Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pregunta de novell
Bon dia per dir algo! Es diumenge i no para de ploure!

Avia´m, anem a ho que ens interessa, tinc el seguent dubte:

Si poso el substat Manado de la marca JBL, tinc entès que puja força la duresa de l´aigua.
Fins aquí correcte. El company Ricard comentava que ell el te i que amb una bona rentada amb aigua força calenta es reduix molt la seva duresa i no ens elevarà tan aquest paràmetre. D´altres persones comenten que per baixar-la al punt que volem, s´han de fer varis canvis d´aigua i molta paciencia durant el primer mes.
I jo em pregunto: si l´aquari s´està ciclant no es incongruent fer aquests canvis d´aigua? Es fan canvis d´aigua en un aquari que s´està ciclant? La idea del ciclat es fer madurar l´aigua, amb aquests canvis mai madurarà, oi?

Conclusions: la solución que tinc es fer els canvis d´aigua necessaris i una vegada em arribat a la duresa dessitjada començar el temps de ciclat?

Que em dieu?

Gràcies.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Personalment, en aquaris així més grossos, el primer mes de ciclat no toco l'aigua fins que els nitrits no arribin a 0 (després d'haver posat un parell d'escames i tota la pesca...).

D'altra banda, el manado puja la duresa efectivament. Igual amb molts canvis d'aigua si que aconsegueixes pal·liar l'efecte, o potser fer la primera omplida amb aigua osmòtica.

Tot es questió de fer tests i mirar l'evolució, i com primerament sols tindràs aigua sense habitar, pots "putinejar" com vulguis l'aquari.

En qüestió, jo personalment, durant el primer mes, no toco l'aigua.
Salutacions,

MIJABA.
Em sembla bona idea utilizar aigua osmòtica per compensar la pujada de la duresa per l´efecte del Manado. Tinc equip d´òsmosis a casa però l´utilitzo només per a us domèstic. El tècnic que em fa el manteniment em va comentar que aquestes màquines no estàn indicades per aquariofília. Porten una bomba que està preparada per a funcionar durant una estoneta (uns litres). Si la fem funcionar per a obtindre 300L. es cremaria. Hi ha unes bombes especials que porten unes màquines determinades on la bomba va refrigerada per la mateixa aigua que s´utilitza.

Oi que hi ha botigues que venen aigua osmotitzada? Em sabrieu dir el preu litre orientatiu?

Tot i que utilitzant bidons de 30 litre hauria de fer uns quants viatges amb el cotxe!
Tens un equip d'osmosiss amb bomba? Que no tens presió d'aigua a casa? Perque normalment son sense bomba...
Olivier escribió:Tens un equip d'osmosiss amb bomba? Que no tens presió d'aigua a casa? Perque normalment son sense bomba...

Jo visc a un 5é pis i ha de tenir bomba....
Per cert, jo trec aigua per un tub i no es crema res.... convé tenir una membrana d'alt rendiment això si.
Olivier escribió:Tens un equip d'osmosiss amb bomba? Que no tens presió d'aigua a casa? Perque normalment son sense bomba...

A la sortida de la aixeta de la cuina tinc una pressió exacta de 3 bars.

El meu equip d´osmosis es d´us domèstic. Els equips destinats a aquariofília són sense bomba.

El van fer una mica al meu gust i ademés em va assessorar el tècnic també.

Hi ha molt poca diferencia de preu entre un equip amb bomba respecte a un equip sense.

Un dels factors que influeixen en el rendiment del equip (rebuig) es la pressió. A mes pressió menys rebuig. Per altra banda si volgués instal.lar-lo en un puesto on no hi hagués suficient pressió no m´hauria de preocupar per aquest tema al tindre la bomba.

Aquestes son les ventatges d´equipar la bomba o no.

Salut!
Miquel70 escribió:Per cert, jo trec aigua per un tub i no es crema res.... convé tenir una membrana d'alt rendiment això si.

El meu equip te una membrana de 75 GPD (galons). De quants GPD es la teva membrana.

Quants mes GPD´s tingui la membrana vol dir que serà capaç de tractar mes quantitat d´aigua en un mateix temps. Que pordràs obtindre mes rapidament una mateixa quantitat d´aigua d´osmosis que una altre membrana amb menys GPD´s. Una membrana amb la meitat de GPD necessitarà el doble de temps per a obtindre la mateixa quantitat d´aigua.

Per altre banda els GPD´s no influeixen en el rebuig del aigua. Els factors que influeixen en aquest aspecto son: temperatura, pressió i conductivitat (duresa).

Miquel, quants litres d´aigua osmòtica necessites obtindre per fer els teus canvis d´aigua. Els fas setmanals? Es per valorar si val la pena produir-la a casa amb el consequent rebuig d´aigua que això suposa o comprar-la. Economicament que surt millor la de casa o la de la botiga?

Merci
TRONERA escribió:Em sembla bona idea utilizar aigua osmòtica per compensar la pujada de la duresa per l´efecte del Manado. Tinc equip d´òsmosis a casa però l´utilitzo només per a us domèstic. El tècnic que em fa el manteniment em va comentar que aquestes màquines no estàn indicades per aquariofília. Porten una bomba que està preparada per a funcionar durant una estoneta (uns litres). Si la fem funcionar per a obtindre 300L. es cremaria. Hi ha unes bombes especials que porten unes màquines determinades on la bomba va refrigerada per la mateixa aigua que s´utilitza.

Oi que hi ha botigues que venen aigua osmotitzada? Em sabrieu dir el preu litre orientatiu?

Tot i que utilitzant bidons de 30 litre hauria de fer uns quants viatges amb el cotxe!

Hola,

Jo no em plantejaria un aquari com el teu amb aigua d'osmo de garrafa. Pensa que ronda el 20 cèntims litre a tenda. Suposo que a altres llocs la pots trobar millor de preu. Però per un 300L ho veig complicat.
Ei Isma, quan de temps!

Es que em fa por es el que pugui pujar la factura de l´aigua per haver produit 300L. d´aigua osmòtica amb el rebuid d´aigua que això comportaría.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  pregunta compatibilidad apurimak 8 1.925 22-01-2014, 00:03
Último mensaje: apurimak
  pregunta Miquel70 6 2.204 23-12-2011, 21:22
Último mensaje: Miquel70
  Pregunta sobre Bettas Tailandeses. Kirinor 8 3.089 06-10-2011, 13:10
Último mensaje: Kirinor
  Pregunta als administradors i "jefes" del foro nekolitik 5 1.940 28-11-2010, 02:45
Último mensaje: nekolitik
  Soc novell em pdeu ajudar. tordera8 8 3.243 03-08-2007, 13:38
Último mensaje: tordera8
  Una pregunta tontita de las mias dcassu 3 1.709 14-06-2006, 10:19
Último mensaje: Lochapowa
  Esta pregunta es tonta! dcassu 8 2.537 02-05-2006, 21:15
Último mensaje: JMª
  1 pregunta FALY 14 5.113 14-09-2005, 00:53
Último mensaje: Mario
  Una pregunta tonta Silvia 4 1.628 07-09-2005, 00:37
Último mensaje: Silvia
  Pregunta tonta (de les meves) Xavi 3 1.814 10-06-2005, 15:25
Último mensaje: Edu O.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)