Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MANADO (jbl) i la duresa.
Bona vesprada!

Ahir em vaig passar per una botiga coneguda i em van dir que el manado puja la duresa del aigua. Fins aquí tot correcte. El que mes em va sorpendre es que em van dir que sempre em pujaría la duresa, que no para de pujar per molts canvis d'aigua que fagis. Que em donaria molts problemes. Aixo es del tot correcte?
Ells no venien el manado pero si que tenien el naturesoil de Oliver knott. Aquest sr ja els hi ha fet algún workshop. Esclar que han de dir del manado vs naturesoil? Em van recomenar aquest altre i van dirme que el manado ja no es porta, que es antic.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
No he provat el naturesoil, el que sí que et puc dir és que el manado JBL ben rentat amb aigua calenta puja lleugerament la duresa de l'aigua els primers mesos i prou.

Respecte als resultats: espectaculars! Cada mes he de podar totes les plantes, i srnse afegir cap tipus d'adob ni CO2.

Jo et recomano el manado.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Jo, no l'he usat, pero pel que es pot llegir, l'usa un collño de gent, i sense problemes.
I el preu.... segur que es més economic, oi?
Ricard escribió:No he provat el naturesoil, el que sí que et puc dir és que el manado JBL ben rentat amb aigua calenta puja lleugerament la duresa de l'aigua els primers mesos i prou.

Respecte als resultats: espectaculars! Cada mes he de podar totes les plantes, i srnse afegir cap tipus d'adob ni CO2.

Jo et recomano el manado.

el manado el tens sol o l'utilitzes a mode de grava i a sota el substrat nutritiu aquabasis plus de JBL?

El manado encara et fa pujar la duresa del aigua o ja esta estable? Jo suposo que aixo son histories del venedor per fer la venta ja que solsament te el naturesoil i el ven en exclusiva.
Tinc el manado de base i a sobre una capa de grava. El manado tendeix a flotar i a moure's facilment, per això li cal una capa de fixació.

A partir del segon mes, ja no va alterar cap paràmetre de l'aigua.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Ricard escribió:Tinc el manado de base i a sobre una capa de grava. El manado tendeix a flotar i a moure's facilment, per això li cal una capa de fixació.

A partir del segon mes, ja no va alterar cap paràmetre de l'aigua.

Pel que jo tinc entès, el manado s´utilitza com a grava. La gent el que acostuma a fer es ficar-lo com a última cap a dalt de tot i a sota d´aquest l´Aquabasis plus de la marca JBL. L´aquabasis es el substrat nutritiu per les plantes i el manado la grava de dalt de tot.

Tinc entès que algunes partícules del Manado suren al inici de sumergirlo, però son poques i acaben enfontsant-se. Tan et surava a tu per haver de ficar a sobre una altre grava? No serà que necessitava mes temps per a que deixés de surar?

Salutacions
Hola a tots/es.

Soc nou per aqui i us diré que tinc un aquariu, de 38 l. amb manado com a sustracte. La unica cosa que vaig tenir van ser problemes amb el pH, no i havia manera de baixar-lo de 7.9-8. Al final el vaig baixar amb Acid Buffer de Seachem i ara ronda pH=6 i nomes he tingut que tornar-ho a usar un dia.

La idea de baixar-ho a pH 6-6.5 era que és un aquarium dedicat a intentar reproduir Microgeophagus ramirezi. Ja us explicaré com va.

Confusedmiley2:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Química del aigua (conductivitat electrica i duresa) TRONERA 9 8.639 18-04-2015, 06:12
Último mensaje: TRONERA
  duresa total (GH). Barcelona-Eixample esquerra TRONERA 4 4.759 13-10-2014, 18:04
Último mensaje: ismacarv
  Duresa de l'aigua Erill 2 3.270 03-08-2010, 13:39
Último mensaje: Erill
  com pujar duresa? M&M 4 3.763 08-06-2007, 11:39
Último mensaje: Tears of Guppys
  Dubte sobre la duresa Praslin 2 3.183 15-02-2006, 17:26
Último mensaje: Josep Triginer

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)