Temas: 2
Likes Given: 0
Registro en: Jun 2013
Hola,
tinc una parella de Microgeophagus sp. que posen cada 15 dies aproximadament, però la bòtia se'ls menja cada vespre. Aquest cop he decidit salvar una posta i he tallat la fulla d'Echinodorus per salvar-la. Ara la tinc apartada, però uns quants ous (la meitat) s'han tornat blancs, mentre la resta són marronosos. Estan madurant o bé s'han fet malbé?
Moltes gràcies
•
Temas: 366
Registro en: Oct 2007
Els blancs probablement siguin infèrtils o hagin fonguejat.
Pensa que necessiten molta oxigenació, per això els pares aletegen sempre sobre els ous.
Lo millor seria tenir-los en un tanc de petites dimensions amb un airejador a tot drap.
Un cop nascuts consumiran el sac vitel•lí, i als pocs dies t'acceptaran artemia recent eclosionada.
Ideal administrar-lis 3 o 4 cops al dia els nauplis per a que agafin tamany en pocs dies.
Posa'ns alguna foto!
Salutacions,
MIJABA.
•
El problema està que en aquests moments no disposo de tanc annex. Per això he hagut de recórrer a la solució d'emergència de posar la fulla en una paridera a una zona propera a la flauta per intentar oxigenar-la.
He deduït que els blancs són fongs, i no sé si retirar-los amb molta cura amb pinces o encara escamparé més el mal...
Quant a fotos, estic pendent de poder-les pujar ben aviat...
Gràcies pel consell
•
Jo no tocaria els ous blancs ni miraria de retirar-los...
De fet mai ho he fet i n'han nascut molts tot i haver-hi ous de blancs.
I crec recordar que hi ha certes espècies sensibles a l'aire, que si treus els ous de l'aigua caput...
Mirat les parideres de Wave, crec que es diuen Breeding Box. Son barates i molt funcionals, es pengen de l'aquari principal i s'accionen amb airejador, d'aquesta manera hi entra aigua molt oxigenada, amb moviment i compartida amb la de l'aquari principal.
Jo les faig servir per a aquests assumptes.
Si et passes pel post dels Badis badis, les cries les tinc en una paridera Wave d'aquestes.
Salutacions,
MIJABA.
•
Malauradament estan gairebé tots blancs. O bé el mascle no els va fecundar o bé, tot i la cura amb que els vaig moure, van entrar en contacte amb l'aire.
•
Per això no et preocupis, sovint les primeres postes surten malament.
Però si n'hi ha hagut una, tranquil que n'hi haurà més!!
Salutacions,
MIJABA.
•
No, si de postes en portava almenys cinc. La propera vegada intentaré no treure la fulla ni un segon de l'aigua. Estic gairebé convençut que el problema ha sigut aquest.
Merci!
•