Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aquari a tres cares
Bon dia a tothom!
Em dic Laia i fa pocs dies que m'he fet de l'associació. Us voldria demanar ajuda i opinió sobre la millor manera de muntar un aquari d'aigua dolça amb vistes a tres cares (només un dels costats curts tocant al a paret).
M'he engrescat a recuperar l'aquari que tenia d'adolescent i engegar de nou en aquest món. L'aquari en qüestió és de 96L, 80x30x40 cm, d'aquells que encara tenien el marc de metall al volt.
Una solució seria fer la part alta al mig, però sent tant estret, potser quasi no tindria perspectiva. Una altra solució seria fer la part alta al costat que toca a la paret i anar baixant progressivament fins deixar la zona de l'altre costat curt com una platgeta, però sent bastant petit l'aquari no sé si donarà resultat. Com ho veieu? S'us acut alguna altra manera? Què creieu que serà millor? Qualsevol ajuda serà molt benvinguda.
Moltes gràcies per endavant!
Jo crec que la 2ª opció es millor. Quin tipus de acuari sera? Plantat? Africá?
Hola Olivier! Moltes gràcies per la teva resposta. M'agradaria possar-hi bastantes plantes, trobo que donen més alegria.
L'aigua que em surt de l'aixeta és força dura i alcalina: PH 7.5; GH 12; KH 9. Tinc la possibilitat d'anar a buscar aigua més tova aprop, on hi ha una zona granítica, i també hi ha valls amb esquists, però encara no les he analitzades.
Una tercera opció que no havia contemplat seria fer dues parts altes (als costats curts), més alta al costat que toca a la paret, i anar baixant cap al centre, bé, ben bé al centre no, una mica desplaçat perquè ho trobo més estètic. Què hi dius?
Emmm¿? perdona pero aixó que dius...no es el mateix que la 2ª opció d'abans? No ho acabo d'entendre...
Mirat aixó: http://showcase.aquatic-gardeners.org/20...ories.html
[/QUOTE]
L'aigua que em surt de l'aixeta és força dura i alcalina: PH 7.5; GH 12; KH 9. Tinc la possibilitat d'anar a buscar aigua més tova aprop, on hi ha una zona granítica, i també hi ha valls amb esquists, però encara no les he analitzades.
[/QUOTE]

Hola, trobo que no tens mala aigua. De fet no et serviria per fer un aquari alcalí de cíclids africans per exemple. Treient aquests i els amazònics estrictes, pràcticament pots posar de tot. I si fas un plantat potent, encara suavitzaràs els paràmetres.
Quan dius part alta i part baixa, et refereixes al substrat, a plantes o a les roques? Jo et recomenaria que miressis bastant abans de començar i et poguessis fer una idea completa del què hi anirà (plantes, roques, peixos, invertebrats...) Així no faràs alguna bestiesa com he arribat a fer jo!! Big GrinBig Grin

T'aconsello que posis "layouts" en un buscador per que et doni idees o també buscar "biotopes" per buscar aquells que tinguin unes condicions d'aigua similars a la que tens tu... Per cert, aquesta aigua està molt bé, com a mínim comparada amb la que tinc jo!!
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Bones!

Doncs jo crec que el millor que pots fer és precisament mirar per internet configuracions d´aquaris com el que comentes i veure com han resolt el problema altres persones. A vegades hi han idees brillants!

Tot i això, per norma general, solem fer un degradat de sustrat que va de més a menys a partir del costat on el nostre aquari toca paret, perqué precisament allà és on farem el plantat més intens. Això és necessari també pels peixos i per les gambes, ja que els hi cal vegetació on amagar-se o fer les postes. De fet, els peixos tenen més ansietat si tenen espai obert als quatre costats. Això en comportament en diem tigmotàxia, que és la necessitat d´anar a un lloc protegit tot evitant espais oberts.

I generalment, es deixa la part frontal poc poblada per tal de que els animals tinguin un espai de natació suficient, acumulant el plantat a la part posterior.

També pensa a on hi posaràs l´aquari. Si la llum natural entra per un sol dels costats, és possible que les plantes reaccionin i totes es decantin cap aquell costat, buscant la llum i fent un efecte estétic extrany.

Erhm...vaja, que ja divago!

Una abraçada i ànims. Per cert, l´aigua que tens està molt bé. Aixeta, acondicionador i endavant.
"Por supuesto, los ciudadanos de Ankh-Morpork siempre mantenían que el agua del río era increíblemente pura. Cualquier agua que hubiera pasado por tantos riñones, razonaban, tenía que ser pura a la fuerza".

165L Popondetta furcata - Danio rerio - Puntius titteya - Ancistrus sp - Hyphessobricon pulchripinnis - Paracheirodon innesi - Pangio kuhlii - Trigonostigma heteromorpha + Caridines i Planorbis (Gràcies Jaume71!!!)

Vallisneria, Bacopa, Echinodorus , Limnophila, Cryptocoryne i Anubias.
Bon dia! Quin munt de respostes, moltes gràcies!
Olivier, quan em referia a la segona opció, era fer el frontal (sense plantes ni decoració, o plantes molt baixetes) al costat curt que no toca a la paret, no em vaig explicar bé.
He estat mirant per internet, però continuo sense trobar gaires aquaris rectangulars amb vistes a tres cares a no ser que siguin ovalats o quadrats, o els que surten són enormes, que tenen molt més joc.
La llum natural m'entra una mica per tot arreu, perquè hi ha finestres a banda i banda de l'habitació, però bastant matitzada perquè on he instal·lat l'aquari és més o menys al centre.
M'alegra que em digueu que l'aigua de l'aixeta és bastant bona, jo patia!
Aprofitant que és festa, avui em dedicaré a deixar ben netes les pedres i troncs i decidir quines m'agraden més. Tinc una col·lecció de granets i pissarres que fa feredat! L'altre dia vaig anar a la muntanya, em vaig anar engrescant i vaig tornar carregada de pedres de totes mides i colors! Els tiraré una goteta de salfuman a veure què passa, però estic quasi convençuda que no en tinc cap de calcària.
Que acabeu de passar un bon primer de maig. Una abraçada
Anima't a fer dioramas, sense l' aigua, els fas una foto i li fem un ull.
Hola ,

Et deixo el link d´un fil que ja te temps , hi trobaras algunes fotos del meu acuari a 3 bandes (140x40x60) 300 litres , i he fet diferents configuracions depenen dels peixos que hi havia , espero que t´ajudi a pendre la decisió.

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...ight=apons

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 5.015 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  nou aquari Enrik 2 1.731 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 8.901 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 2.980 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  El nou aquari de la Laieta eularidelescols 13 4.368 07-03-2014, 17:12
Último mensaje: 2365
  Consell/ideies per un nou aquari kabuki 6 2.544 08-01-2014, 23:23
Último mensaje: kabuki
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 11.972 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 1.567 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Aquari AAB, escalars i cardenals. TRONERA 9 3.523 14-06-2013, 12:47
Último mensaje: guivet
  Aquari local AAB. TRONERA 1 1.211 16-02-2013, 20:30
Último mensaje: MIJABA

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)