Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.
Si no recordo malament, ja deu fer 3 o 4 setmanes que es van introduir els nous peixos al aquari de la AAB. Aquesta setmana no vaig poder anar-hi. Com estan els peixos? Alguna baixa? Sobretot tinc molt interés en seguir la evolucio dels cardenals i escalars. Com ja sabreu els escalars son unes aguiles i acostumen a ser incompatibles amb els cardenals. Vau introduir primer els cardenals i els escalars al final? Vau seguir algún sistema?
Tinc molt interes perque una de les idees que porto pel meu projecte es mantindre escalars amb cardenals.
Jo fa dues setmanes que no passo pel local, pero si que et puc explicar com els vam introduïr.
Els escalars tenien una mida molt petita i els cardenals eren prou grossos per a que no els entri per la boca, per tant, no ho prenen com aliment.
El que si que se'ls va prendre com aliment (però no va tenir èxit) va ser el Mesonauta que hi quedaba, que s'havia fet massa gros i el vem retirar per a que no es cruspís els bitxos.
Per cert, es van aclimatar i introduïr tots els peixos de cop
TRONERA escribió:la evolucio dels cardenals i escalars. Com ja sabreu els escalars son unes aguiles i acostumen a ser incompatibles amb els cardenals. Vau introduir primer els cardenals i els escalars al final? Vau seguir algún sistema?
Hola tronera,
Jo tinc quatre escalar i un cardumen de neons, i fins ara cap baixa. Això que un dels escalar és prou gran com per menjar-se els neons.
I t'adjunto la foto d‘un dels aquaris de'n Beamud, també hi té escalar ben bonics i escalars.
Hei Tronera,
Per si et serveix de referencia, jo tinc un grup de 9 cardenals, 6 tetra emperadors, una Peckoltia, 3 corydores, tres discus (de 6, 8 i 10 cm) i un Uaru amphiacanthoides de 17 cm (mooolt mes voraç que un escalar o un Mesonauta), i l'unic problema que teten els cardenals son els tetras emperadors, que quan sels i gira el cargol els hi fotes caixalada a alguna aleta.
La meva opinio es que el truc esta en que als ciclids els facis creixer convivint amb el grup de caracids, tot i que no es pot generalitzar....