Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neteja d'una peixera exterior?
Hola,

Em trobo amb un problema quan vull netejar a fons la meva peixera exterior d'aigua freda.
Us explico a veure si algú em pot donar una idea:
La peixera és feta d'obra (miro d'adjuntar-vos una fotografia)
Té una capacitat, aproximada, de 180 litres. Tinc 11 peixos: el més gran d'uns 10 cm de llarg i els 4 més petits de 2 cm. Tambe n'hi ha un de "netejador peix lleopard" de 3 cm
Hi tinc a dins un filtre per a 400 l. Quan plantes aquatiques només hi ha un alga.
Ara quasi fa un any que la tinc en funcionament. Com que veia l'aigua força tèrbola cada setmana ba buidava 1/3 i la reomplia (deixant que s'escolès a més part de l'aigua per que es netegés millor.
Ahir vaig intentar netejar-la "a tope", és a dir, buidarla del tot per trure-l'hi el solatge que s'ha anat acumulant abaix; però no ho baix aconseguir del tot, perquè el desguàs de la peixera -la part de dintre- està per sobre del seu fons, mentres que -la part de fora- està gairebé a un pam per damun; vull dir que no puc buidar-la totalment sinó trec els peixos i, per més que ho vaig provar, no vaig poder pescar-los. Vaig intentar, també, fer el vuit amb una mànega posant el extrem oposat en una zona més baixa; però, tampoc. Finalment vaig treure tota l'aigua que vaig poder a galledes i netejant, renovant l'aigua fins que em va semblar que ja no es podia millorar més.:confused: Que us sembla una aspiradora d'aigua,amb filtres i que no perjudiqui els peixos?
Us agrairé qualsevol idea.
Bon diumenge,

Maria Rosa Juan

Archivos adjuntos
.jpg   DSC_0244.jpg (Tamaño: 40,4 KB / Descargas: 17)
El problema del que fas i teus tota l'aigua es que perds la poca colonia bacteriana que tens a l'aigua, perque crec que poca cosa deus tenir sl filtre.

A mes a mes, reompliras amb aigua directa de l'aixeta, sense reposar.
Hi haurà clor i elements pesants que no hauran marxat, al no poder teposar l'aigua ni 48 hores.

Aixo fa que sigui pellieos, encara que aquests peixos son resistents.

Intenta aconseguir un aspiador, o si el tens vuit aprofita per treura tota la porqueria i potser posar un fiktre que no deixi acumular la porqueria.

Suposo no tens grava, veritat???
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
2365 escribió:El problema del que fas i teus tota l'aigua es que perds la poca colonia bacteriana que tens a l'aigua, perque crec que poca cosa deus tenir sl filtre.

Sí ja suposo que si netejo se'n van els bacteris; però, al fons hi havia una capa de sediment -ja feia un cert tuf- em preocupava que es convertís en metà i matés els peixos: sé de gent que l'hi ha passat!

[COLOR="Red"][/COLOR]
A mes a mes, reompliras amb aigua directa de l'aixeta, sense reposar.
Hi haurà clor i elements pesants que no hauran marxat, al no poder teposar l'aigua ni 48 hores.

-Vaig reomplir de l'aixeta, tot i què hi vaig afegir la proporció de "Biowater".

Aixo fa que sigui pellieos, encara que aquests peixos son resistents.

Intenta aconseguir un aspiador, o si el tens vuit aprofita per treura tota la porqueria i potser posar un fiktre que no deixi acumular la porqueria.

-Quan a l'aspirador m'imagino que ha d'èsser per aigua i poc potent pq els peixos no pateixin o, el fet d'aspirar no representa un perill?
He de dir que el filtre que tin col·locat potser no és massa adeqüat, pq és per un aquari d'aigua calenta ... em va semblar que un d'aigua freda no m'hi cabria (és bastant més gran) encara què ara veig que hi tinc espai suficient. Creus que canviar-lo milloraria la situació de l'aigua?

Suposo no tens grava, veritat???

-No, no hi tinc grava. Hi tinc alguna pedra gran i dues teules per aguantar una caragola que faig servir de salt d'aigua.

Haviam que et sembla tot plegat. Gràcies per l'interès i una salutació cordial.

Maria Rosa Juan

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Filtro exterior para acuario de 54L Davidsc 11 11.253 17-06-2014, 10:19
Último mensaje: Carlos Samurai
  Filtro exterior alberto30 9 7.706 28-09-2013, 17:18
Último mensaje: alberto30
  Cultiu d'Artemia a l'exterior... MIJABA 48 33.301 27-06-2011, 16:40
Último mensaje: MIJABA
  Busco filtro exterior barato....;) Ernesto 0 2.097 10-05-2008, 17:36
Último mensaje: Ernesto
  peixera de 10-20 litres albertus 6 5.251 19-03-2007, 19:47
Último mensaje: albertus
  Neteja del filtre Rmp 2 2.684 05-05-2006, 18:28
Último mensaje: Jaume71
  FILTRO EXTERIOR EHEIM/SERA KARPY 7 5.723 18-11-2005, 18:08
Último mensaje: KARPY
  Filtre exterior bookmark 2 3.145 13-06-2005, 14:37
Último mensaje: bookmark

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)