Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filtre amb làmpada UV integrada
Darrerament he vist molts anuncis de filtres "asiàtics" que porten integrada una làmpada UV de 9 Watt. Què en penseu? Valen la pena? Són efectives?

Com és que els grans fabricants encara no ho han aplicat?

[Imagen: yhst-32922797599336_2267_160845051]

[Imagen: yhst-32922797599336_2267_160623270]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=X94vDbmO8t4&feature=share&list=PLGc_GMa0LMkyI1Uw2IRMUian5ZwRd0Eed"]http://www.youtube.com/watch?v=X94vDbmO8t4&feature=share&list=PLGc_GMa0LMkyI1Uw2IRMUian5ZwRd0Eed[/ame]

M'agradaria conèixer la vostra opinió, així com saber si algú les ha provat.

De preu són molt competitives.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Jo també tinc curiositat en el tema. No sé si pot ser perjudicial per als peixos això de esterilitzar l'aigua...
Suposo que quan dius que no ho han aplicat parles de que no les integren als filtres, ja que "externes" en tenen tots.

Jo em pregunto també com és que els filtres amb calefacció incorporades són minoria i no la majoria.

Suposo que juntar funcions en un aparell suposa després més possibilitats d'avaria i més complicacions per reparar. Com amb les combo rentadora-assecadora
Molta gent utilitza els UV-C a l'aquari, ajuda a eliminar bacteris i espores. Això està comprovat.

El que em pregunto és quina efectivitat tindrà dins d'un filtre "asiàtic", si perjudicarà els bacteris del cicle del N2 o si el filtre serà una patata per molt que posi 2000 l/h i 5 gavetes... Per 100 €

Ningú en té?
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Ricard escribió:Molta gent utilitza els UV-C a l'aquari, ajuda a eliminar bacteris i espores. Això està comprovat.

El que em pregunto és quina efectivitat tindrà dins d'un filtre "asiàtic", si perjudicarà els bacteris del cicle del N2 o si el filtre serà una patata per molt que posi 2000 l/h i 5 gavetes... Per 100 €

Ningú en té?

Jo conec algun filtre SUNSUN molt semblant al de la foto. Aparentment van correctament, però jo no me'l posava a casa. A una fishroom a un garatge o sotan potser, però a un pis ni boig.
Aquatop i Sunsun són diferents noms pel mateix filtre. Ja saps que els xinos fabriquen el producte i posen el nom que vulgui el venedor.

I corregeixo el que he escrit abans, SERA també té filtres exteriors amb làmpades UV-C integrat.

Referent al què comentes, desconfies de la fiabilitat d'aquests filtres? Tenia entès que la majoria de fabricants alemanys fa temps que compren a Xina i ensamblen a Alemanya, així poden seguir posant el Made in Germany... Com Eheim, per exemple.

Ricard escribió:Molta gent utilitza els UV-C a l'aquari, ajuda a eliminar bacteris i espores. Això està comprovat.

Ningú en té?

Bona tarda company Ricard!

Primera: Desde el meu punt de vista, sóc dels que pensa que comprar barat pot sortir molt car.

Segona: fuig dels filtres que no estiguin consolidats, consagrats en el mercat aquariòfic. Com bé ha dit l´amic Isma podría resultar un desastre una fuita en aquest parquet de faig que tens a casa. Busca fiabilitat/tranquilitat. Aquest tipus de filtre no me la donen a mi.

Perque vols 2000L/h en un aquari que tindrà un volum de 175L. d´aigua. Dubta de la eficàcia de la lámpara UV que munta el filtre. Duros a 4 pessetes no n´hi han.

Per el que val aquest filtre, jo em compraría un Eheim 2217 i amb el temps comprar una lámpara UV de segona ma de qualitat que segur la trobaràs a bon preu.

Salutacions.

Jordi
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Jo no desconfio dels productes Made in China, desconfio dels productes barats amb prestacions de premium. A la China et poden fabricar/ensamblar qualsevol cosa amb la qualitat que paguis, low cost o premium.
Bonesssss

Aqus t filtre es un sunsun amb unaltra nom.
Jo tinc dos, un de 1.400 L i unaltra de 2.000 L.

Mireu el que dieun per internet. El deixan força be.

Eheim i altres estan fets a Xina. Es un tema de materials. Aquest sunsun, quan el desempaquetes el primer que dius es, "osti, plastic xines i del reciclat". No el pots comparar a cap dels filtres coneguts.

Però jo haig de dir que furulan força be. Fàcils i venen preparats amb la opció del UV. Solament es comprar-lo amb o sensa, els filtres son iguals.
Molt, molt silenciós. Caudal respectable. el 1.400 potser molt carregat li costa mes, pero el 2.000L, va de conya.

Jo estic content, la veritat. Les preus, buffff, quasi de riure. Ara, si d'aqui dos mesos es deforma i tot s'en va a fer punyetes, doncs...

El 1.400 el tinc amb els malawis desde juliol. La setmana pasada vaig posar un cristal profi 1500 per ajudar-lo. I quan els tens els dos al davant, doncs hi ha difenerncia. Però vaja, a bote pronto, si no fa res raro, puc dir que per l'estalvi de preu et pots plantejar que SI pot valer la pena.

El 2.000 al tinc al estanc, solsament de biologic. No te esponjes i molt poc perlon i no te retencions en el fluxe. Una canya.

I aquestos mateixos poden anar amb la opció UV.

Particualrment, prefereixo que estgigui a part, però potser solsament son manies. Però segur que no el compraria integrat si no fos programable d'alguna manera. Cada aquari necesita unes hores determinades de UV, i també va a gustos si vols mes claritat i aigua mes neutra, o menys cristalinitat i algo de vida microorganica, o com es digui, a l'aquari. Un peix en un aigua totalment neutra i sense res de vidilla, ...

EDito: el que si desconfiara a primeres es de la lampara UV. I això si que es nota. Però no se quan encareix el filtre. Si la lampara es dolenta, o el quarç, bufff. Es calr que 9 watts, donen per 175, 300 L i mes. El que no dongui per qualitat, ho pot donar per potencia, no se.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Jo el que no acabo de entendre es, que una lámpara UVA que requereix un fluxe lent d`aigua per funcionar be, vagui incorporada en un filtre de 2000 l/h.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  perdua de aigua filtre profesional 2 lampibcn 7 35.720 30-03-2015, 23:12
Último mensaje: Salvador Borràs
  Filtre de Nitrats Ricard 7 3.969 04-09-2014, 15:48
Último mensaje: Ricard
  [CONSELL] -Filtre Sec-Humit Eheim 2229 Ricard 11 6.053 18-11-2013, 23:25
Último mensaje: junma
  Filtre per acondicionar aigua TRONERA 14 7.074 23-03-2013, 00:32
Último mensaje: TRONERA
  Reactor Co2 i sortida filtre extern tipus flauta. TRONERA 3 2.253 21-03-2013, 19:11
  Un dubte sobre aquestes claus de filtre 2365 14 6.543 17-03-2013, 16:07
Último mensaje: Miquel70
  Disoldre Co2 manguera sortida filtre. TRONERA 5 2.991 16-03-2013, 01:25
  Prefiltració del filtre. TRONERA 6 2.952 15-03-2013, 23:26
Último mensaje: ismacarv
  Eleccio filtre Eheim (Classic, Experience o Professionel III). TRONERA 9 3.892 28-01-2013, 02:29
Último mensaje: antonio_vila29
  Filtre Piscina 2365 4 2.535 10-01-2013, 17:39
Último mensaje: Jaume71

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)