Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Caridina i mudes
Tinc un parell de Caridina red cherry sakura ovades que han mudat, han abandonat la muda amb els ous.

No sé si eliminar la muda o deixar-la per veure si eclosionen.

Archivos adjuntos
.jpg   uploadfromtaptalk1368171448972.jpg (Tamaño: 91,57 KB / Descargas: 24)
.jpg   uploadfromtaptalk1368171507525.jpg (Tamaño: 88,49 KB / Descargas: 21)
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Si els han abandonat és que no són fèrtils...
Salutacions,

MIJABA.
Primer de tot comentar-te, i per corregir també una anterior entrada al fòrum, que la gamba que dius no és d'aquesta espècie.

Les gambes que tindràs son de l'especie Neocaridina Heteropoda, les caridines son unes altres (crystal black, red, golden...).

I la varietat: o bé es red cherry, o bé sakura... Però d'això es pot parlar molt ja que hi ha moooolts noms per definir a les mateixes gambes, que son les neos vermelles.

Però això no és culpa teva, jo també vaig a botigues que posen "caridina red cherry"....:confused:

Respecte als ous, quants dies fa que es van quedar ovades?

Si fa pocs, han fet la muda per desprendre's d'ells, perquè segurament no estaven fecundats. Si és això, és o bé perquè no tens cap mascle, o perquè els que tens o son massa joves o no les han fecundat pel que sigui (a vegades passa).

Si ja fa més temps (una setmana i mitja, o més), potser que sí estiguin fecundats. Si aquest és el cas i els deixes al terra moriran segur. Si fos així, comenta-ho i et passo un parell d'experiències que han obtingut èxit per eclosionar els ous de les gambes (en aquests casos era perquè van morir les mares i volien salvar els ous)

Segurament es el primer cas i no podràs fer-hi res, però ja diràs.

Salutacions i bona sort.

Carlos
MIJABA escribió:Si els han abandonat és que no són fèrtils...

Pel color groc ja m'ho havia semblat.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

El color groc és normal. En neocaridines vermelles pot ser o groc ataronjat (un color molt viu) o verd (també bastant viu), depenent de la genètica. Quan van passant els dies es tornen més grisos o blanquinosos.
Carlos Samurai escribió:Primer de tot comentar-te, i per corregir també una anterior entrada al fòrum, que la gamba que dius no és d'aquesta espècie.

Les gambes que tindràs son de l'especie Neocaridina Heteropoda, les caridines son unes altres (crystal black, red, golden...).

I la varietat: o bé es red cherry, o bé sakura... Però d'això es pot parlar molt ja que hi ha moooolts noms per definir a les mateixes gambes, que son les neos vermelles.

Però això no és culpa teva, jo també vaig a botigues que posen "caridina red cherry"....:confused:

Bona tarda Carlos,

Efectivament coneixia el tema de les varietats/noms, tot i que em temo que si poso els noms reals, la gent no sabrà de què estem parlant. Aquest és el motiu pel qual he utilitzat el mateix nom que a les botigues: Caridina Red Cherry varietat "Sakura".

[Imagen: img6034o.jpg]

[Imagen: img6041q.jpg]

[Imagen: img6053u.jpg]

Carlos Samurai escribió:Respecte als ous, quants dies fa que es van quedar ovades?

Fa setmanes que estan ovades, i aquests 'han quedat de color groc. Mentre que els d'altres gambes han anat agafant un tó més fosc i sembla que es vagin formant. Així que em decanto més per creure que són ous no fecundats o simplement que no han prosperat.

Salut!

Ricard, no era per corregir-te, però ho he volgut aclarar-ho per tal de que els que volguin començar amb gambaris no es confonguin Confusedmiley2:

Per cert, aquestes sakura ténen bon color, felicitats i que et dónin bones sorpreses.

Les abelles, caridines hummel, et crien bé amb les sakura? Tinc un company que les ha ficat juntes, però encara no ha tingut descendència, així que volia contrastar.
Carlos Samurai escribió:Per cert, aquestes sakura ténen bon color, felicitats i que et dónin bones sorpreses.

Gràcies, de moment ja he comptat 8 microgambetes al foamex d'aspiració. A veure com surten.

Carlos Samurai escribió:Les abelles, caridines hummel, et crien bé amb les sakura? Tinc un company que les ha ficat juntes, però encara no ha tingut descendència, així que volia contrastar.

De moment tinc al gambari:
  • Neocaridina heteropoda varietat Red Sakura.
  • Caridina cf. breviata "Hummel".
  • Neocaridina heteropoda varietat Red.

Les que han criat són les Neocaridina, les Hummel són de nova adquisició al gambari.
Només vegi que estan ovades ho publico aquí. Confusedmiley20:

Salut!

Vinga va, que això ja ho tens!!

A la que tinguis una petita colonia es un no parar.

Les cries sempre tenen tendència a anar a les esponjes del filtre perquè allí hi troven restes de menjar i microfauna varia de la que s' alimentes.

Salutacions

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Nuevo proyecto Caridina Taiwan Eloy 1 1.387 05-12-2015, 02:10
Último mensaje: Carlos Samurai
  nou projecte per a las caridina taiwan lampibcn 4 2.074 17-04-2014, 20:09
Último mensaje: glorius
  Llinatge de la Caridina Cantonensis en PDF. MIJABA 1 1.309 16-02-2014, 12:18
Último mensaje: MIJABA
  Caridina Red Cherry ovades. Ricard 15 5.431 29-05-2013, 11:41
Último mensaje: esarro

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)