Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cambios de Agua
Buenos días a todo/as:

En breve inicio un nuevo proyecto: Se trata de una urna de medidas 60 largo x 45 ancho x 40 alto, es decir, unos 108 litros brutos aproximadamente.

En principio pretende ser un plantado de altos requerimientos. Tengo buena luz, buen equipo de CO2 y finalmente he optado por TMC NutraSoil como sustrato.

Mi principal problema lo tengo en que tipo de agua utilizar. Hasta ahora en mi anterior acuario había utilizado agua de Bronchales únicamente y no adicionaba ningún fertilizante en la columna. Ahora si que añadiré fertilizante en la columna que será o ELOS Fase 1/2 o TMC NutraFeed

Como opciones y teniendo en cuenta que soy de Barcelona ciudad (PobleNou) planteo lo siguiente:

1.- Mezclar agua de osmosis con agua del grifo en proporción 50x50%
2.- Utilizar unicamente agua de Bronchales que tiene un TDS de 33 y reminalizarla con algún producto.
3.- Unicamente osmosis y reminalizarla (Aquí ya me plantearía comprar un equipo de osmosis).

En ambos casos no hay mucha diferencia económica (24l. de Bronchales son 4,68Eur.)

Los cambios que pretendo hacer son de unos 25l. aprox. semanales.

Algún experto/a que me pueda aconsejar por alguna de las tres opciones.

Un saludo y gracias.
Jo no sóc expert, però jo descartaria l'aigua de Bronchales per cost i la reminaralització pel tema de químics a l'aigua.

Jo a casa faig servir barreja d'aigua d'osmosi i de l'aixeta reposada 48 hores i amb unes gotes de producte per si han afegit cloramines.

Tinc les TDS a uns 150 ppm i el pH entre 6,8-6,4
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
Si generes tú mateix l'aigua d'osmosi si que et baixa el cost però si l'has de comprar a l'establiment llavors si surt millor de preu l'aigua de Bronchales.

En cas de comprar un equip d'osmosi alguna recomanació ?.

Gràcies.

Ricard escribió:Jo no sóc expert, però jo descartaria l'aigua de Bronchales per cost i la reminaralització pel tema de químics a l'aigua.

Jo a casa faig servir barreja d'aigua d'osmosi i de l'aixeta reposada 48 hores i amb unes gotes de producte per si han afegit cloramines.

rmnosc escribió:En cas de comprar un equip d'osmosi alguna recomanació ?.

Depen de la Pressió de l"aigua a casa teva. Si tens 4 bar o més, qualsevol equip de L&M, Aki o Bricomarket de 100 € en tens més que de sobres.
Si tens menys de 4 bar de pressió, has de comprar una bomba: + 70 € o millor, compra el Myro 7. Alguns companys el tenen amb molt bon resultats.

Salut!
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Jo tinc l'ósmosi de Aqua Medic, la s300. Abans comprava l'aigua però era prohibitiu. Després la remineralitzo amb seachem equilibrium, i ajusto el ph i kh amb acid buffer i alkaline buffer. La de l'aixeta em surt amb 20 ppm de nitrats per tant no em serveix pels apistos ni diluida al 50%.
Tengo una Miro 7 y la verdad que muy bien. La utilizo para beber y para el acuario la mezclo a un 40% de osmosis con la del grifo al 60% y los parámetros los tengo regulados. De hecho no hago a penas cambios de agua, ya que tan sólo repongo el agua por evaporación y poco más, y los parámetros están a raya. Cuando muere un pez o muy eventualmente, miro los parámetros a ver si hay algo fuera de lo normal. Destacar que el acuario está muy plantado y creo que ayuda a mantener todo por el buen camino.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Muchas gracias. Ya veo que ambos son equipos de altas prestaciones. Voy a tener que hacer hucha.
Ricard escribió:Jo a casa faig servir barreja d'aigua d'osmosi i de l'aixeta reposada 48 hores i amb unes gotes de producte per si han afegit cloramines.

Aquest ph és de l'aigua del canvi o de l'aquari?
manutremo escribió:Jo tinc l'ósmosi de Aqua Medic, la s300. Abans comprava l'aigua però era prohibitiu. Després la remineralitzo amb seachem equilibrium, i ajusto el ph i kh amb acid buffer i alkaline buffer. La de l'aixeta em surt amb 20 ppm de nitrats per tant no em serveix pels apistos ni diluida al 50%.

El que no he entès es perquè no ajustes el KH també amb sals i reminalitzes? El equilibrium nomès fa pujar el GH (jo el faig servir per les meves gambes), però si vols pujar també una mica el KH ho pots fer també amb sals... No entenc per què fas servir àcid per baixar el PH, i no ho dic com a crítica, sinó com a curiositat... A quin PH els mantens?

Jo no sóc partidari d'utilitzar àcids, perque poden ser inestables. Prefereixo utilitzar substrats arcillosos tipus akadama perque faci de tampó. De fet, ahir mateix va sortir el tema en una conversació al local de l'AAB.

Potser és desconeixement meu i ho fas per algun motiu en concret utilitzar tres productes en comptes d'una o com a molt dues sals remineralitzadores, que per mi seria més fàcil... M'agradaria que m'ho aclareixis, perque així aprenem tots plegats Confusedmiley2:
ismacarv escribió:Aquest ph és de l'aigua del canvi o de l'aquari?

De l'aquari, la del canvi està a 7,2.

Un cop a l'aquari s'acidifica amb tot.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Parametros del agua (ciclado) Susanarc 6 3.118 25-10-2016, 15:36
Último mensaje: Carlos Samurai
  SOS, mi acuario pierde agua Liarte 10 5.927 28-08-2014, 02:16
Último mensaje: Liarte
  Analitica del agua jnavas 8 3.078 06-05-2014, 09:08
Último mensaje: jnavas
  Roca viva en acuario de agua dulce jnavas 4 9.608 12-04-2014, 14:34
Último mensaje: jnavas
  Regalo Tortugas Agua Y Peces marijose 33 18.443 02-08-2013, 17:56
Último mensaje: jarajojo
  Agua destilada ze474 2 1.811 16-07-2013, 00:31
Último mensaje: fran137
  Como bajar la temperatura del agua en Verano Jordi Mateo 28 19.813 20-06-2013, 13:01
Último mensaje: Carlos Samurai
  Cambio parcial del agua ansima88 20 6.933 07-03-2013, 17:22
Último mensaje: Esclarmund
  agua ansima88 2 1.731 06-03-2013, 01:11
Último mensaje: Pavel
  Consulta sobre medicamentos en acuario de agua dulce carlospc 18 8.011 06-04-2012, 18:30
Último mensaje: gem.b

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)