral, li he ensenyat el aquari integrat a la habitació a la meva chicota (que está fent arquitectura) i li ha encantat, ha flipat :eek::eek::eek:

Enhorabona molt bona feina, t'ha quedat increible.

Sobre els possibles fongs, per mi que es alga filamentosa. Jo en vaig tenir un brot molt semblant que em cobria tota la roca, però era d'un color més verdòs...

Poc a poc va anar minvant, i amb l'introducció dels hermitanys del Miquel70 i el petit Siganus vulpinus han polit tota la roca, ni rastre de les algues...

Tens algun "herbívor" a l'aquari?
Salutacions,

MIJABA.
Gracies Mijaba, m'alegro que li agradi a la teva xicota i mes venint d'una futura arquitecta.

Precisament com que les meves algues son marrons em fa pensar que potser no son filamentoses...o almenys les que estem acostumats.

Tinc alguns cargols i una Dolabella pero cap peix herbivor. Tenia un Binotatus que menjava molta herba pero el vaig treure perque era molt mal parit i no deixava de marcar a un bispinosus fins que se'l va carregar.
Segueixo amb la lluita contra les algues. La roca no està com voldria. Les algues semblen molt incrustades i ni la Dolabella pot amb elles, només les mossega superficialment i tornen a crèixer.

Vaig deixar l'aquari tres dies sense llum per si es tractava de fongs però no va ser la solució.

Com a primera mesura m'he fet un reactor de fluids on he posat resina antifosfats PO4x4. Tenia els fosfats a 0,07 i ara ja els tinc a 0,04. A veure si eliminant-los per complet les algues van minvant.

La segona mesura està en camí, i és fer un refugi extern. Hi posaré 7 cm de sorra, roca viva que abans passarà una temporada al tanc principal perquè ajudi a la maduració i també macroalga. Demà aniré a comprar els vidres per fer-lo. Aquesta segona mesura espero que m'ajudi no només amb les algues sinó també en crear un zona d'assentament de bactèries.

Al sobreeixidor hi tinc dues baixades de 40, així que una d'elles la derivaré directament al refugi, i després passarà a la zona de pujada a l'urna principal.

Peeeeeerò, mentre això es posa en marxa, han entrat alguns animalons a l'aquari...

Una parella de Pholydictis leucotaenia...molt elegants!
[Imagen: IMG_6126_zpsb822815d.jpg]

Un salarias ramosus que va fent feineta amb l'alga
[Imagen: IMG_6120_zps96c24109.jpg]

Una lateral
[Imagen: IMG_6145_zps5409630b.jpg?t=1378148361]

I una frontal del rei de l'aquari
[Imagen: IMG_6117_zps202b9afb.jpg]

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  96 litres salats Seral 6 2.851 26-09-2012, 16:18
Último mensaje: Seral
  aquari 60 litres albertus 6 2.669 09-10-2006, 20:26
Último mensaje: Edu O.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)