Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inici Projecte Nano reef
Molt bones a tots ....

sóc nou en aquest foro i m'agradaria presentar-me. Em dic David i sóc de de BCN. Com molts de vosaltres vinc del món de l'acuari d'aigua dolça desde fa molts anys. Actualment tinc un 130l plantat (amb co2) i un nano gambari. Desde fa algun temps em ronda pel cap iniciar un nou projecte i m'agradaria montar un nano reef, (nano perque tinc poc espai en el meu mini pis...)

He estat mirant molta cosa per internet tot i així tinc molts dubtes Confusedmiley4:.....

La meva intenció es montar una urna de 40X40X40 amb un SUMP de 28x32x32, Skimmer un TUNZE 9002, bomba de retorn una EIHEM Copact PLus 200, roca viva, pantalla leds (encara no sé quina escollir). Vull posar corall tou de moment, algun invertebrat i potser algun Oceanolaris.... Aniré poc a poc adquirint el material ja que sino la butxaca quedarà molt tocada.

Tinc montat un moble el qual he pintat l'interior amb pintura impermeabilitzant de terrats i a més a més li he posat uns panells de "copronen" (em sembla que es diu així) per aillar al màxim el soroll dels aparells i la caiguda de l'aigua.

M'agradaria que algú em dongués la seva opinió en quant ( de moment... ) un parell de coses:

- En relació al sump us deixo unes fotos d'un possible muntatge a veure que us sembla la distribució (vull critiques eh.....)

.jpg   sump1.jpg (Tamaño: 73,18 KB / Descargas: 145)

.jpg   sump2.jpg (Tamaño: 68,1 KB / Descargas: 143)

- En ralació al rebosadero també tinc dubtes de quin posar, he llegit que hi ha un que es molt estètic i diuen que va bé, es el Rebosadero XAQUA i sinó un a una cantonada. No he trobat qui parli de les ventatges i desventatges de cadascun d'ells, us agraïria aluna opinió envers aquest tema.

Tic molts dubtes més pero... de moment aniré us deixo aquests.
Gràcies per dexar-me un troç del vostre temps.
Bones,
Jo no soc un expert, tot just començo amb el marí, però, el que si que veig es que el "laberint" a la sortida del skimmer, es molt estret i s'acumularà la ronya que després no podràs netejar per les mides.

Salut!
Gràcies Congobulunga, ho tindré en compte, separaré més els vidres del laberint, agraït.
Hola,
Jo vaig comecar amb un sump amb tres separacions mes la d'aigua.
Ara no en tinc cap mes que la de l'aigua i una de petit pels mitjons.
Per a mi el sump com mes lliure millor, ja que quan comences a posar-hi "trastos" no tens espais. Termostat, reactors, bomba, uv, calç i un llarg etc.
Encara que recorda que les divisions sempre pots treure-les encavat quan netegis el sump.
Salut!
Hola,

Estoy de acuerdo con los compañeros, cuanto más despejado el sump mejor. Luego todo son atascos y rincones de porquería.

Creo que lo mínimo es una separación, una para mantener el nivel del skimmer y la otra para tener la bomba de subida, para soportar los desniveles de la evaporación. Pero si mantienes todo el nivel, con una sola tienes de sobra.

Por cierto, el diseño te lo has trabajado, sobretodo el skimmer!!

Saludos

Salva
Joan i Salva gràcies per le vostres aportacions, així doncs treuré la separacio del mig i en deixaré dues i el recipient per l'aigua dolça pel autorrelleno.
Pel que fa el rebosadero alguna opinió?
Una altra pregunta? teniu posades claus de tall en els tubs de entrada i sortida?
Salut!!
Jo tinc un x.aqua.
Em va molt be. Sense claus ni res.
Salut!
Merci Joan, em decantaré pel Xaqua, és el que més en convenç. Per cert felicitats per l'acuari he estat veient fotos i el tens molt xulo.

He fet unes modificacions al sump despres dels consells que m'heu dit, a veure que us sembla:

.jpg   sump1.jpg (Tamaño: 76,35 KB / Descargas: 114)

.jpg   sump2.jpg (Tamaño: 68,96 KB / Descargas: 113)

Aiximateix us deixo també unes fotillos de l'interior del moble on anirà el Sump:

.jpg   armari 1.jpg (Tamaño: 70,56 KB / Descargas: 113)

.jpg   armari 2.jpg (Tamaño: 96 KB / Descargas: 113)

Recomaneu alguna pantalla de led en especial que no sigui exessivament cara? (entre 200 i 250 euros)

Gràcies per la vostra ajuda.
Buenas,
Em sembla molt bona idea insonoritzar el sump. Vulguis o no fa una mica de soroll.
Gracies pel l'acuari. Es mes xulu vist "in situ", encara que també s'hi veuen els problemes que té, si ara unes alguetes, si uns punts de ciano, si la sorra bruta etc ets.
a les fotos aquests detallets queden amagats.

Per cert, pel pressupost que poses, em sembla que les alguna cosa pots torvar, pero jo de tu em passaria per alguna botiga i faria el xafarder i em deixaria aconsellar, encara que pel tamany de acuari amb una fas, cosa que et facilitará la fina i el pressupost.

Salut!
Aixi, doncs ho faré, pasaré per algun lloc a veure que m'aconsellen amb el tema pantalles. M'agradaria posar LED per lo de la focalització de la llum, i la radiació de calor pero em faig una mica d'embolic amb els Wats/Lumens necessaris.

Gràcies.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
Video S-Aloha Reef bye bye... MIJABA 12 4.406 16-10-2015, 03:17
Último mensaje: ANB001
Photo reeF (2ª palte) Miquel70 14 4.349 09-09-2015, 17:46
Último mensaje: Miquel70
  Necesito ayuda con nano acuario Ocean Free 63L Jordimlm 1 1.693 18-06-2015, 00:01
Último mensaje: Jordimlm
  pico reef 19 litros germang 2 2.372 18-03-2015, 17:21
Último mensaje: albertus
  S-Aloha Reef - II MIJABA 200 48.587 10-06-2014, 16:19
Último mensaje: esarro
  staskys reef stasky222 54 16.497 04-06-2014, 22:01
Último mensaje: Marc Martínez
  Awesome Slow Motion in Reef MIJABA 3 2.538 28-03-2014, 00:58
Último mensaje: Bruno
  Projecte 200 l mixte Victoribm333 2 1.686 25-01-2014, 10:53
Último mensaje: albertus
  Regalo dos caixes de "Reef crystals" Marc Cisa 2 1.584 06-12-2013, 18:12
Último mensaje: Marc Cisa
  Proyecto acuario marino reef 700l javi 49 16.754 31-10-2013, 14:37
Último mensaje: Seral

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)