21-11-2013, 17:41
Ricard escribió:De l'aquari, la del canvi està a 7,2.
Un cop a l'aquari s'acidifica amb tot.
Està molt bé doncs. Amb la meva aigua a mi ja em costa arribar a 7,2
Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.
Cambios de Agua
|
21-11-2013, 17:41
Ricard escribió:De l'aquari, la del canvi està a 7,2. Està molt bé doncs. Amb la meva aigua a mi ja em costa arribar a 7,2
21-11-2013, 17:46
manutremo escribió:Jo tinc l'ósmosi de Aqua Medic, la s300. Abans comprava l'aigua però era prohibitiu. Després la remineralitzo amb seachem equilibrium, i ajusto el ph i kh amb acid buffer i alkaline buffer. La de l'aixeta em surt amb 20 ppm de nitrats per tant no em serveix pels apistos ni diluida al 50%. Sóc partidari de quanta menys química a l'aigua, millor. Ara, si et dóna resultat. :thumbup:
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]
Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT] FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT] Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
21-11-2013, 23:26
Carlos Samurai escribió:El que no he entès es perquè no ajustes el KH també amb sals i reminalitzes? El equilibrium nomès fa pujar el GH (jo el faig servir per les meves gambes), però si vols pujar també una mica el KH ho pots fer també amb sals... No entenc per què fas servir àcid per baixar el PH, i no ho dic com a crítica, sinó com a curiositat... A quin PH els mantens? I tant, cap problema, per això estem aquí, per aprendre i per compartir ![]() De fet, per pujar el kH també s'utilitzen sals, i aquests dos productes ho son. El kH normalment es puja amb carbonats o bicarbonats (per tant sals), que en general fan pujar el pH. Si posessis només bicarbonats per pujar de 0 a un kH de 3-4 que és el que tinc jo, calculo que et quedaria l'aigua a un pH de al voltant de 8.5-9. Si aquest pH et va bé, acabaries aquí. Si has de baixar-lo, el combines amb un àcid dèbil (normalment un bisulfat o similar, també sals) per ajustar el pH al punt desitjat, en el meu cas, 6.5. Aquesta combinació crea un buffer de carbonats, que fa que el pH es mantingui força estable. Amb aquest buffer i la injecció de CO2 (l'aquari està força plantat), mantinc el pH molt estable entre 6.45 i 6.55. Si mires a la web i els foros de Seachem, tenen les taules per fer els càlculs per aconseguir qualsevol pH. Hi ha altres buffers però estan basats en fosfats en lloc de carbonats, i ja sabem quins problemes donen els excessos de fosfats. Una avantatge del buffer de seachem es que no conté sodi, que altres productes per ajustar el kH porten a carretades, i afecten a les plantes, però ojo que nos soc comercial de Seachem, hi ha altres productes perfectament vàlids. Aquests productes estan dissenyats per fer-los servir conjuntament, i els utilitzo perquè m'han demostrat que són fiables i si calcules les dosis correctament, el kH i el pH em queden exactes. D'altres marques no es pot dir el mateix, no saps què porten (sobre tot els cations, perquè si te’ls diuen, de fet et diuen la fórmula) i a més es pot veure com la seva composició varia de partida en partida perquè el "fabricant" no és qui els fabrica realment i els compra al proveïdor més barato en cada partida. A més aquests els venen en sòlid amb lo que el preu surt molt bé. De fet, si no me'ls faig jo, es per pura mandra. Evidentment això és només una possibilitat de moltes, cadascú ha de veure quina li resulta més rentable, fiable i adequada al tipus d'aquari que li agrada tenir. La opció de la akadama la he sentit però no la he provat mai, no sé exactament quin és el mecanisme però no té per què no funcionar (suposo que algun dels seus components forma algun tipus d’equilibri amb un efecte similar a un buffer, en tot cas, més química). Properament tinc ganes de muntar un Malawi o Tanganika, i per aquest possiblement la estratègia serà diferent.
22-11-2013, 10:50
Si senyor. Tota una lliçó.
![]() Això demana un seminari. De fet en el meu cas el que vull és fer un canvi setmanal d'aprox. 25l. Per això la meva inicial intenció era barrejar (60-40%) aigua tipus Bronchales/Bezoya que tenen TDS de l'ordre de 35 (pràcticament d'osmosi si no vaig errat) amb una altra aigua embotellada per tal de reminalitzar-la i així obtenir un valors raonables de KH i GH. Ara bé, no estic segur de si és una bona idea o m'estic complicant la vida. Si havia vist en algun lloc el teu procediment. Aigua d'osmosi remineralitzada amb Seachem, però com no tinc ni idea de química em far una mica de por. manutremo escribió:I tant, cap problema, per això estem aquí, per aprendre i per compartir
22-11-2013, 15:22
Moltes gràcies per l'aclaració i la lliçó que ens has donat.
Com sospitava, es per un tema del PH i carbonats. El que jo faig per les gambes (caridines), es utilitzar substractes arcillosos (tipus akadama, red bee sand), i utilitzo aigua d'òsmosi remineralitzada amb Equilibrium, de Seachem. Com bé dius, i no és per fer publicitat, per gambes i mantindre paràmetres estables, es una de les dos úniques marques que conec que son 100% fiables. L'altra marca es SaltyShrimp. Jo el que faig és afegir equilibrium a l'aigua fins que tinc uns tds de 180-200. Així, sé que el GH em ronda els 4-5 º. I el KH es queda a 0-1 (ja sabem que els test que tenim habitualment, no són tan precisos...). Així el ph, s'em queda al voltant de 6,5-6,7. obviament, amb aquest kh, el ph podría ballar tot el día, perque no hi ha cap tampó. I aquí és on entren la akadama o el Red Bee Sand (de Shirakura) [aquest estan més que probats per gambes i van genial, altres poden o no donar problemes]. No sé ben bé que pasa amb aquests substractes i la quimica de l'aigua, però us ben asseguro que fan que els acuaris siguin molt estables. Obviament, a mi i a les gambes ja els hi està perfectament aquests paràmetres, pero si vols un kh més alt, el ph també et puja, y per això ho baixes... Sé, per com ho expliques y com ho fas, que el teu aquari és molt estable, que al cap i a la fi, és el més important per tal de que la cosa funcioni. Et felicito per l'aclaració i per les pistes que em dones per a futurs experiments que pugui necessitar jeje ![]() |
« Tema anterior | Tema siguiente »
|
Posibles temas similares... | |||||
Tema | Autor | Respuestas | Vistas | Último mensaje | |
Parametros del agua (ciclado) | Susanarc | 6 | 5.719 |
25-10-2016, 15:36 Último mensaje: Carlos Samurai |
|
SOS, mi acuario pierde agua | Liarte | 10 | 10.127 |
28-08-2014, 02:16 Último mensaje: Liarte |
|
Analitica del agua | jnavas | 8 | 6.360 |
06-05-2014, 09:08 Último mensaje: jnavas |