Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sistema sortida INTERIOR del aigua del aquari.
La meva idea es tindre quantes menys coses millor dintre l'aquari.
M'han proposat fer la sortida del aigua (la que va al filtre extern) desde l'interior de la urna. Fent un forat al fons del aquari i posant una "carxofa". Atravessaria la taula i la manega directe cap el filtre.

Coneixeu aquest sistema, algu el te?
Pros i contres?

En cas de muntar dos filtres que ficarieu 2 carxofes? On anirien, una a cada cantonada de la trassera? O be muntarieu una sola carxofa mes gran amb una derivacio que portes aigua a cada filtre?

Gracies a tots/es pels vostres concells!
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Es el sistema que tenen molts de mari.
Jo el meu el tinc aixi, encara que es d'aigua dolça.

Però has de mirar si la taula esta preparada, si es pot tunejar, etc..

El tencament ha de ser segur, sino....

Els de mari ho tenen fins adalt de tot, a mi en surt mig pam per sobra la taula.

Un tubu desde l'exterior el mous i poses on vols, això es fixa, encara que despres es podria tapar.

El filtre va mes desfogat i dona algo de mes de caudal.

No se si algú pot dir mes coses.

Això si, queda mes cuco per dilç, per mari es un mamotetro, doncs porta a mes vidre, etc
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Perdo, millor dos carxofes.
Agafa porqueria i filtra per dos llocs, es mes productiu
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Mi último acuario ha tenido ese sistema, agujero en la base. La cantidad de agujeros ya a tu elección, si el acuario no va a ser muy largo con uno ya te iría bien, pero eso ya a gustos.
Sin duda lo recomiendo al 100%
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
Tratant-se de 2 filtres quina seria la millor dispossicio pels 2 forats? Un a cada cantonada de la part trasera? La carxofa a quina alsada ha d'anar? Entenc que a una certa alsada perque si no succionaria part del substrat, oi?

Salut!
L'aquari portara 2 filtres i te 150cms de llargada. Crec que la millor opcio es colocar dos carxofes una a cada cantonada de la trasera. Que en penseu? Les carxofes son regulables en alcada o ja ve fixada per defecte de fabrica?

Estic mirant de fer les coses de tal manera que tingui els menys trastos possibles dintre de la urna i sigui ho mes estetic possible. També estic contemplant la opcio de que un dels dos filtres sigui termofiltre per estalviarme el calentador dintre la urna.
Jo l`hi faria forats a un lateral o a la trasera... nomes haurias de posar un tap amb una torica... i si algun dia ta dona per salarte... ja tens forats fets.

Al terra no faria forats, es un conyas tenir un tub que surt de alla enmitj.
ANB001 escribió:Jo l`hi faria forats a un lateral o a la trasera... nomes haurias de posar un tap amb una torica... i si algun dia ta dona per salarte... ja tens forats fets.

Al terra no faria forats, es un conyas tenir un tub que surt de alla enmitj.

Ep Toneti!

Lo del passar al mari ho descarto en molt de temps.
L'aquari va fet a mida, integrat a continuacio del moble del menjador i la paret (trasera). Aixi que no hi ha lloc per ficar res al lateral. Al darrera hi ha l'espai just pels tubs del filtre.

Deixant de banda fer forats pel mari, que opines de la eficacia d'aquest sistema. On posaries les 2 carxofes (una per cada filtre).
Tenir els tubs dins l'aquari es definitivament una opció comodíssima y recomanable al 100%
El millor és que l'aigua cau per gravetat i així t'evites el colze per sobre de la vora de l'aquari; ideal per al manteniment del filtre perquè al obrir la clau de pas, cau directament l'aigua sense haver de cebar el colze elevat.

Jo la tinc, com dius, per la base de l'aquari, en una cantanada cap enrere. El tub sobressurt uns 20-25 cm i queda parcialment cobert per l grava, i a suficient alçada com per endur-se la grava (tot i que hauria d'estar gairebé a ras de terra per endur-se una grava minimament gruixuda. Jo tinc ADA amazon i el tub amb prou feines sobresurt 3 dits, sense cap problema.

El tema de l'alçada sempre el pots modificar, o tallant el tub si es massa llarg, o fent un empalme si el vols mes amunt. El tros que surt de a base es PVC rígid.

La idea que proposa en Toni, de fer els forats al vidre de darrere també em sembla una gran sol.lució. Els forats a la base necessiten tenir una rosca que fa impossible arrepenjar l'aquari directament sense una forat. Depenent del moble, potser no ho podras fer, i a mes qualsevol modificació t'obliga a buidar completament l'aquari. Posar-ho darrere l'unic que et suposa es que hauras de tenir espai suficient per al colze, tot i que en general tampoc solem tenir els aquaris tant arrambats a la paret, pero caldra tenir-ho en comte perquè un collze sobresortira bastant mes que un tub vertical com se sol tenir habitualment.
Si has de posar dos filtres, potser val la pena fer dues sortides, una a cada banda.
Hola

Io segueixo recomanant un rebosadeiru en un dels vidres verticals XD

Com diu Jaume, t`estalviaras vuidar l`aquari si tens q canviar la junta torica o quelcom aixi...

Jo tinc montat un amb forat asota i triple sortida

[Imagen: 0001.jpg]

Si el forat es prou gran no hi ha problema per alimentar tres filtres.

Pero el q mes recomanable fa el rebosaderu, sigui en la trasera, el lateral, o intern, es q elimina completament la posibilitata de que t`apareixi la desagradable capa de grasa q de vegades es forma ala superficie, sobretot si tens peixos grans q menjan molt o que son guarrus menjant XD

Ames, el pal/alcachofa sortint per alli enmitj dona molt pel sac visualment XDD

PD- tb a tenir en compte en aquari plantat... l`alcachofa xucla... atreu les plantes... les plantes s`hi enganxen... redueixen el cabdal... poden obturarlu...

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Refredar l'aigua amb Peltier enjordi 2 2.075 05-04-2017, 08:15
Último mensaje: Carlos Samurai
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 35.183 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Ajuda sobre sistema de filtració fcolours 4 3.061 17-03-2015, 16:30
Último mensaje: ANB001
  Control nivell aigua amb Arduino i HC-SR04 fcolours 5 3.663 12-03-2015, 21:37
Último mensaje: xaviergiralt
  osmosis i aixeta per aigua aquari gem.b 14 6.774 24-01-2015, 14:10
Último mensaje: Olivier
  AqDiary. Un diari del nostre aquari (Android) fcolours 1 1.719 15-09-2014, 21:34
Último mensaje: dems
  aquari 600 litres. oscar13s 4 2.365 24-08-2014, 00:12
Último mensaje: ismacarv
  Sistema canvi aigua directe de l´aixeta. TRONERA 10 4.834 22-01-2014, 21:13
Último mensaje: Ricard
  Pantalla led per aquari 80 lts (62*36*36) fcolours 13 6.287 22-01-2014, 00:18
Último mensaje: fcolours
  em supura aigua acuari 240 litres chasis2 9 3.560 25-07-2013, 23:11
Último mensaje: chasis2

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)