Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Posta agassizii
Bones a tots. May day! May day!
Abans d'ahir el mascle i femella es van començar a picar-se. I ahir ja eren al apisto-coco fent feina, no van ni sortir a sopar.
Acabo d'iluminar per sota com he pogut el coco i hi ha ous a la part de dalt. Impossible fer fotos. No el puc comptar, pero un parell de desenes com a minim.
Però m'ha pillat a contrapeu. A veure si tira endavant algun, si no a esperar a la següent posta.
Coses que no m'agraden:
a) ara mateix no tinc un altre aquari on more'ls. Una paridera faria el pes?
b) la femella s'ha cruspit un ou mentre mirava, i no estic segur que no continui
d) tinc anciatrus 4, i otos 2, al tanc. La femella defen l'entrada però potser no serà suficient
e) de moment el mascle esta tranquil per la resta de l'aquari... A veure com evoluciona
Qualsevol informació serà benvinguda Smile
A veure si us puc donar noticies aviat
Salut!

http://www.flickr.com/x/t/0096009/photos...445286075/

[Imagen: 10445286075_42aedf9d1c.jpg]
Apisto Puesta by aquarixg, on Flickr
Hola,

En tot cas només caldria separar al mascle si l'aquari no és prou gran, ja que la femella es tornen molt agressives en aquesta espècie. De les cries no cal que et preocupis, les cuidaria la mare. Tu només cal que li posis menjar i evitis que hagi masses competidors (si només tens peixos gat tranquils no seria un problema)
D'acord! A l'aquari no estan sols, hi ha tres H. Bentosi i un parell de neons xinos. A veure com evoluciona. Us mantindré informats!
La mare més que menjar-se un ou el que haurà fet es posar-se'l a la boca per a moure'l i canviar-lo de lloc. ës normal que els picotegin i els traslladin. Jo he vist en directe una mare d'apistogramma cacatuoides traslladant una posta sencera des de sobre d'un tronc fins a una cova que hi havia a sota. Wink

L'ancistrus és ara per ara el perill ... si és molt gran, una opció seria bloquejar l'entrada del coco amb una pedra de manera que hi càpiga la mare però no l'ancistrus
Hola,

els ancistrus són aquells alevins que vas emportarte no? Deuen ser petits encara. Si fossin grans serien un perill a la que es despistés la mare menjant. De fet per als incubadors de substrat els synodontis (cosins africans dels ancistrus) són un gran sistema de control de la natalitat. Per això hi ha tants incubadors bucals per aquelles contrades.

Depen del que vulguis, però el més "maco" es veure com el tema segueix el seu curs de forma natural, encara que si vols pujar moltes cries, llavors millor que "facilitis" el tema.
Merci per la info, companys. Efectivament, els ancistrus son les cries que em va portar en pavon. Però han deixat de ser cries Smile

[Imagen: 10454008804_644f0cfa5b.jpg]

De moment deixaré que les coses segueixin el seu curs, i si el resultat és nefast, per a la propera ja intervindré més.
El més probable és que tirin endavant un bon nombre de cries, és quan surten a nedar que comencen a haver-hi desaparicions dia rerre dia en un comunitari. El mascle en poques setmanes es converteix en un depredador... El que pots fer és deixar que surtin de la cova, llavors en sifones uns quants i els cries en un aquari apart (o en una capsa de plàstic, per exemple) i deixes la resta dins l'aquari principal.
Potser sí que és bona idea, aicò de treure'n alguns. Primer cal veure què ha succeït amb els ous...

De totes maneres, això de l'aquari de cria... caldrà que estigui ciclat no?
La setmana vinent en tindré un de disponible, però si no estic a temps de ciclar què faig? Canvis diàris d'aigua i un filtre d'esponges amb airejador encara que l'esponja sigui nova?

Per a la alimentació dels alevins em tocarà ecplosionar artèmia, suposo. Algun altre truc?
Ostres, quin novato estic fet. Per cada resposta me'n surten 5 preguntes més :o

A veure si us puc posar alguna foto interessant aviat
Los acuarios de crías no suelen ser acuarios ciclados, sobretodo por lo imprevisible de la crianza!! Big GrinBig Grin

Lo mejor es un acuario pequeño, con el agua madura del acuario "madre" del que serán trasvasados los alevines, de unos 20 litros, sin grava, aireador y punto.

Cambios cada dos días de 1 o 2 litros y vigilar que no se acumule mierda en el suelo.

De todos modos, las apistos son buenas madres... a mi me han llegado a sacar alevines adelante en un comunitario de 100 y en un comunitario de 240 litros sin alimentación específica ni cuidados especiales.

Sin nauplio ni nada, la madre pasaba la comida seca por las agallas desmenuzándola para los alevines.

Eso sí... prosperan un par como mucho y es posible que ninguno.

Alguna fotillo no tendrás verdad? Aunque sea mala...

Big Grin
Carpe Diem.
Xavier, si el que vols es treure el màxim d'al·levins possible, el millor es que separis la posta i la pugis per la teva compta.

T'ho dic sota experiència Big Grin
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Posta Kribensis ze474 2 3.327 31-01-2015, 10:37
Último mensaje: manutremo
  3a posta xaviergiralt 24 16.470 21-01-2014, 19:45
Último mensaje: Salvador Borràs
  2a posta xaviergiralt 24 17.584 19-12-2013, 22:33
Último mensaje: xaviergiralt
  [Consell] - Posta Escalars Ricard 9 7.979 18-10-2013, 19:59
Último mensaje: Ricard
  [Consell] - Posta ramirezzis Ricard 17 12.634 02-10-2013, 10:32
Último mensaje: ismacarv
  Posta de ramirezi bioleg 6 5.567 19-06-2013, 10:10
Último mensaje: bioleg
  Parella de Severums que es foten la seva propia posta FullDeAs3s 2 2.917 31-05-2013, 23:30
Último mensaje: ismacarv
  posta cacatuoides Damaris3 2 3.186 12-05-2012, 12:45
Último mensaje: Damaris3
  Posta Hemichromis Lifalili kongobulunga 8 5.897 26-01-2012, 01:22
Último mensaje: Pavel
  Posta peixos joya hector28bcn 4 4.195 17-11-2011, 10:50
Último mensaje: hector28bcn

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)