Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problema amb filtres Eheim
Bon dia,

Aquests darrers dies he tingut un problema d'allò més extrany amb els meus filtres Eheim Professionel II 2026. Fa 11 anys que estan funcionant de manera ininterrompuda, i les úniques peces que he hagut de canviar han estat un eix ceràmic i una junta de goma. Per tant, han anat molt bé. Però fa 10 dies em va passar una cosa extranya, i ahir em va tornar a passar.

El resum del que passa és que quan marxa la llum de casa, i després torna, els filtres no es posen en marxa!!! De fet, aquest matí m'ha passat i un d'ells s'ha posat en marxa sol uns minuts després de que tornés la llum, mentre estava obrint l'altre. Quan l'he obert he vist que tot estava aparentment OK: el capçal net (de fet, vaig netejar els filtres fa uns dies), l'eix ceràmic perfecte, tot ben col·locat. La gràcia és que quan obro el filtre, extrec la turbina per comprovar que tot està bé, i el torno a muntar, llavors l'endollo i funciona. No sembla que hi hagi cap problema de contacte amb el cable elèctric.

Fa uns dies em va passar el mateix, però estant fora de casa. Llavors un filtre es va posar en funcionament (sort! Com era fora de casa, no sé si es va posar de manera immediata o va trigar uns minuts) i l'altre va quedar aturat i fins que no em vaig adonar (un dia i mig després...) no vaig poder arreglar el problema de la mateixa manera que us he dit. Externament, el capçal del filtre estava calent, i quan el vaig obrir l'iman de la turbina, també. Per tant, interpreto que estava arrivant corrent elèctric i el problema era que la turbina no girava. Òbviament, van morir totes les bactèries (sort que en tinc dos filtres!).

Teniu alguna experiència al respecte? Sabeu què pot estar passant?

Per cert, algú que tingui un filtre Eheim Professionnel, em pot confirmar que l'iman de la turbina està dividit verticalment en dues peces? Els meus dos imans tenen dos talls verticals, perfectament rectes i simètricament oposats. Voleu creure que fa 10 anys que tinc els filtres i ara no estic segur si aquests talls han estat sempre allà...? Suposo que sí, però si m'ho verifiqueu, us ho agrairé. No fos que el problema sigui aquest...

Salutacions!

David.
BOn ida,
Jo tinc dos eheim 2073, i he tingut unaltre.

Un m'el van canviar, fa uns mesos. S'apagaba despres d'una estona de funcionar. En principi pensaba que era l'endoll, perque el tocaba una mica i funcoonaba. Despres vaig pensar que era el triple del xinos. I el vaig canviar sense sapiguer que realment era. jo crec que l'endoll.

I un dels 2073 que tinc, vell i fet pols, l'uso de limpiafondos unicament, patia del mateix, tocabas l'endoll i funcionaba, al temps es parava. Desde que el tinc de limpiafondos unicament, ja no li pasa.

I al final, no estic 100% segur, encara que crec que eren els endolls del filtre.

T'ho comento perque es el primer que hauries de mirar, abans de fer res mes dramàtic.

I sento no poder ajudr-te mes.

en altres filtres mes petits i vells, si que a vegades pateixen de que el rotor es para i si el toques, llavors funciona, però com que son vells, doncs..
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Hola,

Crec que ja sé què passa...

He parlat amb una coneguda tenda del centre de BCN que té munts de recanvis Eheim Big Grin i quan he explicat el cas, de seguida m'han dit què passava. En primer lloc, els dos talls nets verticals en els imants NO són normals, i signifiquen que s'han trencat. En segon lloc, m'han dit que amb el temps els imants es van "desimantitzant" (els meus tenen 11 anys!) i això fa que de vegades el costi posar-se a girar, doncs els motors no són molt potents. M'han dit que, normalment, donant en petit cop al capsal del filtre el rotor arrenca i es posa a girar. El tema s'agreuja si l'imant està trencat, com era el meu cas: encara li costa més posar-se a girar. Per cert: m'han dit que problablement els imants es van trencar per culpa de l'escalfor que rebien quan no rotaven i el motor estava en marxa.

Tot això és compatible amb el fet que treient el rotor de lloc i tornant-lo a posar, sense fer res més, aconseguís fer-los funcionar (aquesta operació és equivalent a "donar un cop al capsal"). També és compatible amb l'escalfor que notava al capsal amb el rotor aturat: de fet, la bomba estava funcionant, però el rotor no girava. M'han dit que de vegades això fa que la bomba es cremi, però afortunadament, no ha estat el cas en cap dels dos filtres.

He anat a pels dos recanvis dels rotors i, efectivament, els imants no tenen cap tall vertical: són d'una peça.

Per tant, sembla que tinc identificat el problema. Aquesta nit substituiré els rotors i ja us explicaré... i espero que els filtres no em tornin a donar problemes fins d'aquí 11 anys més! Big Grin

Fins ara,

David.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Kit Fluval Roma 125 Vs Eheim Vivaline led 126 Cavan 2 6.764 05-07-2017, 23:22
Último mensaje: Ambassador
  Consulta on-line a Eheim. Termofiltre 2073 TRONERA 8 3.384 17-02-2014, 12:57
Último mensaje: TRONERA
  CO2 i filtres exteriors. TRONERA 5 2.524 16-12-2013, 18:24
Último mensaje: TitoHarris
  Ruido en filtro exterior Eheim 2215 Natalia 18 9.150 19-11-2013, 01:41
Último mensaje: Natalia
  [CONSELL] -Filtre Sec-Humit Eheim 2229 Ricard 11 5.022 18-11-2013, 23:25
Último mensaje: junma
  Problema co2 chevro 6 2.696 13-11-2013, 11:37
Último mensaje: chevro
  Dispossició entrades i sortides dels filtres. TRONERA 3 2.103 12-11-2013, 00:53
Último mensaje: xaviergiralt
  El "Nuevo" modelo de EHEIM Pavel 4 2.216 26-10-2013, 18:03
Último mensaje: Pavel
  Eheim Professionel III 2075. TRONERA 12 5.376 15-05-2013, 03:31
Último mensaje: Pavel
  Problema amb alimentador automàtic Eheim David Fernández 8 3.364 13-05-2013, 19:32
Último mensaje: 2365

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)