Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ph a 8... Es dolent pels peixos??
Hola, pel meu aniversari m'han regalat uns test per l amoniac, ph, ph high, nitrits i nitrats. Estic en la meitat de la tercera setmana de ciclat. D'amoniac m'ha sortit 0 (😝Wink, de nitrits uns 0'25 ppm, nitrats menys de 5 ppm (suposo q normal, doncs queda ciclar una setmana i mitja) i de ph un 8 (😱Wink... He fet el ph i em sortia com que era massa elevat, llavors he fet el high range ph, i surt entre 8 i 8,2. He fet la mateixa proba amb aigua de l'aixeta, i surt el mateix. Llavors el meu aquari es de 180l, llavors descarto ficar aigua especial que no sigui aixeta en els canvis d'aigua... Tampoc m'apasiona el ficar productes quimics per baixar el ph... No se si els peixos que volia ficar (ancistrus, neons, escalars...) es podrien arribar a acostumar a aquest ph... No se si algu te un ph elevat i ha pogut tenir els peixos que vull... Descarto els c.africans, tinc l'acuari amb plantes naturals i un tronc tambe natural... Gracies!
Wink Natalia Smile
Amb un pH tant alt deus tenir l'aigua molt dura. Has mesurat la duresa de l'aigua (GH i/o KH)? Saps si és molt dura l'aigua de la teva zona?
Mmmm.... No ho se.... Ni tinc test per mirar ho... Pero a la pagina web surt en 242 mg/lCaCo3, 24 francesos i 14 alemanys... No se jo si saps que es aixo....
Wink Natalia Smile
Ja et responc jo Wink

segons Aigües de Manresa efectivament us arriba un aigua amb pH mitjà de 8 (http://www.aiguesmanresa.cat/3_3_pontVilomara.php), i una duresa de 14 graus alemanys (els que fem servir nosaltres) (http://www.aiguesmanresa.cat/3_3_pontVilomara.php)

Una duresa de 14 no sembla tampoc excesiva, i entenc que es refereix a la duresa permanent (GH). S'en deduiria doncs que el problema podría ser un excés de carbonats a l'aigua (KH). L'excés de carbonats s'elimina facilment acidificant l'aigua, de manera que si el rebaixessis a un KH=4 aprox, llavors el pH presumiblement et baixaria a valors més tolerables rondant el 7.5-7.0
I com es fa aixo?
Wink Natalia Smile
Hola,

Jo no sé si has tingut abans aquaris, però si ets el teu primer projecte "gran" et recomano que adaptis els teu projecte a l'aigua que tens i que deixis per més endavant intentar fer variacions molt grans de l'aigua de la que disposes. I més si no parlem d'un nano sinó d'un aquari mitjanet.

En teoria la pots acidificar de diverses maneres. Aplicant del 50% en amunt d'aigua osmòtica-destilada, amb CO2, amb determinats filtrants com la turba.... però ja et dic que el tema no sempre és senzill ni estable. Jo tinc el ph de casa al voltant de 8 també i el gh oscilant entre 12 i 18. Amb aquests paràmetres tens moltes opcions, encara que un amazònic o un plantat amb requeriments àcids, no. També et dic que de ph 7,3 no he aconseguit baixar mai, a no ser que només posés osmòtica.
Moltes gracies per les respostes. Jo tinc plantat principalment anubies. I, tal com m'heu comentat, prefereixo no jugar gaire al ser novata... Jo no se si els apistogrames, neons, escalars, molly, betta, arlequin, ancistrus...em sbreviurien amb l'aigua tal qual, es a dir, amb el ph8... Perque des d'ahir que vaig veure el meu ph estic patint... Gracies.
Wink Natalia Smile
hola
Podrias posar una miqueta de menjar per ajudar al proces de creació de bacterias.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Hola!
Li he possat una mica cada setnana, una vegada x setmana. Hauria de ser mes??
Wink Natalia Smile
Ja va be.
Es que ajuda força.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Regalet pels "manolitos"... MIJABA 5 2.402 07-10-2013, 04:55
Último mensaje: albertus
  Aclimatació peixos TRONERA 16 5.100 22-04-2013, 15:30
Último mensaje: esarro
  transvassament de peixos esarro 5 2.511 02-04-2013, 13:02
Último mensaje: ismacarv
  Piscines de peixos gat. MIJABA 1 1.155 17-03-2013, 03:05
  Paràmetres: 16 GH, 8 PH. Relació peixos TRONERA 52 16.573 11-03-2013, 11:57
  Fitxes peixos aigua dolça. TRONERA 8 3.735 10-02-2013, 18:49
Último mensaje: Ricard
  Peixos que salten ... tofol 6 3.250 09-08-2012, 16:41
Último mensaje: Miquel70
  Ajuda morts peixos Gould 2 1.640 11-12-2011, 23:29
Último mensaje: pavon
  Posta peixos joya hector28bcn 4 2.137 17-11-2011, 10:50
Último mensaje: hector28bcn
  Peixos congelats... i després vius! MIJABA 1 1.452 03-11-2011, 10:47
Último mensaje: SCRAT

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)