Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pregunta de novell
Ostres, molt ha de pujar l'aigua perquè no et surti a compte emprar el equip domèstic. Un altre tema seria que no tinguessis i necessitesis molt poca pel tipus de aquaris que mantingués (és el meu cas).

En el cas d'un 300L, que no arriba a 250L nets, anirien de 50L mensuals de canvi si el tinguessis amb una càrrega biològica baixíssima a 100L setmanals amb un Malawi sobrepoblat sense plantes, per exemple.
Apa que com em tira el subsconcient... un Malawi no el tindries mai amb aigua d'osmo. Pensa en discos llavors. Molts discos adults (que per cert en un 300 tampoc entren tants) també obliguen a canvis setmanals generosos. Però no gaires bitxos més dels que mantindries en un 300 plantat amb aigua àcida i tova.
Jordi, jo algun cop he comprat aigua osmotitzada a la botiga que hi ha aprop de casa (i de la teva, per tant, però suposo que m'he d'estalviar de dir noms Tongue) i em sembla que eren uns 25c/litre.
Tronera, quin tipus d'aquari vols montar? Ja que depenent de quin la duresa alta no t'hauria d'importar massa...

En cas que no sigui per exemple un africà, i el que vulguis mantenir requereixi una aigua poc dura, com un amazònic...Home, si jo vull omplir un aquari amb més de 200 litres de aigua d'osmosis, no ho dubtaria, aniria directament a comprarla a una botiga de confiança. Per els canvis d'aigua, estigues uns dies omplint per exemple un bidó de 25 litres amb aigua d'osmosis de consum, la que tens a casa i llestos. Wink

Això és el que jo faria!

Salut.

Albert
TRONERA escribió:El meu equip te una membrana de 75 GPD (galons). De quants GPD es la teva membrana.

Miquel, quants litres d´aigua osmòtica necessites obtindre per fer els teus canvis d´aigua. Els fas setmanals? Es per valorar si val la pena produir-la a casa amb el consequent rebuig d´aigua que això suposa o comprar-la. Economicament que surt millor la de casa o la de la botiga?

Merci

Hola, la meva membrana es de 100 gpd. I es nota la diferència de rendiment.
Per altra banda econòmicament sí que val la pena fer-se l'aigua a casa.
Jo gasto cada setmana pels aquaris de 100 a 120 litres. Tenin en compte que a casa som dues persones amb les corresponents dutxes diàries, les rentadores setmanals, cuinar, etc, etc. Pago uns 30 euros al mes d'aigua.
Si afegim que no has d'anar enlloc a buscar-la, etc. etc.
Això sí, ecològicament es un desastre, però si no faig jo el desastre el farà un altre.
Miquel70 escribió:Hola, la meva membrana es de 100 gpd. I es nota la diferència de rendiment.
Per altra banda econòmicament sí que val la pena fer-se l'aigua a casa.
Jo gasto cada setmana pels aquaris de 100 a 120 litres. Tenin en compte que a casa som dues persones amb les corresponents dutxes diàries, les rentadores setmanals, cuinar, etc, etc. Pago uns 30 euros al mes d'aigua.
Si afegim que no has d'anar enlloc a buscar-la, etc. etc.
Això sí, ecològicament es un desastre, però si no faig jo el desastre el farà un altre.

Amb la membrana de 100 gpd la obtindràs mes rapidament l´aigua osmotitzada però el rebuig no depen dels GPD´s de la membrana. EL rebuig dependrà de la temperatura, pressió i duresa de la teva aigua. EL teu equip es domèstic, te dipòsit?
Saps quin rebuig te el teu aparell?

Salutacions
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
m.ent escribió:Jordi, jo algun cop he comprat aigua osmotitzada a la botiga que hi ha aprop de casa (i de la teva, per tant, però suposo que m'he d'estalviar de dir noms Tongue) i em sembla que eren uns 25c/litre.

La que està abaix de la avinguda mistral (em sembla que no cal dir nom Confusedmiley2Smile la tenen a 0,12euros/L. Si vas a buscar uns litrillos no hi ha gaire diferencia, però tractantse de tants litres si que es nota la diferencia económica.
albertus escribió:Tronera, quin tipus d'aquari vols montar? Ja que depenent de quin la duresa alta no t'hauria d'importar massa...

En cas que no sigui per exemple un africà, i el que vulguis mantenir requereixi una aigua poc dura, com un amazònic...Home, si jo vull omplir un aquari amb més de 200 litres de aigua d'osmosis, no ho dubtaria, aniria directament a comprarla a una botiga de confiança. Per els canvis d'aigua, estigues uns dies omplint per exemple un bidó de 25 litres amb aigua d'osmosis de consum, la que tens a casa i llestos. Wink

Això és el que jo faria!

Salut.

Albert

L´aigua de la aixeta te una duresa de 16 graus i un Ph de 8. Encara no tinc del tot decidit quins peixos hi ficaré però el que si que tinc clar es que no pensó baixar gaire la duresa.

Aquesta es la idea que tinc en quan a la elecció dels peixos:

http://www.aquariofilabcn.org/forum/...?t=6398&page=4

Per altra banda, el problema en si no era baixar la duresa del aigua per a posar peixos d´aigua tova. El problema que tinc es que he triat un substrat de la marca JBL que es diu Manado i aquest em puja molt la duresa del aigua inicial. Així que hauré de compensar, rebaixar aquesta duresa fins a obtindre els mateixos valors que l´aigua de la aixeta o una mica menys.
TRONERA escribió:Amb la membrana de 100 gpd la obtindràs mes rapidament l´aigua osmotitzada però el rebuig no depen dels GPD´s de la membrana. EL rebuig dependrà de la temperatura, pressió i duresa de la teva aigua.
Confusedmiley22:Confusedmiley22:Confusedmiley22:

Cita:EL teu equip es domèstic, te dipòsit?

Sí i sí, però tinc una sortida d'aigua abans de l'etapa "remineralitzadora"

Cita:Saps quin rebuig te el teu aparell?

Doncs no, prou feina tinc.....

Això si, el rebuig (el d'aigua i el de la meva dona cap a mi) es dispara quan em deixo l'aixeta oberta i la garrafa desborda inundant la cuina.
Tenim equip d´osmosis semblants, jo també tinc dipòsit i una sisena etapa amb filtre remineralitzador.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  pregunta compatibilidad apurimak 8 1.925 22-01-2014, 00:03
Último mensaje: apurimak
  pregunta Miquel70 6 2.204 23-12-2011, 21:22
Último mensaje: Miquel70
  Pregunta sobre Bettas Tailandeses. Kirinor 8 3.089 06-10-2011, 13:10
Último mensaje: Kirinor
  Pregunta als administradors i "jefes" del foro nekolitik 5 1.940 28-11-2010, 02:45
Último mensaje: nekolitik
  Soc novell em pdeu ajudar. tordera8 8 3.243 03-08-2007, 13:38
Último mensaje: tordera8
  Una pregunta tontita de las mias dcassu 3 1.709 14-06-2006, 10:19
Último mensaje: Lochapowa
  Esta pregunta es tonta! dcassu 8 2.537 02-05-2006, 21:15
Último mensaje: JMª
  1 pregunta FALY 14 5.113 14-09-2005, 00:53
Último mensaje: Mario
  Una pregunta tonta Silvia 4 1.628 07-09-2005, 00:37
Último mensaje: Silvia
  Pregunta tonta (de les meves) Xavi 3 1.814 10-06-2005, 15:25
Último mensaje: Edu O.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)