Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elecció substrat nutritiu
Bona nit companys/es!

Com molts de vosaltres sabreu, tinc en projecte muntar un aquari de 350 litres ben plantat. Doncs bé, ha arribat el moment de triar el substrat nutritiu.

Actualment tinc en ment posar el substrat nutritiu Aquabasis Plus i a sobre uns cms de grava Manado. Tots dos de la casa JBL.

He vist que també hi ha altres opcions com el Aqua Soil d´ Amazonia, que utilitza Oliver Knott i l´Advanced soil for plants de la casa Help.

Podrieu aconsellar-me, dir-me pros i contres, qualitat/preu...

Tinc entés que el Manado puja la duresa del aigua. Quines particularitats tenen aquests altres? La base del meu acuari farà 150 cms X 40 cms.

Si algú coneix alguna altre opció estic disposat a escoltar propostes. Descarto fer-me jo el substrat nutritiu.

Salutacions.

Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
Jo no posaría substrat nutritiu. Es una guarrada de mucho cuidado, no pots controlar el que abonas y com algún peix l`hi doni per remoure la sorra....

Jo posaría algún troset de pastilla per arrelar (sera florenette) cada X superficie, que pots anar reposant cada X temps.

Abonaría punxant la sorra amb una xeringa amb adob liquid (plant nutrition liquid de tropica) dosis diaries molt petites o cada dos días, o cada quan toqui segons la quantitat de planta.

Aixo, CO2, bona llum, i potser una mica de ferro de seachem de tant en tant... i a viure Tongue

http://www.tiendanimal.es/images_g/sera_...lantas.jpg

http://www.kubazoo.com/bmz_cache/9/9e435...50x437.jpg

http://www.drsfostersmith.com/images/Cat...supply.jpg

Tb ma molaba tenir la llum encesa una hora si una hora no, excepte al vespre, quan estic a casa, que la deixaba un parell o tres hores seguides. (en total que no sumin mes de 8 hores de llum)

Pero cada un te una manera de fer-ho... tot es trobar la teva.
Responder
Gràcies per la resposta Toni.

Veig que no ets partidari del substrat nutritiu per la guarrada que deu ser al sifonar, peixos que remoueu sorra... Però aquest tema no el solventariem posant a sota de tot el substrat nutritiu i a dalt una bona capa de grava? Com la combinació de Aquabasis Plus i Manado de la casa JBL?

Salut!
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Responder
Jordi
Es pot posar el sustracte nutritiu, una red de mosquitera per sobre ben, ben posada, i ona bona capa de sorra, fineta a poder ser.

Jo ho tinc aixi, i no saps com m'arrepenteixo. Tinc tres-cuatre cm de silice. I trespasa,
Hauria de resetejar, pero tinc tapitzant a tot el 350.

Es questio de fer-ho be
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Responder
Hola Jordi:

Tens l'opció d'ELOS:

Et passo aquest link http://peleblogs.blogspot.com.es/2010/04...humit.html d'en Pele i també aquest altre forum http://www.ukaps.org/forum/forums/substrates.17/ on pots trobar més info sobre el sustrat.

Jo personalment he arribat a la conclusió que potser és més important el tipus/quantitat de llum, dossificació de CO2 i abonament que no pas el sustrat, tot i que és cert que amb un sustrat nutritiu potser estalvies en abonament a la columna d'aigua.

Una salutació
Oscar.
Responder
ANB001 escribió:Tb ma molaba tenir la llum encesa una hora si una hora no, excepte al vespre, quan estic a casa, que la deixaba un parell o tres hores seguides. (en total que no sumin mes de 8 hores de llum)

Pero cada un te una manera de fer-ho... tot es trobar la teva.

Toni, aixo de la llum una hora si una hora no com un maxim de 8 hores (¿al dia?)...

Podrías explicarlo un pelín más? Porque lo de una hora, si una hora no? Tenía entendido que la fotosíntesis de las plantas de todas formas tarda en activarse/desactivarse.

Gracies!!!
Responder
Red Bee Sand
Fluval Stratum
ADA aquasoil
Shrimp
Pro Soil de Aquatic Nature
Advance HELP Soil
Ferti Soil
Elos Terra

Per la xarxa he trobat alguns muntatges únicament amb Advance Help Soil del que diuen que modifica molt poc els pàrametres.

No sé no sé. Algún experto que nos ilumine.
Responder
Jo he passat de sílice negre regalat a help, comprat a una tenda patricinadora (on em van assessorar sobre de les diferents opcions, i et fan el descompte corresponent)
No tinc experiència en plantats 'currats', pel que només et puc dir que jo estic content. Et passo fotos del resultat, i et convido a veure'l en viu quan vulguis

http://www.flickr.com/x/t/0092009/photos...647208435/
Responder
Tot depen del que tinguis en ment montar pero jo al menys unq petita part de substrat per plantes posaria. No tant pels nutrients que puguin aportar sino per tenir una petita part d'argila que sempre va be com a reservori de ferro i altres micros.

A mes a mes algunes plantes tiren millor les arrels si tenen una mica d'argila a la base.

Aixo si tots els substrats de boletes son abans o despres bastant guarretes. No tant pels peixos sino perque sobretot al principi ens agrada molt remenar. Sempre millor tallar que arrencar.

Com qe omplir 350 amb un shbstracte bo et sortiria per un bon pico pots barrejar-lo amb silice o un altre sorra sense problemes. Tot i fer capes abans o despres es barrejara.

El manado va be pero com apuntes els primers mesos pot pujar el ph i la duresa. Si tens pensat utiltzar aigua de la aixetea que ja es prou dura em decantaria per un altre tipus ada, elos, help o simplement akadama.

I com be apunten els companys sense una bona llum i co2 tot aixo no te sentit.

Salutacions
Responder
Pavon fa un bon resum.

Jo els que he tingut en nanos per les gambes sempre els tenia per baixar una mica el ph (6,5 - 6,7) y la veritat que aquests tipus boles, que son argilosos, m'han anat molt bé amb plantes. Però també et dic que són molt guarrets i que has de vigilar molt per tal de que la pols no s'escampi per tota la columna d'aigua. Jo directament no els sifono mai i les plantes, sempre tallades, mai arrencades perque la lies...

La majoría d'aquests baixen els paràmetres pero creen una reserva de nutrients molt bona per les plantes. Molts absorveixen paràmetres (baixa ph y kh sobretot).

El red bee sand es el millor per gambes (pero ojo! gambes caridines - a les neocaridines no els va gens bé...) El help a vegades ha donat problemes amb elles, però després de molt investigar sembla ser que té a veure amb l'aigua que hi fiquis de partida. (això ho dic per si a algú li pot interessar).

El problema, es que són més cars que d'altres. Així, que no sé... La vía barata es l'akadama, també es menja els paràmetres. Tot depèn del que vulguis i del que et vulguis gastar.
Responder

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Canvi de substrat en aquari de 450 litres en marxa... David Fernández 16 4.880 13-01-2014, 18:29
Último mensaje: Aldo Fernández
  Parlem-ne: Substrat nutritiu, pros i contres Jaume71 33 9.893 18-04-2007, 14:13
Último mensaje: saygon
  Substrat nutritiu i accesoris de poda pitoles 6 2.771 29-03-2006, 10:43
Último mensaje: Xavi

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}