Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dubtes Procediment Ciano Killer
Hola companys,
Després d'uns dies de vacances, quan el nou aquari no estava del tot estabilitzat, resulta que tinc invasió de ciano. :mad:
Us he llegit dir que és excés de fosfats/falta de nitrats... caldrà ajustar-ho. Ara porto varis dies amb llum al mínim, poc menjar, molta circulació i traient-ne manualment... però necessito passar a l'acció abans no morin les plantes.
No em queda clar el procés, us poso el que crec entendre i em corregiu si ho he entès malament?

Dia 1: Fer foto. Apagar llum (48h). Millorar corrent d'aigua. Canvi de 50% d'aigua.
Dia 2: Eritromicina (nom comercial Pantomicina) 1a dosi ~500mg/100L (en format pastilla) o 2ml/100L (en format injectable)
Dia 3: Eritromicina 2a dosi (idem 1a)
Dia 4: Eritromicina 3a dosi (idem 1a)
Dia 5: res
Dia 6: res
Dia 7: canvi de 50% d'aigua. Fer foto i comparar amb dia 1 Confusedmiley4:

Tot això sempre amb el filtre connectat? i sense fer cas de coses que floten.... buffff quina por!

Enganxo un resum de posts on expliqueu com fer ús de l'eritromicina per a matar la cianobactèria... per a si algú li interessen les discussions anteriors

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...#post47051
http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...#post42701
http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...#post42989

Qualsevol comentari benvingut!!!
Faràs servir antibiòtics?
Pensat-ho bé.
Al principi els resultats seràn espectaculars, te la carregaràs tota. En dos dies net de ciano, pero...
Els antibiòtics t'ho mataran tot. Et tocarà començar el ciclat. Desde 0
Veig que saps el perque de la ciano, degut a desequilibis. Re-equilibra-ho tot i tingues paciència. Marxarà sola
Salut!
Joan1791 escribió:Els antibiòtics t'ho mataran tot. Et tocarà començar el ciclat. Desde 0

:eek: Això vol dir que he de treure el peixos, posar-los en un altre aquari, i esperar les 5 o 6 setmanes una altra vegada?... llavors no ho havia entès bé!
Jo es que tenia tota la cyano del món (semblava xapapote i em fotia una pudor la casa a pantà que no s'hi podia estar) i ho vaig probar i la veritat es que la cyano marxa però no et puc dir que va passar després ja que vaig decidir desmuntar. No em va agradar com va quedar.
Si no tens una exageració mira de estabilitzar els paràmetres.
Nooo,
Perdona em vaig expresar malament.
Al dir qur t'ho matarà tot em referis a bacteris.
Peixos i demès en principi no hauria de passar res.
Salut!
Gràcies pels comentaris.
Ahir vaig començar amb el tractament.... A veure com m'en surto!
Tengo cianobacteria pero creo que no es un problema para el acuario, tal vez afee un poco las piedrillas del fondo que dan al cristal, ya que los peces no pueden comérsela.

Teniendo los parámetros bien, buena iluminación, sifonando y peces que vayan limpiando el fondo es suficiente
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Només per a deixar constància del resultat:
Vaig aprofitar el canvi del 50% per a retirar la ciano morta i va quedar tot bé
D'altra banda, després d'un parell de setmanes sembla que no ha tornat a aparèixer, pel que crec que he aconseguit equilibrar l'aquari
Gràcies pels consells !!

[Imagen: 9613886819_d028f1bedb_c.jpg]
2013-08-21 23.54.00-1 by aquarixg, on Flickr

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Dubtes tanganika Enrik 3 4.013 26-01-2017, 18:33
Último mensaje: Enrik
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 12.090 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  Dubtes ph i Co2 ze474 1 2.590 26-10-2012, 20:25
Último mensaje: Jaume71
  Nou aquari 110 l, dubtes aigua Barcelona Gould 21 16.553 06-11-2011, 21:11
Último mensaje: ANB001
  Dubtes.... Ferry 1 2.458 29-04-2007, 22:26
Último mensaje: albertus

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)