Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
staskys reef
Ostras starsky, t'ha quedat molt be la composicio de les roques, m'agrada com t'ha quedat. Per cert, com has fet per unir les roques? Quan de temps pots tenir la roca viva fora de l'aigua? El projecte va prenent forma?
Veig que m'has fet cas en canviar la pedra aquella de dalt, la veritat es que no em convencia el pedruscu aquell posat a allà jejejeje

Tot s'ha de dir també, i pel meu gust t'ha quedat una construcció maca. Recorda deixar espais entre la construcció de roques i el vidre per permetre el pas de corrent circular.

Colombo, lo important de la roca viva es que no perdi la humitat, i en cas de perdre-la que no estigui masses hores així. Quan s'envia la roca viva d'un punt a un altre del país (per exemple) es posa en caixes i algo que conservi la humitat, com pot ser paper de diari humit o colocar-les dintre d'una bossa de plàstic que evitarà la pèrdua d'aigua. Pensa que actualment al usar-se el mode de SSB (capa de sorra fineta) la majoria de bactèries desnitrificants viuen a la roca, és realment lo important (si la roca té un plumerito o un cargolet és secundari). En cas de que s'assequi la roca durant per exemple un dia, no tindríes cap problema donat que aquestes bacteries tenen la capacitat de formar formes de resistència (encapsulació) que permeten que un cop torni la roca a l'aigua tornin a sorgir. Perdó per el rollo que t'he fotut, no he trovat altre forma de contestar-te. Big Grin

I stasky, moltes felicitats per l'aquari, crec que ja t'ho he dit aquesta tarda. Wink
Està guapa la roca.
Amb zones ben planetas per poder enganxar-hi forces pedretes de colorsBig GrinBig Grin

Pel skimmer no et preocupis massa. Jo tinc un de la mateixa marca xin xin i al principi anava boig fins que li vaig treure la tapa, vaig deixar-lo estar i al dia següent ja s' havia possat a to.

Salutacions
Gràcies a tots pels ànims

Colombo: Per unir la composició he utilitzat broca vareta i epoxi ... En alguns llocs per la seva complexitat (Si perforava m'ho carregava) he utilitzat brides i hi ha alguna solta però amb el pes estava molt ben assentada. La roca ha estat fora unes 3 hores i l'anava mullant quan perdia humitat.

Albertus: jejeje exacte! he unit una mica més les roques per tapar aquest forat que li donava un aire d'inestabilitat a l'estructura.

Pavon: Espero que estigui tot plantadet i enganxadet amb pedretes de colors jejeBig Grin. Pel que fa l'skimmer le pujat a 24 cm i el resultat és aquest:

[Imagen: DSC_2310_zpsc8d34a1c.jpg]

Llavors ho deixo així i espero?

Pel que fa el sobreixidor despres de tapar el forat de d'alt, ara cada 30 segons mes o menys s'escolta com si de cop agafes aire de d'alt i i l'expulses al sump (amb la sensacio que tires de una mini cisterna de water). La manega que va de l'urna al sump va directa sense cap colze i esta summergida dins l'aigua. Alguna idea de fer que desaparegui?

Per cert he Trobat 2 petits habitants ... són dos plumeritos. El de la foto és de color groc i rosa i el que no aconsegueixo fotografiar sembla de color blau. Aquí teniu una mostra.

[Imagen: DSC_2306_zps922f0a5d.jpg]

Salut!!Big GrinBig Grin
Després d'uns intensos dies d'examens (encara no he acabat) m'he pres una estoneta de descans per pujar l'evolució de l'aquari.

L'aquari porta en marxa 21 dies. La roca morta ha passat de color blanc fosforito a un to verdós. Com podreu veure a la foto comencen a sortir focus d'alga filamentosa. Pel vidre abundava però ho he tret fa alguns dies.

[Imagen: DSC_2336_zps2dedb1bb.jpg]

La vida que hi ha és molt intensa ... està ple d'una espècia de gambes microscòpiques (potser són copepopodos) n'hi ha un munt. En aquesta foto s'aprecia (apreciar. .. apreciar ... s'aprecia poc pq la camara és pèssima) el bitxet en si.

[Imagen: DSC_2326_zpscdcdfeba.jpg]

Segueixo afegint una gota de zeobak al dia i ja he netejat dues vegades el vas del skimmer amb molta porqueria ... (nose si cal rentar més sovint ...). Pel que fa a l'evaporació ..... OMG! però com pot evaporar prop de 10 litres a la setmana!!

Disposo d'una altra Tunze 6015 o 20 i d'una nano koralia ... afegirieu alguna de les dues?

Ja estic pensant que d'aquí a poc afegiré l'equip de neteja ... que com podreu comprovar en aquesta foto ... tindra q ser nou pq hi ha una amiguet que té una idea de fer amiguets una mica rara ... i no entén que no poden sortir de casa per anar a jugar amb ells ....

[Imagen: DSC_2320_zps03ac2366.jpg]

Alguna idea que i quants animals per pasturar posaríeu?

Salut!
Jo he quedat sorprés amb la feinada que fan els petits ermitanys vermells...

Han polit la roca, l'han deixat neta neta neta...

Cosa que no puc dir dels trochus, turbos, etc... Que tot i ser força feiners, mai havien fet tanta feina.

Els Ecsenius stigmatura també fan força feina a queixalades per la roca.

Ah, i una Archaster typicus per remenar la sorra Big Grin

Però paciència! Primer mira com portes el ciclat...
Salutacions,

MIJABA.
Hola nois!!! despres de les vacances i fer una mica el vago ja va sen hora d'actualitzar una mica aixo....

Abans de les vacances vaig aconseguir que l'acuari tingues un aspecte aixi....

[Imagen: DSC_2761_zps1fdac1dc.jpg]

Vaig incorporar una anemona cuadricolor vermella que es va amagar darrera les pedres pero fa 2 dies s'ha mogut i posicionat de forma excelent al acuari (a veure el que dura....)

Tinc 2 nous habitants al acuari: 1 acanthops i un Salarias (aquest últim en una setmana va palmar....)
[Imagen: DSC_2764-1_zpsbb733c82.jpg]

[Imagen: DSC_2774_zpsa9ce0cbb.jpg]

He estat lluitant contra la alga filamentosa... fins que ara mateix ja una cosa que em preocupa més... una explosio de diatomeas o dinoflagelat (A veure q opineu).

[Imagen: DSC_2940_zps04c0722e.jpg]
[Imagen: DSC_2931_zpscca8ef8d.jpg]

Fent cas al amic Toni he comensat a aditar 4ml de Dinoxal al dia just al apagar els llums durant 3 dés, 1 de descans i 1 altre , en total 4 dias de tractament. A dia d'avui encara hi ha forces... A veure com evoluciona...
sort en la lluita!!!! tots alguna vegada (fins i tot alguns més d'una vegada), hem passat per això.

paciencia.
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
Doncs el tenies ben maco.

Segur que a poc a poc et vas desenpellagant de les algues i torna a lluir

Salutacions
Stasky sort amb les algues i els dinoflagelats!
Em sembla que tard o dora a tos ens surten aquestes porqueries a la peixera.
Salut!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
Video S-Aloha Reef bye bye... MIJABA 12 4.390 16-10-2015, 03:17
Último mensaje: ANB001
Photo reeF (2ª palte) Miquel70 14 4.337 09-09-2015, 17:46
Último mensaje: Miquel70
  Inici Projecte Nano reef colombo 39 16.409 21-05-2015, 16:37
Último mensaje: Miquel70
  pico reef 19 litros germang 2 2.365 18-03-2015, 17:21
Último mensaje: albertus
  S-Aloha Reef - II MIJABA 200 48.431 10-06-2014, 16:19
Último mensaje: esarro
  Awesome Slow Motion in Reef MIJABA 3 2.530 28-03-2014, 00:58
Último mensaje: Bruno
  Regalo dos caixes de "Reef crystals" Marc Cisa 2 1.579 06-12-2013, 18:12
Último mensaje: Marc Cisa
  Proyecto acuario marino reef 700l javi 49 16.696 31-10-2013, 14:37
Último mensaje: Seral
  Breu Atlas d'estrelles de mar per a Reef MIJABA 0 1.068 18-10-2013, 11:03
Último mensaje: MIJABA
  reeF! y a prendre pel sac Miquel70 19 6.401 08-06-2013, 21:13
Último mensaje: stasky222

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)