Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Posta agassizii
Hola Xavier,

jo tinc que muntar sovit miniaquaris d'emergència per separar algunes bèsties pardes o per cries (si m'interessa pujar-les). El que faig es que tinc un parell de filtres d'esponja funcionant als aquaris grans simplement per mantenir-los madurs, i quan ho necessito aparto aigua i el filtre. Són 4W de consum extra, però em compensa Wink

Si separes pots acabar amb una pila de cries i no saber que fer-ne, però crec que els apistogrammas en general són fàcils de col·locar.

A veure crien quantes surten, mai tantes com diuen els atles, deu ser que criem individus F999 Big GrinBig GrinBig Grin
Idees McGibber, low-Tech/low-cost Big Grin Big Grin Big Grin

Heus aquí la evolució d'un dels meus "aquaris de cria" de fa ja uns quants anys (hi vaig tirar endavant 10 alevins de kribensis):

Pot "todo-a-cien" d'uns 3 litres (inclou "artemiero" integrat fet amb una ampolla d'aigua de 33cc)

[Imagen: AqCria.jpg]

Pot d'olives d'uns 8 litres:

[Imagen: IMG_0635.jpg]

Capsa de "todo-a-cien" d'uns 10 litres:

[Imagen: AQcria-3.jpg]

Posar-hi grava, troncs i moltes plantes és interessant: a part que estèticament pot quedar força guapo, t'assegures que hi hagi infusoris naturals que alimenten els alebins, i mantens millor la bona qualitat de l'aigua.... i no menys important!: és una altra excusa per a "colar" un nou aquari a casa

Per la iluminació ja veus que inclús amb un halògen de despatx plantes de pocs requeriments com el ceratophylium, la llentia d'aigua i la molsa de java creixen bé (t'asseguro que em va arribar a mosquejar que estaven millor que les de l'aquari!). Les bombetes d'estalvi energètic de 6400K dels xinos també van la mar de bé!!
Amb un airejador pots fer-te un filtre d'esponja ben senzill

IMPORTANT: òbviament això no són aquaris permanents i et permeten només pujar uns quants alebins fins que son suficientment grans per a tornar-los a l'aquari principal. Jo mai he anat a buscar el màxim de cries perquè després se t'acumulen i no saps què fer-ne. Jo retiro uns quant alevins (10 aprox) per el plaer de tirar-los endavant i veure creixer una posta. La resta amb la mare dins l'aquari principal i també és curiós observar el comportament protector dels pares. Fins que no observes això en directe, no s'entén allò de que "els cíclids són diferents i meravella el seu comportament complex"
Moltes gràcies a tots De moment... Res de res.
La femella al coco, pero els ous d'ahir ja no els veig avui. Potser els ha mogut, no es veu casi res a dins. O potser ja no hi són Sad
Però si tira endavant aquesta, posaré en pràctica alguns dels vostres consells, i si no, esperaré a la següent.

[Imagen: 10463809816_8ba6caa1e6.jpg]
Untitled by aquarixg, on Flickr
Presumiblemente si sigue dentro del coco es porque hay huevos... ánimo!!

Al final darás la puesta por perdida y dentro de dos meses te encontrarás dos alevines por el acuario Big Grin
Carpe Diem.
Res de res Sad Femella fora del coco i a tornar a lligar
Llàstima Xavi!

Ja veuràs com en breu tindrem noves notícies.

Salutacions.
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Posta Kribensis ze474 2 3.247 31-01-2015, 10:37
Último mensaje: manutremo
  3a posta xaviergiralt 24 15.976 21-01-2014, 19:45
Último mensaje: Salvador Borràs
  2a posta xaviergiralt 24 17.029 19-12-2013, 22:33
Último mensaje: xaviergiralt
  [Consell] - Posta Escalars Ricard 9 7.750 18-10-2013, 19:59
Último mensaje: Ricard
  [Consell] - Posta ramirezzis Ricard 17 12.268 02-10-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  Posta de ramirezi bioleg 6 5.420 19-06-2013, 10:10
Último mensaje: bioleg
  Parella de Severums que es foten la seva propia posta FullDeAs3s 2 2.852 31-05-2013, 23:30
Último mensaje: ismacarv
  posta cacatuoides Damaris3 2 3.109 12-05-2012, 12:45
Último mensaje: Damaris3
  Posta Hemichromis Lifalili kongobulunga 8 5.695 26-01-2012, 01:22
Último mensaje: Pavel
  Posta peixos joya hector28bcn 4 4.105 17-11-2011, 10:50
Último mensaje: hector28bcn

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)