Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filtre de silicofosfats, si o no?
Hola companys!

Abans de res no se si serà correcte col·locar la meva consulta en aquesta secció o en la secció d'equipament, així que si no fos aquí la secció correcte demano perdó.

Desprès de veure una entrada antiga a planetacuario.com sobre com muntar un sistema de filtrat pels nostres aquaris tinc pensat de copiar-ho al 100% i fer les modificacions pertinents pel meu aquari.

Com segurament sabeu que la qualitat de l'aigua a la ciutat de Barcelona deixa força a desitjar des de fa ja temps Big Grin, i més encara al barri on jo visc, havia pensat en la possibilitat d'afegir un filtre de silicofosfats per baixar la duresa de l'aigua. Com veieu aquesta possibilitat? Seria adient per l'aquari afegir aquest filtre?

Gràcies.
Albert
Depen del que tinguis intenció de mantenir el que et pot anar molt bé es tenir un petit equip d' osmosis. D' aquesta manera podràs rebaixar la duresa sense problemes i eliminar la major part de compostos indessitjats.

I si comprés un equip de 5 etapes (filtre sediment+carbo+carbo+membrana+filltre remineralitant) sempre pots substituir el remineralitant per alguna resina concreta que t' intereresi muntar sigui per silicats, fosfats, ....

La resina sola conectada directament a l' aigua de xarxa de BCN crec que s' ha d'esgotar molt molt ràpid.

Salutacions
La idea es de tenir un equip "de quita y pon", ja sigui per a superfiltració o d'osmosi pels canvis d'aigua dels 2 aquaris que estic en fase de prepararció (un de 80l i un altre de 20l) així que les necessitats de volum de generació d'aigua no son excesives. No miro un equip instal·lat perennement com déu mana ja que no tinc espai fisic a casa per instal·lar un equip "de debó" d'osmosi.

Surfejant per internet he trobat aquest catxarro d'osmosi. He preguntat a la botiga i m'ha confirmat que son vasos contenidors de 10" i que l'equip consta de filtre de carbó, prefilte i membrana d'osmosi. Que us sembla?

Algú coneix d'altres equips que em puguin fer servei i que compleixin les tres B's (bueno, bonito, barato) Big Grin

Gràcies.
Albert
Per 99 € en tens un a L&M o AKI.

Fàcil l'instal•lar, útil i durader. El meu fa més d'un any que funciona donant aigua per veure i per l'aquari, i encara dóna 2 ppm de TDS, mentre que l'aigua de xarca oscil·la entre 450 - 500 ppm.

Salut
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Criant corydoras sterbai... al filtre extern! David Fernández 9 2.567 30-04-2013, 14:09
Último mensaje: David Fernández
  Norma volum carregues filtre / volum aquari? TRONERA 8 2.841 31-01-2013, 23:09
Último mensaje: TRONERA
  Canvi filtre mecànic a un biològic Miquel70 10 3.837 12-12-2011, 01:39
Último mensaje: Jaume71
  canvi de filtre Astu 10 3.528 24-03-2010, 12:25
Último mensaje: karavanseray
  Filtre eheim per aquari de 180 litres Danif 6 1.851 15-01-2009, 23:15
Último mensaje: AlwaysTB
  instal.lació filtre lfv 2 1.364 14-05-2008, 14:29
Último mensaje: lfv
  Filtre sense pressió dcassu 1 1.208 24-07-2006, 11:26
Último mensaje: Josep A.
  Ajuda amb el filtre!! Rmp 2 1.249 13-06-2006, 12:45
Último mensaje: Edu O.
  Neteja del filtre Rmp 2 1.212 05-05-2006, 18:28
Último mensaje: Jaume71
  Filtre i canvis d'H2O Praslin 5 1.931 01-04-2006, 15:09
Último mensaje: Alberto Maceda

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)