Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Taula Customitzada
La idea original era amagar el filtre i la electrònica, instal·lar algun endoll extra, insonoritzar una mica, tenir espai per amagar els pots de tractament d'aigua... I he aprofitat un cap de setmana "de rodriquez" per a customitzar una taula EXPEDIT d'ikea. I ja de pas, per a fer alguna foto del procés per si a algú li interessa. No es tracta d'una qualitat espectacular, però és suficientment maco, útil, senzill i barat.
Material:
- 30€ Moble Expedit
- 2 x 10€ Portes accessori IKEA
- Endoll múltiple
- Rodes reaprofitades d'un altre moble
- Porexpan, neoprè, ... reciclatge
Eines
- Serra (elèctrica, de calar millor)
- Tornavisos
- Cola
- Cinta mètrica
- Cúter

Pas 0: ikea

Sobreviure la compra del moble a ikea és, de llarg, la part més difícil. Abans de continuar, no està de més obrir una cervesa fresca per a acompanyar la resta del procés.

Pas 1: els forats

Com que el filtre no hi cap en un dels quadrants, cal fer un forat a la balda horitzontal. Primer cal desembalar les peces del moble, escollir la balda llarga i prima, i marcar el forat amb llapis. Jo he fet un forat generós, que deixa només un marc de 4cm a cada costat, i prou espai per alguna altra cosa si cal.

[Imagen: 8864337250_77a5e8955b.jpg]
pas1

Pas 2: seguir instruccions

El muntatge del moble continua exactament com diuen les instruccions d'ikea

[Imagen: 8864325432_9701b442d9.jpg]
pas2
Pas 3: foradar el fons dels accessoris amb portes

Les portes per a l'Expedit són de fusta al davant, però tenen laterals i fons de cartró comprimit i de color blanc. Abans de muntar les portes és important foradar-lo per on passaran els tubs del filtre, cablejat i altres.

[Imagen: 8863722691_b06bed3580.jpg]
pas3

Pas 4: Muntal les portes

Seguint les instruccions d'ikea, que també indiquen com ajustar les portes per a que tanquin bé... o casi bé

[Imagen: 8863721679_0fd8dbe51f.jpg]
pas4

Pas 5: Muntar els endolls

Amb un cargol i un tornavís n'hi ha prou per collar els endolls al lateral. Jo també hi he afegit un clau dels que subjecten cablejat.

[Imagen: 8864330814_62c7f91507.jpg]
pas5

Pas 6: Forrar l'interior

Amb l'esperança de que esmorteeixi una mica el soroll, he posat porexpan a les parets. Es talla molt fàcil amb cúter, i s'enganxa amb cola sense problemes. Però després he sabut que no aïlla gaire comparat amb les espumes més professionals. A servei estació aquestes no baixen dels 15€/m2 ... potser en un altre moment ho canvio però per ara es queda així:

[Imagen: 8864331656_88584a8d6d.jpg]
pas6
Pas 7: Rodes :eek:

He aprofitat del moble anterior quatre rodes. És jugar-se-la una mica, però si són bones i estan ben posades crec que és una opció. Jo ja les hi tenia a l'aquari anterior i repeteixo en aquest:

[Imagen: 8965952815_85b2670838.jpg]
pas7

Pas 8: Neoprè

Com que en tenia un retall, he pensat que el podria posar enlloc del porexpan habitual. Era una mica més fi, però suficient per a anivellar qualsevol irregularitat. Un cop tallat a mida i enganxat a la superfície ha quedat així:

[Imagen: 8967143354_6f7724d3f7.jpg]
pas8

Pas 9: Colocar la urna sobre Big Grin

[Imagen: 8967144244_fc8a9e9d82.jpg]
pas9

Pas 10: Acabar la cervesa
... i començar amb la part important: el contingut de l'aquari!
Però això ja ho aniré posant al fòrum d'aigua dolça
Salut!
Profesional! Muy profesional!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=pS47YzSIgVA&feature=youtube_gdata_player"]Profesional, muy profesional - Pazos - Airbag - YouTube[/ame]
No hi ha paraules... Plas plas plas... Ha quedat super pro

Felicitats
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
Felicidades!, eso si que es ser un manitas con iniciativa y con imaginación.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Pedazo brico Confusedmiley32:Confusedmiley32:Confusedmiley32:

OStras, queda super bien, límpio y pulcro.

Felicidades
Hola Xavi,

Jo també vaig fer el bricolatge amb la taula expedit de l'Ikea, el travesser llarg el vaig posar en columna. D'aquesta manera passa a aguantar i repartir millor el pes.

Les rodes les vaig descartar, 100 kg o més d'aigua a 1 metre del terra i sobre rodes pot ser molt perillós. Ja que les has posat, et recomano que en posis dues més a la part central, d'aquesta manera el moble no et farà "panxa".
.jpg   uploadfromtaptalk1370671234004.jpg (Tamaño: 35,75 KB / Descargas: 40)
.jpg   uploadfromtaptalk1370671257498.jpg (Tamaño: 41,23 KB / Descargas: 41)
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Pofezioná pofezioná ... tampoc, però amb acabats més camuflats potser aconsegueixo colar una altra urna a casa més endavant Big Grin

Ricard escribió:el travesser llarg el vaig posar en columna. D'aquesta manera passa a aguantar i repartir millor el pes.
Osti, molt millor. I així t'estalvies fer forats. Però llavors cal ajustar una mica les portes, suposo, per a que no es vegi el forat entre la de dalt i la de baix. T'ha quedat genial!

Ricard escribió:et recomano que en posis dues més a la part central, d'aquesta manera el moble no et farà "panxa".
Com que les vaig reciclar, no en tinc d'altres. A veure si trobo algo....
Hola,

Jo tinc un 60L en una expedit "de sèrie" i cap problema d'estructura, això sí, l'aigua la suporta molt malament i es bufa de seguida, òbviament tenint en compte de què està feta. Però porta un parell d'anys i segueix fent la seva funció.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Taula amb panxa. kongobulunga 5 2.920 24-07-2013, 17:22
Último mensaje: Jaume71
  Com fer una taula per acuari...by pele pele 22 16.077 05-02-2013, 13:52
Último mensaje: Ricard
  Taula Aquari IKEA Ricard 6 5.303 05-02-2013, 13:45
Último mensaje: Jaume71

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)