Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nou Decret d'especies invasoras.
tofol escribió:Accepto. Big Grin

Fes-m'ho saber de seguida que estigui planificada aquesta Reunió de la Junta.

Salutacions Confusedmiley2:

Hola, són tots els segons dimecres de cada mes... mmmmm... Clar que si cau en 11 de setembre la seguent seria el 18 de setembre.
És millor esperar al 18. Amb una mica de sort, ja no farà falta. Big Grin

Es la mateixa lista que es va publicar fa dos anys....
AquaWorld escribió:Es la mateixa lista que es va publicar fa dos anys....

Hola Jordi,

Hi ha petites diferències. El Llistat 2013 canvia Channa argus, Channa marulius i Channa micropeltes per Channa spp. i introdueix Misgurnus anguillicaudatus i Scardinius erythrophthalmus.

El que ja no veig es el llistat dels potencialment invasors que sí hi havia al 2011, amb els gupis i els carpins daurats, i d'on han sortit les dues noves adquisicions al llistat.

Salutacions

Ahir els membres de la Junta comentaven amb en tofol el que ja es discutia en aquest post.

Sóc curiós i he xafardejat una mica online. He vist que hi ha un informe que us pot interessar, sobretot on el capítol 2 - pàgina 12 on estudien "el potencial de colonización". Tot ben explicat i amb figures xules per a cadascuna de les cinc espècies de channas

http://www.cec.org/Storage/62/5518_07-64...ort_es.pdf

Pot ser bo buscar si algú ha fet servir el mateix mètode per mesurar el potencial de colonització aquí.

Molts afn referència a un informe (en anglès) on detalla les característiques de cada una de les 26 espècies de channa

http://fl.biology.usgs.gov/Snakehead_cir...rtenay.pdf

Espero que siguin publics. A la feina tinc accés a revistes científiques i no sé si els pdf són públics. Si no m'ho comenteu.
Amb independència Big Grin

Amb independència de si faran servei o no (que jo crec que si), estan molt bé aquest documents.

De moment ja he localitzat això al 2on doc, publicat pel U.S. Department of the Interior:

"Fortunately, this subtropical species cannot overwinter in these states."
Afortunadament, aquesta espècie subtropical no pot passar l'hivern en aquests estats.

Llegiré aquests docs amb atenció, així com qualsevol altre que pugueu aportar aquells que teniu accès a fonts de documentació especialitzada.

Tornant al motiu: prego, si us plau, al Secretari si pot obrir un nou fil amb l'Accord de la Junta i els termes.

Gràcies

Salutacions
Fet!

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...#post57888
Bon dia,
Arran d'aquest post, estic una mica preocupada i tinc un dubte: quan faig neteja de l'aquari, eventualment podria passar a les clavegueres algun cargol o ous. Creieu que podrien prosperar quan arribin al Segre? Visc a la Seu d'Urgell.
Laia
No et preocupis Laia.

El sistema d'evacuació domiciari no deu està conectat directament al Segre.

Si fos així, el Segre tindria un problema força més important que no pas els teus pobres cargolins. Big Grin

Segurament, la xarxa de clavegueram deu convergir finalment en un colector, que farà una depuració prèvia abans de restituir l'aigua al riu.

I encara que no fos així, imagina't tot lo que corre pel clavegueram: nivells d'oxígen molt baixos ... gasos tòxics ... imagino que acidesa molt alta ...

Dubto que cap forma de vida superior pugui sobreviure al camí. Vull dir que no siguin bactèries.

Merci Tòfol! Em deixes més tranquila

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Procedimientos a seguir con especies que se pasan a prohibir a tener en cautividad 1sk4nd4r 7 4.062 10-02-2013, 20:14
Último mensaje: tofol
  Descubiertas dos nuevas especies de ciclido en el lago Victoria ANB001 2 2.177 21-01-2013, 17:39
Último mensaje: ANB001
  encuesta europea sobre el trato a especies invasoras. Petxinot 0 1.448 07-03-2012, 01:30
Último mensaje: Petxinot
  Nuestras especies TopGon 28 12.350 16-07-2007, 22:22
Último mensaje: TopGon
  Compatibilitat d'especies JORDIG 17 7.248 17-04-2007, 01:43
Último mensaje: JORDIG

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)