Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tubs T5 de Leds i convencionals.
Corregiu-me si es el cas:

Tinc entès que els tubs fluoresens T5 convencionals emeten la llum a 360º. Es per això que hi ha una gran pèrdua lumínica i ens ajudem de reflectors a la pantalla per redireccionar la llum direcció a la urna i aprofitar-la millor.

En el cas dels tubs T5 EcoLED els leds emeten la llum a 120º fent que aquests dirigeixin practicament tota la llum cap a la urna.

D´aqui trec la conclusió de que els tubs de Leds són mes eficients que els convencionals i que no es necessari proveure de reflectors la pantalla on vagin muntats aquests tubs de leds.

Salutacions
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
Totalmente lógico y correcto lo que comentas.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
També hi ha leds que porten òptica, i et caldrà escollir en funció del teu muntatge. L'òptica fa que la llum surti a 120, 90, 75, 60,...graus. Aquest valor depen del lateral de l'aquari, l'alçada de l'aigua i l'alçada dels leds respecte la superficie de l'aigua.
Amb 120 graus és probable que ho iluminis tot, però potser també el fons i el frontal. Mentre que amb 60 graus concentres la llum, però potser et queden zones fosques. Si dibuixes la vista lateral t'ajudarà a saber quin angle et convé
[Imagen: zoz3.jpg]
Tens marca, model i preus en ment?

M'interessa el tema. A casa en un passadís he canviat els halògens de 50 W per led de 2,7 W a 2.700°K amb angle de 120 i he de dir que gairebé iŀluminen igual.

Per contra, damunt de la banyera vaig posar un led de 7 W a 6.500°K amb angle 90° i gairebé no es veu, pero el feix de llum arriba al fons de la banyera amb força.

A l'aquari vaig fer la prova amb fluorescents led T8 de 8 W i no vaig quedar gens content.
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Ricard escribió:Tens marca, model i preus en ment?
No, jo em referia a la compra de il·luminació amb leds en general. Tant si és un sistema DIY com si la compres (tot i que no sempre pots escollir l'angle quan el compres fet).

Per exemple, els de Kessil han tret la versió "wide" (ample) i la versió "narrow" (estreta)
[Imagen: a3502.jpg]

A buildmyled recomanen el següent com a orientació:

distància entre els leds
i la superficie d'aigua -> angle de l'òptica

6cm -> 90º
15cm -> 75º
30cm -> 60º
60cm -> 45º

No et sabria recomanar cap model, ja que no tinc prou experiència en compra de leds per a aquaris. Però només et volia apuntar que no és el mateix 500lumens a 120º que a 60º, tot depèn de com vulguis muntar-ho. Si dubtes, l'únic que et puc recomar és que et facis un dibuix a escala del perfil de l'aquari. Si hi dibuixes els leds penjant a la seva alçada i amb el seu angle, veuràs si et quedarà ben il·luminat o no. Millor passarte d'angle (i il·luminis de més) que quedarte curt (i et quedin zones fosques)
Gràcies pels vostres comentaris, quan tingui un momentet trec escaire i cartabó i faig una mica de trigonometría.

Salut!
En aprenentatge. 350L plantat en projecte.
La versió normal de kessil: En el cas d'un sol focus just per a una urna de 45x45. Per tant has de contar un Kessil Amazon per cada 45 cm. (Una pasta). Juraria que no porta dimmer.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  [BRICO] - Pantalla LEDS roc1981 41 49.942 12-09-2018, 12:06
Último mensaje: fcolours
  Marques tubs fluorescents T5 TRONERA 3 3.618 25-02-2013, 01:04
Último mensaje: TRONERA
  Pantalla tubs T5 (300W.) TRONERA 9 7.334 20-02-2013, 00:47
Último mensaje: TRONERA
  Porta lamparas estanco tubo leds. 2365 12 11.667 28-01-2013, 20:25
Último mensaje: 2365
  Pantalla amb tubs LED voronwe 2 4.767 22-11-2012, 01:20
Último mensaje: Pavel
  Leds blaus albertus 6 7.001 27-05-2012, 11:27
Último mensaje: ivanbanderas
  Un altre post de leds. (2) kongobulunga 8 7.553 14-02-2012, 17:26
Último mensaje: dboodb
  Pantalla Leds para acuario dulce plantado. lanchone 9 13.519 09-02-2012, 10:28
Último mensaje: lanchone
  Un altre post de leds. (i 3) kongobulunga 4 4.887 25-01-2012, 02:46
Último mensaje: Salvador Borràs
  Un altre post de leds. (1) kongobulunga 0 1.952 27-12-2011, 01:00
Último mensaje: kongobulunga

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)