Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ous de Pomacea bridgesii

Bones, no en tinc ni idea i em faria molta il·lusió aconseguir que tirin edavant els ous que ha descarregat els meus cargols manzana...

Inconvenient: en l'acuari de 120 litres tinc dos botia payaso...Confusedmiley4:

Tinc una urna de 11 litres sense funcionar i m'agradaria traspassar allà la posta d'ous i que anés tot bé...

Dubtes: la urna no té filtre ni il·luminació. Necessito possar algo de grava? Del mateix acuari o una que tinc guardada? Després, ho omple d'aigua del mateix acuari fins a la meitat? I com faig el traspàs dels ous? Com ho desenganxo i després ho torno a enganzar?

En fi... explique-m'ho tot si us plau. Gràcies.

Els ous els has de posar a la urna SENSE aigua, han d'estar humits, però no mullats. Posa una mica d'aigua, untroç de cotó humit i a sobre els ous. S'han d'endurir. Manin-los humits.

Hi ha una web on ho explica molt i molt be, però ara no la recordo. Si la trovo te la dic.

Molta sort amb la posta!! [Imagen: smiley32.gif]Edited by: Xavier Marchan

L'he trobat!!! Era a Dr.Pez . . . si es que tinc un cap que no em serveix ni per portar la gorra!! Confusedmiley18:

http://www.drpez.com/drcol163.htm

Ve cap al final de la pagina, però la resta no te desperdici, molt bon article. Wink

Gràcies XAvi, els possaré a un recipient amb un dit d'aiguai sobre perlón, com a la foto.

[Imagen: col163zc.jpg]

Havia vist aquest article, però no l'havia llegit a fons... [Imagen: smiley4.gif]

Però com ho desenganxo del vidre?? A sac?

Espera que s'assequin una mica i amb molt de compte intenta desenganxar la massa. Si encara estan tous es trencarà la closca dels ous, i si estàn durs però no vas amb compte, també . . . en això si que no et puc ajudar!! Ho has de veure tu mateix, amb una lleugera presio lateral sobre la massa d'ous . . . no se Bookmark . . . aaaah!!! Tan debó et pogués ajudar . . . ves amb compte, això sí, que hem de veure les fotos dels cargolets!!! Wink

Ok, Xavi faré fotos...

Ara ja ho tinc clar que haig de fer en un principi. Susposem que tinc l'acuari d'11 lires com a la foto, amb un dit d'aigua, perlón i els ous a sobre.Suposem que tot va bé i ja estan sortint... Que hauria de fer, omplir l'acuari amb més aigua? O fins que no fossin bastant més granas no necessiten tanta aigua? Sense filtre ni res podrien tirar endavant?

Perdona per tantes preguntes...Confusedmiley17:

Marc

Marc . . . a menudo lumbreras li has anat a preguntar!!! [Imagen: smiley36.gif]

La veritat es que la meva experiencia amb els cargols poma es redueix a 3 dies Wink. . . que son els 3 dies que em van durar els que vaig posar al Amaninho Confusedmiley9:. . . em van fotre un pet que quasi be em quedo sense aquari . . . Confusedmiley11:

Saps que passa, que m'agrada informar-me del que poso a l'aquari, i vaig estar llegint bastant abans de posar-los. El que sé ho vaigtrobar a internet. Al posar tu aquest post em vaig recordar que havia llegit algo sobre el que preguntaves, i t'ho vaig comunicar. Tan sols això. Ja m'agradaria a mi saber que es fa amb aquests animalons!! je, je, je . . . Tot i així, agraeixo el teu vot de confiança. Miraré a veure si trovo alguna cosa al respecte i tan bon punt sàpiga que es fa quan surten, t'ho comunico.

Ànims i a veure si hi ha sort amb les pometes que et surtiràn!!! Wink

Ho he trobat, està al final de la mateixa pàgina:

"Si los preferimos criar aparte, podemos mantenerlos en un recipiente con dos dedos de agua, no es necesario más hasta que no crezcan un poquito. Los pequeños no necesitan un alimento especial, comen exactamente lo mismo que los adultos; lo único que procuraremos será que esté lo suficientemente pulverizado para que puedan comerlo.

Yo los he mantenido en pequeños recipientes de plástico, proporcionándoles verdura como guisantes cocidos finalmente pulverizados, papilla, espirulina y hojuelas para peces finamente trituradas."

I segeix . . .

"Un cambio de agua diario es recomendable. Según van creciendo, se les cambia a un recipiente más grande, no necesitan un gran espacio mientras tengan buena calidad de agua. Después, cuando miden 1 cm los paso a un acuario de cría con filtro interno, donde completan su crecimiento. El acuario que veís en la foto tenía unos 150 caracoles de 2 cm, y aún había unas cuantas decenas más en varios táperes."

Espero que et pugui ajudar una mica. Tot i així, seguiré buscant algo més d'informació.

Moltes gràcies Xavi, ja has fet prou, de veritat. El qui ha de buscar informació sóc jo...

Gràcies

[Imagen: smiley32.gif]
No es mereixen Marc. Un plaer. Així també n'aprenc jo, que falt em fa . . . je, je, je . . . Wink

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)