Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coses que passen
Com alguns ja sabeu el meu cub va patir una gran davallada.(per una barreja de deixadesa del que us escriu i de mala folla/sort acumulada)
Conseqüència: Un aquari desmuntat, tots els peixos (tret d'un) a prendre pel sac i per sobre de tot, peces pròpies (i el més greu també peces alienes) perdudes o gairebé.
Ara, havent tornat a muntar l'estructura (gràcies ANB001) i després de moooolts dies de ciclat i reciclat i recontraciclat sembla que ja per fi torna a estar estabilitzat i podem tornar a posar cosetes i espero tornar a posar fotos com un boig altre cop. Per Instagram ja vaig posant cosetes....

...........--------------------------------....................

Una curiositat que de vegades diu que les coses no tenen per que ser com un vol o com espera que siguin:

[Imagen: 5ZtW-sDh9x1wB_H5kiw2xGIzk_8Jqis8hwFLLL3N...-h216-p-no]

Aquesta haliclona va ser una de les primeres peces que vaig adquirir i malauradament no va estar mai a gust al cub. Ni amb més llum, ni amb menys llum, ni amb més corrent ni amb menys corrent, ni més amunt, ni més avall, etc.
Va anar minvant fins a quedar reduïda a alguns tros mínim enganxat a la roca més com una resta que com un ens a tenir en compte.

Quan vaig tenir el problema amb el cub vaig haver de desmuntar i posar tot (roques, peixos, corals, etc.) a una urna més petita. Després del que vaig tardar en tornar a muntar l'estructura i treure el que va sobreviure de l'aquari petit vaig parar la bomba que feia circular l'aigua i va quedar-se així, sense circulació, sense llum i sense calefacció durant unes tres setmanes fins que el passat dijous vaig haver de buidar la urna ja que la venien a buscar el dissabte per fer-la servir a l'Expoterraria,
Llavors vaig veure un minúscul granet de color blau dins de l'aigua. Cony, un trosset d'un mil·límetre d'haliclona evidentment viva i enganxada a una punteta d'esquelet de la hystrix que havia quedat feta miques. Llavors penso jo....."si ha sobreviscut així anem a mantenir les condicions a veure que tal".
La vaig posar dins d'un gotet de xupito i a dintre del sobreixidor on passa l'aigua pero no s'intercanvia massa i el resultat esta sent satisfactori: en 6 dies a multiplicat per 8 o 10 la mida

[Imagen: CameraZOOM-20130523202358348.jpg]
[Imagen: CameraZOOM-20130523200309471.jpg]
[Imagen: CameraZOOM-20130523200350312_20130523200...1%2529.jpg]

A veure com va....

Qllons quin rollo us he soltat.....Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Hola,

Et puc passar esqueixos de coralls forts però sencillets, tu diràs.

Jo tinc una esponja tipus plat que creix molt també.

Fins aviat,

Salva
Que tal Miquel¿? Quina alegria veure que com a mínim a algú li va be el reset... despres de la tormenta.

Com em trobo en una situació similar, vull preguntar-te si vas fer algun tractament especial a la roca o a la sorra per recuperar la "normalitat"?? No estaria de més saber si el que es veu últimament a Instagram és "nou" o són peces "recuperades" ¿?

Gràcies i sort en el resorgiment del teu reef. Big Grin
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
Salvador Borràs escribió:Hola,

Et puc passar esqueixos de coralls forts però sencillets, tu diràs.

Jo tinc una esponja tipus plat que creix molt també.

Fins aviat,

Salva

Merci. Primer vull acabar de col·locar el que tinc de forma fixa i després en funció dels raconets anirem mirant. Parlem Confusedmiley20:

mescolar escribió:Que tal Miquel¿? Quina alegria veure que com a mínim a algú li va be el reset... despres de la tormenta.

Com em trobo en una situació similar, vull preguntar-te si vas fer algun tractament especial a la roca o a la sorra per recuperar la "normalitat"?? No estaria de més saber si el que es veu últimament a Instagram és "nou" o són peces "recuperades" ¿?

Gràcies i sort en el resorgiment del teu reef. Big Grin

Hola, la veritat es que tot estava tan malament que només podia anar a millor. Es quüestió de paciència.
A la roca no li vaig fer res, motes roques tenien habitants (zoanthus i plumerito) pel que no podia fer res mes que tenir-les en remull. Amb el ciclat doncs lo normal. Poca llum, matar de gana els supervivents per reduir nutrients i goteta de zeobak diària. Encara tinc una miqueta de ciano però es molt residual.
La sorra, clau en aquesta història (la vaig voler canviar pensant que era la causa dels NO3 desmadrats) es nova. Ara hi ha molta pel davant i menys per la part del darrera però s'anirà col·locant sola. L'idea es que el cub es vegi a quatre cares.Encara cal una mica de brico al baixant.

Les fotos d'Instagram son actuals. Aquesta de fa 2 minuts Big Grin

[Imagen: 481525_468785883191490_1481882080_n.jpg]
Aquest hobby ens acostuma a donar epocas que ho tiraries tot pel balco
De fet sempre he pensat que som una mica masoquesBig Grin

Ara be tambe es cert que de vegades tens alegries inesperades que son l'alicient per tornar a començar.

M'alegro de veure que el reef torna a agafar forma i com et deia el salva si vols corallets senzills tipus zoos, sarco, pachi. . .nomes ho has de dir

Salutacions
pavon escribió:Aquest hobby ens acostuma a donar epocas que ho tiraries tot pel balco
De fet sempre he pensat que som una mica masoquesBig Grin

Ara be tambe es cert que de vegades tens alegries inesperades que son l'alicient per tornar a començar.

M'alegro de veure que el reef torna a agafar forma i com et deia el salva si vols corallets senzills tipus zoos, sarco, pachi. . .nomes ho has de dir

Salutacions

Merci Confusedmiley2:
Me n'alegro que tornis amb ánims amb el marí.

L'estructura de roca es una genialitat!

A la foto general, surt morada la foto, es un filtre fotogràfic? O alguna llum de la Blau mkpf?
Salutacions,

MIJABA.
MIJABA escribió:Me n'alegro que tornis amb ánims amb el marí.

L'estructura de roca es una genialitat!

A la foto general, surt morada la foto, es un filtre fotogràfic? O alguna llum de la Blau mkpf?

L'estructura es Toni's style total. Es..... diferent, pero mola!! Big GrinBig GrinBig Grin

El morat de la foto es part filtre d'Instagram, part Blau mkpf. Amb llums blaves em surten unes fotos molt psicodèliques. Si faifg servir falsh no m'agrada com queden
Sorpresa te da la vida!!1 jajaja quina pasada d'acuari Miquel!!!

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)