Ricard escribió:Cert, i un iphone costa de fabricar 100 € i te'l venen a 699 €, i la pantalla la fabrica LG, igual que els Nexus i valen 300 €.
En el cas dels filtres: Marca alemanya SERA - Marca xinesa BOYU: Trobeu les set diferències?
miley2:
Vinga, vinga que ens ho passarem bé discutint...
Una cosa es el que costen les peces i altra el que costa fer el producte (peces, ma d'obra, instal•lacions, I+D, publicitat, software...). Això ja ho saps. Que tenen un marge enorme també ho sabem. Per això t'estic escrivint des d'un Nexus 4
Jo el que deia es que hi ha productes on sembla que no pugui ser i es nota molt la diferència (la pala per exemple on els petits canvis de disseny i materials no puguin justificar el marge de preus, però que en la pràctica hi ha molta diferència).
I en filtres trobo una gran diferència entre marques, tot i que hi ha models dolents a totes i algunes tenen models molt duraders tot i no ser grans fabricants de filtres. Vaja com amb tot.
I parlo del que tinc per casa (eheim, fluval, aquaclear, wave, blau, hailea, sera i "ebay HongKong") i del que he provat (marina, juwel, tetra, jbl i marques blanques en filtres de fabricants italians i portuguesos).
En resum, que estem d'acord però mola la discussió constructiva