Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Preparació troncs
Sabeu d´algún lloc per anar a buscar troncs guapos per l´aquari. Com que m´estic prenent el projecte del 300L. amb molta calma per una sèrie de circumstàncies, estic valorant la idea de buscarlos i prepararlos jo mateix. Conec d´una bassa que utilitzen al estiu per agafar aigua pels incendis i que està plena tot l´any. Podria deixar-hi dintre els troncs uns mesos per que vagin curant i així evitar l´engorrós tema de bullirlos a casa amb la dificultat que això suposa al fer-ho amb un tronc tan gran?

Sabeu d´algún post, article que en parli del tema acuaradament?

Gràcies!

Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Al referirme algún lloc, volia dir anar a pillarlos a algún riu de per aquí la vora.

Algú que sapiga algún puesto (no botiga) s´anima a fer una mini escapada per a recolectar-ne uns quants?

Sabeu d´algún post o info on expliqui acuradament com tractarlos?
Jo abans de ficar-los a dins d'aigues que no conec, dins del acuari directament. Si suran, unes ventoses amb una brida al fons i llestos. On vius? O millor dit, on podrias anar?
Olivier escribió:Jo abans de ficar-los a dins d'aigues que no conec, dins del acuari directament. Si suran, unes ventoses amb una brida al fons i llestos. On vius? O millor dit, on podrias anar?

Os3! No m´agrada l´efecte dels tanins al aquari, sóc mes aviat d´aigues cristal.lines, tubs de 10.000 ºK. No m´atreu la idea de fer-los madurar a dins l´aquari tenyint l´aigua encara que sigui temporalment. Per a tornar a tindre-la cristal.lina potser hauriem d´esperar 2 o 3 mesos, no? Ademés en el primer mes de ciclat no podría fer cap canvi d´aigua.

Una altre qüestió: el tronc no s´ha de "curar" avans d´introduir-lo al acuari? Una forma de fer-ho seria deixant-lo en un riu amb corrent d´aigua, a la sisterna del wáter, bullint-lo, però no a dins del aquari, no? No ho tinc gaire clar tot plegat, estic una mica peix amb això de tractar el tronc. Per això també preguntava per algún post que expliqués bé el tema.

Jo visc a Barcelona però el lloc on tenia pensat "curar" els troncs es en una bassa, estanc... que hi ha a una urbanització a Cabrils.

S´acceptes idees i propostes.

Gràcies.
Lo de la bassa de cambrils es perfecta.
Aixi ho faig jo.

I despres ben netes i si es pot enfonsarlo una dies amb aigua neta i anar-la canviant.

Lo dels tanins es questio de sort, o molt temps de curacio, innecesari per unaltra part.
El millor es agafar un tronc el mes sec posible, perque el aigua entri be i faci la seva labor.

Si vols ceps de vid, jo en tinc.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
La veritat és que lo de bullir-los és una currada massa gran... Jo vaig agafar un tronquet sec (des de feia 20 anys) i el vaig tenir en un bany a 90ºC durant una setmana sencera... i tot i així quan el vaig posar a l'aquari encara flotava i treia tanins. Al cap d'un mes ja no ho feia.

En resum, necessites bastanta paciència i, per mi el millor ha de ser deixar-lo a la bassa durant força temps, dins d'un cubell d'aigua sota una pedra per que s'enfonsi o directament, com ha dit l'Olivier, deixar-lo a dins de l'aquari, que encara que no t'agradin els tanins, només serà qüestió de temps i així també anirà canviant i tot!!

Per llocs, jo el meu tronquet és una arrel que van trobar en un pantà, on ja no hi quedava cap part d'escorça o de matèria orgànica que es pogués podrir...
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
Hola
De priemres posar-lo al aquari, jo no ho faria, simplement perque pot portar infeccions, patogens, i que se jo.
Per exemple, les arrels, que no ceps, de vid, son un cúmul de fongs, i de tota clase de porqueries. Quan arrenquem una vinya, moltes arrels queden enterrades. Si vols plantar al mateix moment, tens que "obrir" la terra i treure les arrels que queden, sino, infectaran les noves dels nous ceps.

Si les deixes, i vols fer-ho unaltra any, lo de replantar, llavors tens que desinfectar la terra, que val un cullò.

Lo d bollir els troncs es per desinfectar, no perque s'enfonsin, encara que ajuda, es clar. I posar-los en lleixiu reduit tambe ajuda, però despres s'ha d'aclarir be amb forts canvis d'aigua (i no al aquari, es clar).

Salutacions
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Penso que ficaré inicialment els troncs a la bassa de Cabrils.
Aquesta bassa es artificial, no hi ha corrent d´aigua. Passa alguna cosa si l´aigua està estancada? No se com la deuen omplir. La utilitzen per recollir l´aigua per a extinsió en cas d´incendi.

Després faré una bona desinfecció com recomenen en aquest post:

http://biblioteca.portalpez.com/como-cur...t2885.html
2365 escribió:Lo de la bassa de cambrils es perfecta.
Aixi ho faig jo.

I despres ben netes i si es pot enfonsarlo una dies amb aigua neta i anar-la canviant.

Lo dels tanins es questio de sort, o molt temps de curacio, innecesari per unaltra part.
El millor es agafar un tronc el mes sec posible, perque el aigua entri be i faci la seva labor.

Si vols ceps de vid, jo en tinc.

Tens un privat! Confusedmiley2:
Pos jo els bullo una horeta o dos canviant l`aigua sovint i quedan de perlas XD

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)