Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rebosaderos ruidosos?
Hola estoy intentando no morir en el intento de montar un marino de 200L...
Empiezo a tenerlo más o menos controlado, pero me encuentro con la duda de que si no quiero perforar la urna, tengo que colocar un rebosadero de esos de metraquilato, caros de cojones, y encima dicen que ruidosos...
Alguien los ha probado?
¿Alguien se ha hecho uno de PVC?
Es que se ven unos bricos por ahí que dan un yuyu...
Jo vaig estar maquinant de fer un al montar el 350l, encara que no tinc mari.

Vaig mirar varius bricos i encaea que vaig decidir no fer-ho, vaig estudiar-los i vaig fer un intent per curiositat, ja que el pvc s'hem dona be.
No el vaig acabar, perque tenia que començar a comprar coses que no tenia, i perque veia la cosa complicada.

Varius factors poden fer que la cosa falli, per varius llocs, i el desastre pot ser important.

En el cas de fer-ho s'ha d'estar molt segur de que vagi be.

Potser no vaig enganxar el brico adequat, no se, però en el meu posible montatge hagues estat acollonit cada dia, jeje
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Cita:Varius factors poden fer que la cosa falli, per varius llocs, i el desastre pot ser important.

Fa temps que tinc en ment fer un sump, però m'atura el fet de fer un desastre en cas que la bomba de retorn falli.

Alguna idea o consell?
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Hi han bricos que ho contemplan, pero has de filar molt prim. Pvc, altures de kes voltes, potencia bomba,etc..
Poder-se fer, es pot.

Jo si m'aventuraba era perque tinc el 350l a la terrassa.
Dintre de casa un brico no l'hagues fet.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Els que es venen de Blau i similars ho contemplen aixó de la aturada de la bomba. Només cal deixar espai suficient per aiga sobrant al sump. Pero es clar, valen el que valen... un bon brico també ho contempla, pero es que no he trobat res de aceptable, i mira que hi han...
Has de deixar suficient alçada lliure al sump per a que en cas de aturada de la bomba de pujada hi cápiga tota l'aigua que cau pel rebosadero.

De fet, penso que es una prova que s'hauria de fer sempre abans de començar amb el "tinglado".

Respecte als rebosaderos Oli, les meves baixants són de tubs de PVC. Si vols pots passar a veure'l quan vulguis, no te pas cap misteri...
Salutacions,

MIJABA.
Jo tambe vaig buscar molts bricos pero vaig finalment decantarme per un sobrexidor de la marca blau intern.

Per cert MIJABA... com es muntan i es fan aquestes proves per posibles parades de bomba i tot seguit de cor????? XD Quins son els pasos a seguir???Big Grin
Para la bomba de pujada.

Si tota l'aigua que ha de caure pel sobreeixidor hi cap al sump sense vessaments, es que està tot correcte.

Si et toca fregar el terra, es que alguna cosa no está bé Big Grin
Salutacions,

MIJABA.
Bones, jo en tinc de fa un parell de mesos un de funcionant, i cap problema, ni de soroll ni de descebat.
Olivier, el vaig aconseguir de segona mà, a menys de meitat de preu del que val nou, busca en foros de marí.

Pel que dieu de fallades a la bomba o al sobreixidor,jo estba convençut que això era el primer que s'habia de probar!
Jo quant vaig muntar-ho tot i vaig fer les probes d'estanqueitat, també miro que tant el tanc, com el sump puguin encabir el volum d'aigua de més en cas que fallin la bomba (sump), o el sobreixidor (urna principal). Aquests problemes son independents del sistema de baixada, o sigui que tots i som exposats.

Salut!
Si miquel pero tu tens perforada la urna, oi?
De totes maneres, avui he vist en una tenda un de no se quina marca en funcionament, i no feia gens de soroll, amb ho cue hem penso que buscaré un.
Miquel, et truco o et vaig pasant fotos!Confusedmiley2:
Gracies!

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)