Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elecció substrat nutritiu
Sabeu d´alguna calculadora per saber la quantitat de substrat que necessito per una urna de 150x40x57?

Quants cms. posarieu de substrat nutritiu i quants de grava a sobre per que no es barregi el nutritiu amb la columna d´aigua?

Gràcies
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
Bona nit companys/es!

Algú que hagi tingut la combinació d´ Aquabasis Plus + Manado, ens podría explicar la seva experiencia?

L´altre dia en una botiga dels nostres patrocinadors em van dessaconcellar aquesta opció.

Em van dir que m´arrepentiria que tindria sempre en suspensió l´AquabasisPlus en la columna d´aigua, que aquest era tan fi que es barreja sempre amb l´aigua embrutant-la.

I si posessim a sobre del Aquabasis una bona capa de Manado per evitar-ho?

Algú ens pot dir quelcom mes?

Gràcies.
Responder
Bon dia:

He estat mirant altres opcions i he trobat aquesta opció:

Plant Growth Substrate de Tropica (una capa d'aprox. 1 cm de gruix) + un substrat tipus Oliver Knott. Aquesta és una opció que es veu força per UK.

A veure si algú té una opinió formada
Responder
Jo tinc manado + arlita i el meu aquari és una selva: cada 15 díes he de podar.
Cada mes afegeixo una mica de fluorish de seachem i ja està.

M'ha donat tans bons resultats durant un any, que repetiré el sustrat amb l'aquari de 175 litres.

Inconvenients:

1) El manado s'ha de rentar diverses vegades amb aigua ben calenta, ja que deixa molta pols.

2) algunes partícules de manado floten, inclòs després de varis mesos.

3) A l'hora de sifonar, sempre me n'acabo emportant. :mad:

4) Si no es renta bé, pot pujar la duresa i el pH. Cal dir que a mi no m'ha afectat.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Responder
rmnosc escribió:Bon dia:

He estat mirant altres opcions i he trobat aquesta opció:

Plant Growth Substrate de Tropica (una capa d'aprox. 1 cm de gruix) + un substrat tipus Oliver Knott. Aquesta és una opció que es veu força per UK.

A veure si algú té una opinió formada

Bona nit contartuliants!

Gràcies per la proposta. La estudiaré.

Quan mes temps passa tinc la sensació que estic mes perdut amb la elecció del sòl pel meu projecte. Hi ha moltes opcions i opinions., punts de vista... Totes molt vàlides. Cadascú te una perspectiva i una "estrategia diferent.
Alguns recomenen 100% el substrat nutritiu, altres no el recomanen argumentant que no val la pena pagar el dineral que valen, que s´esgoten al cap d´un temps i deixen d´actuar, que la majoria de plantes absorbeixen els nutrients per les fulles i que donen molts problemes d´algues, que abonant directament a la columna d´aigua es suficient...

Això de la aquariofilia no és una ciencia exacta i cadascú li va bé una cosa diferent.

Hauré d´utilitzar el sistema assaig/error fins trobar la fórmula que a mi em vagi bé.

El problema que veig en el meu projecte es que l´aquari es de 350L. i no puc vadar. No em puc permetre el luxe d´equivocar-me i haver de resetejar el projecte amb el dispendi econòmic que això comportaria. Aquests substrats valen una pasta i t´ho has de pensar molt bé avans de pendre la decissió, de si val la pena pagar la fortuna que valen pel rendiment que realment tenent havent d´altres opcions mes econòmiques.

Actualment estic estudiant la possibilitat de posar el Nutrasoil de la casa AquaGro. Algú que tingui experiencia amb aquest substrat?

No descarto la opció d´altres com ara Aquabasis+Manado de JBL.

Salutacions.

Jordi
Responder
Algú ha probat el Plant Growth sustrat de la casa Tropica? Que tal es?

Em sabrieu dir a on el podría trobar a Bcna en tenda física?

No he conseguit veure preus on-line, d´alguna tenda que vengui per internet. Podrieu dir-me alguna?

Gràcies
Responder
Jo diria que el pots trobar a la nova tenda que han obert al carrer Aribau 21 (Crec que és una tenda d'ADA).

En el meu cas finalment m'he decidit pel NutraSoil de TMC. Perquè?
Primer: és un sustrat monocapa. No has d'afegir res mes. I granulometria pel meu gust perfecte. Et permet jugar amb el disseny sense perill de remoure les capes

Segon: A UKAPS.org l'utilitzan força amb molt bons resultats. Pel que he vist ultimament en grans plantats cada cop es tendeix a utilitzar sustrats nutritius d'una sola capa.

Tercer: Potser de totes les variants la del sustrat sigui una de les que menys afectaria al bon creixement. Al principi i al final sempre hauràs de fertilitzar la columna.

TRONERA escribió:Algú ha probat el Plant Growth sustrat de la casa Tropica? Que tal es?

Em sabrieu dir a on el podría trobar a Bcna en tenda física?

No he conseguit veure preus on-line, d´alguna tenda que vengui per internet. Podrieu dir-me alguna?

Gràcies
Responder
rmnosc escribió:Jo diria que el pots trobar a la nova tenda que han obert al carrer Aribau 21 (Crec que és una tenda d'ADA).

En el meu cas finalment m'he decidit pel NutraSoil de TMC. Perquè?
Primer: és un sustrat monocapa. No has d'afegir res mes. I granulometria pel meu gust perfecte. Et permet jugar amb el disseny sense perill de remoure les capes

Segon: A UKAPS.org l'utilitzan força amb molt bons resultats. Pel que he vist ultimament en grans plantats cada cop es tendeix a utilitzar sustrats nutritius d'una sola capa.

Tercer: Potser de totes les variants la del sustrat sigui una de les que menys afectaria al bon creixement. Al principi i al final sempre hauràs de fertilitzar la columna.

Jo el vaig estar veient insitu a AQA Espai farà unes setmanes. Em va agradar força. D´aspecte molt semblant al Manado de JBL. A la botiga tenien un acuari amb aquest sustrat. Serà qüestió d´anar d´aqui a un temps per veure la evolució de les plantes Es una ventatge que sigui un sustrat monocapa . La única por que em fa es que amb el tems s´acabi desfent i compactant doncs em sembla que era a base d´argila.
Responder
El sustrat monocapa pot arribar a sustituir l´altre opció : capa de sustratnutritiu + capa de grava? El sustrat monocapa es un sustrat nutritiu realment?

Sota el meu punt de vist hi ha 4 pilars per a fer un plantat amb èxit:

-Bona llum
-Co2
-Sustrat nutritiu
-Rutida d´abono a la columna d´aigua.

Crec que són essencials tots 4, potser el sustrat nutritiu el que menys però també és important.

La única por que em dona el sustrat nutritiu es el seu preu i que ajudi a la proliferació de les algues. Per això no acabo de decidir-me si posar monocapa o nutritiu+graba.
Responder
Saps si el Nutrasoil altera les característiques de l´aigua?
Responder

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Canvi de substrat en aquari de 450 litres en marxa... David Fernández 16 4.874 13-01-2014, 18:29
Último mensaje: Aldo Fernández
  Parlem-ne: Substrat nutritiu, pros i contres Jaume71 33 9.884 18-04-2007, 14:13
Último mensaje: saygon
  Substrat nutritiu i accesoris de poda pitoles 6 2.771 29-03-2006, 10:43
Último mensaje: Xavi

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}