Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mortaldat de Neocaridina a l'estiu
Darrerament m'estic trobant moltes Neocaridina mortes al nanoaquari, suposo que deu ser per les calors de l'estiu. L'aquari arriba a 29°C als moments de més temperatura.

A algú més li passa?

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
A partir de 27 - 28º els invertebrats comencen a patir Sad

Jo en aquest estiu ja he perdut el meu mascle de Cambarellus diminutus i un Mythrax sculptus per culpa de la calor.

I la femella de Cambarellus diminutus també fa temps que no la veig :mad:

A més amb el calor crec que baixa el nivell d'oxigen a l'aigua, seria potser bo també posar un airejador.

(En el meu cas el problema ha sigut exclusivament el calor, perque al marí amb l'skimmer, i a la bateria amb els filtres de caixa no crec que l'aigua no estigui oxigenada...)
Salutacions,

MIJABA.
I això que encara no està fent calor, calor. Jo aquest any tinc els aquaris a temperatures iguals que anys anteriors amb ventiladors. De fet no els he posat encara. Deu ser que la factura de la llum ja m'intimida prou sense ventiladors :eek:
Jo he tingut baixes també, força baixes de sakures. El problema no ha sigut la calor perque mantinc l'acuari a 26ºC. No sé ben bé que ha passat...

La veritat és que a l'estiu els gambaris... són molt delicats. A veure si arriba setembre i em replantejo que faig amb tot això.

Fica-li un airejador per paliar la falta d'oxigen i si pots un ventilador per mantenir l'aquari més fresquet. A partir de 26 graus les gambes deixen de reproduïrse i a partir de 27 començen a haver-hi baixes...

Sort!
Mis plantas y peces también sufren la calor, y los noto diferentes, no crían y están menos vivos. He puesto un ventilador intermitentemente y bajo la temperatura 4 grados, ayuda bastante.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Si que ho passen malament la gambetes amb la calor.
I aixo que les cherries son de les mes dures

Jo procuro que l'aquariet tingui sert moviment de superficie, canvis d'aigua, donar poc menjar i que no ho hi hagi un exces de plantes que es poguin malmetre i generar nitrats.

Tot i aixo sempre hi ha baixes

Salutacions
la calor es el mayor causante de mortandad de peces e invertebrados. consiguiendo bajar unos grados no es nada pero para los peces hace mucho
A mi se'm van començar a morir de seguida que va començar a pujar la temperatura SadSad
Abans de marxar de vacances vaig estar una setmana que no en vaig veure ni una (només la japònica que sembla molt dura), però ara que he tornat de vacances n'he vist dues i una de molt petita (potser van criar i no me'n vaig adonar)...
També he netejat el filtre, però no... no he trobat cap de viva (una de morta, bé trossos).

El que m'he fixat és que les que van desaparèixer ràpid varen ser les que tenien ous i després les més vermelles, de manera que m'han quedat unes que són quasi transparents i la japònica...

M'hi fixaré una mica aquests dies, que amb la planta que tinc hi ha masses amagatalls per saber quantes n'hi ha...
Actualment amb poc temps, poca fauna i encara menys flora, però intentant cuidar sempre bé als amfitrions...

Aquari Blau 38L amb: Melanotaenia praecox i Pseudomugil furcatus, Cargols Clithon i Anubias 

Enric
A mi se m'ha mort la majoria, faré un canvi de projecte...

Alguna sugerència per 23 litres? Havia pensat tres Betta imbellis o una parella de Ramirezzis.

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Ricard escribió:A mi se m'ha mort la majoria, faré un canvi de projecte...

Alguna sugerència per 23 litres? Havia pensat tres Betta imbellis o una parella de Ramirezzis.

Salut!

Estic amb tu ricard... el meu micro-cubic 25x25x30 s'ha quedat amb el parell d'anentome helena i un ancistrus... totes les red cherry que tenia i alguna altra s'han volatilitzat per la calor bàsicament!!!! Sad

També de cara al setembre em replantejaré que posar-hi. Smile
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)