Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cardenals amb paràsits
Hola a tots,

al tornar de vacances m'he trobat amb la desagradable sorpresa de que un percentatge important de cardenals del grup que comparteixen aquari amb els discs presenten uns quists a les aletes, especialmente les pectorals. En un o dos d'ells s'aprecia un paràsit d'aproximadament 1,5 mm i molt prim. Algú em pot dir què pot ser?

Se'ls veu molt actius i mengen amb total normalitat.

Moltes gràcies!
Tens fotografies?
Salutacions,

MIJABA.
no em deixa pujar fotos, no sé perquè.
bioleg escribió:no em deixa pujar fotos, no sé perquè.

Hola,

Potser faig tard...
Puja-les a un servei en linea i inserta el link amb els botons d'imatge. Millor que adjuntar fitxer al fòrum
Bona nit.

Em sembla que tinc el mateix problema.

Pel que jo he vist:
-Apareixen els paràsits en quists transparents.
-Passat un temps, 2-3 setmanes, el quist es torna opac i en uns dies desapareix (sol quedar una petita marca).
-Una setmana més tard, tornen els cucs i es repeteix el cicle.

No sembla mortal per als neons, però els quists apareixen arreu del peix, incloses agalles. I a poc a poc augmenta el nombre de paràsits. Diria que sempre són els mateixos peixos els que pateixen la infecció.

Abans de vacances vaig medicar (2 vegades-15 dies) amb un producte que em va proporcionar el majorista de la botiga on compro habitualment: res.
Vaig tornar a medicar amb Aradol i, a part de la invasió d'algues unicel·lulars, res.

Vull repetir el tractament augmentant la dosi per més temps. A veure si enxampo els cucs a la fase lliure.

He trobat força imatges a la xarxa (alguna foto propietat del nostre presi Smile) i cap solució.

Cap idea ?
Hola companys,
seria molt interessant veure fotos d'aquests paràsits. Si no, es difícil fer-se'n a la idea.
Potser amb unes fotos us puc ajudar; si no, segur que no. Podria ser un paràsit que em vaig trovar un cop. Vaig estar investigant y fent autòpsies als peixos que morien i tot i semblar cucs, no ho eren pas.
Salut
guivet
He mirat les fotos propietat del presi i la de la xarxa i segur que es el mateix que vaig trovar jo. bioleg, son aquestes les lesions dels teus peixos?
Això que semblen cucs no ho son. La malaltia no surt als llibres, pero és una infestació parasitària per protozoos tipus microsporidis. De fet, l'estructura blanquinosa en forma de cuc, es en realitat un quist amb aspecte vermiforme (es a dir, com si fos una butifarra), i a dins, están les espores dels paràsits. En principi es semblant a la malaltia del neo (Pleistophora), pero en aquest cas unicament es letal quan afecta a organs vitals com les brànquies, o quan els quists están a la boca i el peix mor d'inanició per obstrucció mecánica. Segons la meva experiencia, nomes es transmet entre caràcids i és molt contagiosa encara que molts cops els peixos afectats es recuperen molt be sense tractament. En altres casos, pot ser necesaria la extirpació del quist. No he experimentat cap tractament farmacològic perque pel tipus de paràsits que semblen en principi no existeix tractament eficaç.
Jo aillaria els animals afectats i esperaria la evolució.
Espero haver ajudat,
Salutacions,
guivet
Una bona mesura al aquari d'aillament, seria incorporar un esterilitzador uv al filtre. Aquesta seria la millor manera de destruir la forma infectiva del paràsit (un cop que surt dels quists tisulars).
Salutacions,
guivet
Gràcies pels consells. ...
i una pregunta més Big Grin

Suposo que a l'aquari comunitari també hi ha paràsits "lliures" i s'hauria de desinfectar.
No tinc esterilitzador UV.

Amb un tractament perllongat contra protozous obtindria cap resultat?. :confused:

He pensat utilitzar EXIT de (ESHA), és per malalties tipus "punt blanc" (crec que és un altre protozou). No se si els dos paràsits són semblants i pot servir el mateix medicament.
Els meus coneixements de biologia no donen per gaire

Havia pensat fer un tractament llarg, descansar una setmana i repetir
Si teniu clar que "això" és un protozoo, tractaments hi ha.

He llegit de l'eficàcia de l'EXIT contra el Ich, que efectivament tambè és un proto.

No conec però el principi actiu de l'EXIT.

El Metronidazol és un principi actiu, d'acció contrastada a la nostra afició, contra el Ich y altres protos.

Es pot trobar en forma comercial al Flagyl, a qualsevol farmàcia, molt barat. Pots dir que és per als peixos.

Si ja tens l'EXIT doncs prova-ho.

Lo que no faria mai es deixar aquest tipus de bitxos sense tractament, perquè encara que el peix sobrevisqui, sempre tindràs l'infecció a dintre, i tard o d'hora et retornarà.

Salutacions Confusedmiley2:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Aquari AAB, escalars i cardenals. TRONERA 9 5.323 14-06-2013, 12:47
Último mensaje: guivet

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)