Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aquaterrari (work in progress)
Ja sabeu que els meus projectes solen ser mooooooooooolt lents Big Grin

però a veure si per fi, aprofitant la tirada pels terraris i similars que hi ha per aquí m'acabo animant d'una vegada.

El projecte és un cub BLAU de 45x45x45 que vaig adquirir al Sizoo 2007!!! :eek: Resulta que per a muntar-lo ràpid a casa de manera "provisional" Cool vaig ficar-hi un tronc per acabar de curar i varies plantes que vaig arreplegar.
[Imagen: aquaterr.jpg]

i se'm va encendre el llum! hi faré un aquaterrari!

El següent pas va ser omplir un petit tuper (25x15 aprox) tot perforat per sota per drenar l'aigua, i ple de torba per a plantes, i plantar-hi una plamera, varies crypto, falgueres ("helecho de java") i alguna altra planta emergida, i posat sobre una plataforma de manera que la part de sota el tupper queda pocs centímetres submergida en aigua.
[Imagen: IMG_0421.jpg]

Amb el temps va anar agafant cos i fins hi tot em va arribar a florir un echinodorus que treia el cap a la superfície... quina màgia que té veure una planta aquàtica florint!
[Imagen: IMG_0405.jpg]

[Imagen: IMG_0411.jpg]

Com que la cosa quedava força xula, la "provisionalitat" ha durat fins ara, amb algunes remodelacions pel mig. Ara mateix està així:

[Imagen: hig5xLBBNXQ3oCXmFbar0LsHyKYraBS-K4H8Q5N_9Mg.jpg]
Ara el que vull fer és una paret rocosa i una plataforma per a les plantes com cal.

Ho anava fer amb el meu inventillo de cola de PVC i sorra pulveritzada, pero en Marcos em va convèncer de fer-ho amb elastopur. Ostres quin invent!!! és tant senzill d'aplicar que no ho pot ser més. Te una adhesió aparentment molt bona amb la fibra de coco, es molt net, molt ràpid de secar i barat... realment em costa trobar-hi inconvenients.

La primera prova la vaig fer amb una petita peça amb un tros de planxa de foam (un porexpan molt dens que es fa servir per a manualitats o per a aillament -al Leroy Merlin venen unes planxes gruixudes d'uns 100x50 per uns 2-3€ -)
La idea era simular una roca amb estructura laminar com la pissarra, fent talls rectes i paral·lels. Ho vaig tallar al foam a base de cutter i llima. Un cop llest vaig pintar amb l'elastopur i ho vaig cobrir de fibra de coco en pols (vaig agafar la pastilla compactada de fibra de coco i la vaig estar ratllant amb una llima per a fer-ne un pols perfectament sec. Ho vaig passar després per un colador de cuinba per retirar la part més fibrosa)

El resultat molt satisfactori

[Imagen: 8uEom66l0Rx47EmXfNj11i3Gdtb1rLbYD-RcvWqR9mk.jpg]

I com que em va agradar, vaig anar a per una peça gran. Un retall de foam de 30x30

Primer el tallat. Aquest cop a base de cutter, procurant seguir linies paral·leles i anar fent formes esglaonades laminars.
[Imagen: IlpkBDattLxTFVLwFmBT6v4CTBcxwOOPFKWYAW5pD7A.jpg]

Després aplicant una capa de elastopur (apenes 2 minuts! és genialment senzill i net!)

[Imagen: GDZOLon3xVQyNP_aES7XyUXOOgSufC2nEicYnQM9iKA.jpg]

La veritat és que només així ja m'agarda!!!

Tot seguit vaig cobrir amb el pols de fibra de coco a sac per sobre, vaig apretar suaument per sobre per adherir-lo bé, però sense insisitir massa perquè si no queden les vores més sortints una mica pelades (es pot veure a la peça petita... tot i que també mola perquè sembla roca sortint de la terra). Altre cop un resultat que fa molt bona pinta!
[Imagen: CRaqxQe_MGcy7AqtBC9x6PnIDB1gnOnasSHvvhnXvMU.jpg]

I ara estic acabant de fer més paret i preparant unes arrels molt guapes que vaig arreplegar per la muntanya!
[Imagen: ZB0WGDFm4RWrqbVWxHgyaBGuIEl22fZQjEXd0ufWmj4.jpg]

I així ho tinc fins ara... a vure si això no para i acabo el projecte Big Grin

aneu-me punxant, que no decaigui! Big Grin Big Grin Big Grin
Tiu està molt guapo!

Com has fet l'efecte de la boira? :confused::confused::confused: :eek::eek::eek:

La paret ja t'ho he dit, t'ha quedat molt bé, molt natural.

En volem més!
Salutacions,

MIJABA.
Creo que eres de los pocos que aún debe mantener el cubo del sizoo 2007 (el mío me parece que anda por la riojaBig GrinBig Grin. ).
Del experimento nada que no te haya comentado ya, genial y prometedor, ahora falta acabarlo.
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
El elastopur y la fibra de coco se llevan especialmente bien ? o funcionaria igual con otros materiales tipo piedra machacada?
Hola m'agrada el experiment, queda molt xula la pared, i una pregunta, el elastopur on el compres? Jo també vull experimentarConfusedmiley4:
*Acuario 240l comunitario
*Acuario 94l Tylomelania+ cherrys 
*Brico estanquito casero 60 l, medakas
Gemma, a mi m'ha sobrat mig pot, si vols te'l duc un dia per a que probis Wink
Salutacions,

MIJABA.
Eyy montes gracies, pero yo veig complicat, no tinc lliure cap dimecres per ara:mad: i no se quant en tindre, será millor q m'ho compri, merci.
*Acuario 240l comunitario
*Acuario 94l Tylomelania+ cherrys 
*Brico estanquito casero 60 l, medakas
El que el compra és en Marcos, crec que els demana on-line
http://www.locosporlasranas.com

Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Aquaterrari per Neurergus crocatus Carlos Samurai 9 11.109 22-01-2018, 03:40
Último mensaje: brenega

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)