Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
provant cachivaches
Doncs estic provant els cacharros del marí, per ara he omplenat amb aigua salada ja preparada de una botiga i estic provant, tinc molts dubtes, el "sump" de l'aquari te 4 compartiments, en el primer que te el robasadero he posat el calentador, en el segon unes bioboles, el tercer el skimmer i el quart la bomba , no se si esta be el ordre o tinc que treure les biobolas, després el skimmer ja esta funcionant, pero no se fins a on te que arribar el aigua a la copa, per ara la tinc a la part de baix, pero no se si funciona be, fa espumeta pero no puja per la copa i després em sembla que les bombes de moviment sont molt grans i ocupen molt de lloc, no se si només deixar la de la dreta.
poso unas foticos.
[Imagen: ykc5.jpg]

[Imagen: 3q6v.jpg]

Gracies.
*Acuario 240l comunitario
*Acuario 94l Tylomelania+ cherrys 
*Brico estanquito casero 60 l, medakas
Hola varies cosetes:

1. Treu les bioboles, fan pujar molt nitrits i nitrats i amb la roca viva ja sera suficient com a "filtre biologic".
2. Que el Skimmer fagi bombolles i no fagi escuma es normal, no has ficat res viu i al no haver res que generi residus no hi ha res a netejar i per aixo no fa escuma jejeeje.

3. Les bombes de moviment jo les ficaria d'una manera diferent a com les tens, en lloc de mirar cap als costats les faria mirar cap endavant i faria que creuessin el moviment de l'aigua en diagonal sense fer xocar les corrents (que una corrent vagi una mica mes baixa que l'altre) no se si m'he explicat molt be i has entes la idea que volia expossar xD

Jo si ja has ficat aigua salada ficaria la sorra i la roca viva per començar a ciclar i que vagi fent, i aixi et dona temps a fer el bricoled que et vaig dir per millorar la pantalla i que poguis ficar corallets jejeje. Big Grin

Salutacions
Manel

- 250 L -marí.
- 150 L -Tanganyka
Això ja va agafant forma.

L' alçada de treball del skimmer varia segons els model i al principi costa agafar-li el tranquillo. La idea es que el nivell que puja d' aigua quedi una mica per sota de la copa i que sigui només l' espuma la que i ompli la copa. Mira de jugar tancant o obrint l' entrada d' aire.
També es habitual que el primer dia d' instal.lar-lo es torni una mica boig espumant ,fins que el plastic per dir-ho d' alguna manera d' embruta.

A veure si algú et pot ajudar amb els compartiments d' aquest model de sum
Sobre les ,mes que pel tamany hauries de veure de quants litres hora son.

Si la setmana que be baixo un dia a BCN en cotxe t' aviso i si vols et porto algun roc

Salutacions
manelescalar escribió:Hola varies cosetes:

1. Treu les bioboles, fan pujar molt nitrits i nitrats i amb la roca viva ja sera suficient com a "filtre biologic".
2. Que el Skimmer fagi bombolles i no fagi escuma es normal, no has ficat res viu i al no haver res que generi residus no hi ha res a netejar i per aixo no fa escuma jejeeje.

3. Les bombes de moviment jo les ficaria d'una manera diferent a com les tens, en lloc de mirar cap als costats les faria mirar cap endavant i faria que creuessin el moviment de l'aigua en diagonal sense fer xocar les corrents (que una corrent vagi una mica mes baixa que l'altre) no se si m'he explicat molt be i has entes la idea que volia expossar xD

Jo si ja has ficat aigua salada ficaria la sorra i la roca viva per començar a ciclar i que vagi fent, i aixi et dona temps a fer el bricoled que et vaig dir per millorar la pantalla i que poguis ficar corallets jejeje. Big Grin

Salutacions
Hola, doncs ja he tret les biobolas, i el skimmer tens raó jejeje, les bombes he passat la de la dreta enfocant a davant i altre le tret, buscare una més petita de mida, perquè ocupen molt i potser... La setmana q ve ja tinc la roca jejeje. Les llums ja he anat mirant un brico de aquest mateix acuari q han posat leds, però per ara no vull passar molt corals, però està en projecte per més endavant posar leds.
Saludetes

pavon escribió:Això ja va agafant forma.

L' alçada de treball del skimmer varia segons els model i al principi costa agafar-li el tranquillo. La idea es que el nivell que puja d' aigua quedi una mica per sota de la copa i que sigui només l' espuma la que i ompli la copa. Mira de jugar tancant o obrint l' entrada d' aire.
També es habitual que el primer dia d' instal.lar-lo es torni una mica boig espumant ,fins que el plastic per dir-ho d' alguna manera d' embruta.

A veure si algú et pot ajudar amb els compartiments d' aquest model de sum
Sobre les ,mes que pel tamany hauries de veure de quants litres hora son.

Si la setmana que be baixo un dia a BCN en cotxe t' aviso i si vols et porto algun roc

Salutacions

Hola el skimmer en porta de cap perquè no se que es el normal i q no, l'aigua està per sota de la copa a dins de l'skimmer i no veig q pugi res per la copa, però si mires en hores hi ha con uns mil·límetres d'aigua no arriba a molt però hi ha aiguani no se d'on surt, o potser és condensacio perquè a la part de la tapa del skimmer té gotetes i baf. La entrada d'aire la toco però no fa res, només la sortida d'aigua si la regulo puja el aigua per la copa, bueno és anar provant soposo i no et preocupis per la roca, ja estic a punt de tindren i potser en sobra a mi i tot.
Saludetes

Ahhh per cert m'ha sobrat una garrafa de 20 litres d'aigua prepara comprada i ara no se q fer amb ella perque no sem faci malbé.
Hola gem.b
Durant el ciclat pots apagar l'skimmer. No fara res. Inclus es bo que es generi una mica de "merdeta" per tenir un ciclat com "dèu mana".
Jo el primer mes el vaig tenir apagat.
Seguiré fent el xafarder per tal de veure com evoluciona!
Salut!
Buenas, doncs ja tinc la sorra viva i la roca viva... He passat totes les rocas quant estava tot a la sorra acabada de tirar i no es veia res, i al final no em desagrada com queda, la de davant gran no m'acaba de convèncer però ja veurem, hi han mots bitxitos que no se que son, 2 almejas o com es digui , alguns plumeritos i uns de taronges que surten de tubs, son mes petits, i un inquilino que em va regala el noi de las rocas , un ermita de potes blaves.
poso unes fotitos...

[Imagen: ls6n.jpg]

[Imagen: 0r0f.jpg]
aixo estaba en la roca y no se que es.
[Imagen: 4avv.jpg]
la almeja o lo que sigui...
[Imagen: x3r0.jpg]

[Imagen: cr5e.jpg]
Els punts taronges semblen zooanthus. L'ermità esta guai.

Ara be, una pregunta: les roques estan travessades per dins amb una barilla de plastic o estàn pegades d'alguna forma? Ho dic perque si les has apilat es molt perillos perque nomes que caigui una que no estigui ben agafada et pot trencar el vidre de l'aquari (jo he vist per ahi casos de gent que li ha passat) Tambe recorda que la roca no pot tocar el vidre o el plastic de radere aixi hi ha millor circulació de l'aigua.
Manel

- 250 L -marí.
- 150 L -Tanganyka
Buenas, els puntets són zoos al final, els plumeritos taronges no se q són, i les rocas no estan enganxades perquè és suposava q quant saclaris l'aigua les posaria bé, però al final m'grada com queden i els molts forats q han quedat, ara tindré q mirar algo per enganxarles, quina resina epoxi puc utilitzar?? La patex serveix?? I les rocas toquen en 3 punts la paret però té molt espai darrere per pasar el agua, si no ja posare a la sortida d'aigua una prolongació i la passare per darrere,
Hola gema... si poses fotos dels plumeritos taronges potser podem dir que es !!! xDDDDDDDDDDDDDDD

Molt xulo tot plegat!!!! Per cert... el calcinus elegans es un fdp... es com un elefant en una tenda de vidre!!!!
Tropical 200L (nou)
5 escalars, 3 ancistrus, 1 ramirezzi i 5/6 puntius titteya... echinodorus bleheri, anubias, cryptocoryne parva, vallisnera gigantea (espectacular), altres plantes que hem anat posant

Aquaris petits
Un parell d'urnes amb dos Betta femella

En projecte... Africà/Discus 160L + 90L sump
Nou projecte complet... estiu 2015 ciclant

Actualitzat 22-Juny-2015
gem.b escribió:Buenas, els puntets són zoos al final, els plumeritos taronges no se q són, i les rocas no estan enganxades perquè és suposava q quant saclaris l'aigua les posaria bé, però al final m'grada com queden i els molts forats q han quedat, ara tindré q mirar algo per enganxarles, quina resina epoxi puc utilitzar?? La patex serveix?? I les rocas toquen en 3 punts la paret però té molt espai darrere per pasar el agua, si no ja posare a la sortida d'aigua una prolongació i la passare per darrere,

Hola per enganxar epoxy serveix, pero t'aconsello que passis barilles de plastic per dins les roques que aixi queda mes segur. Jo he vist que molta gent ho fa i queda molt segur, i queda guapo.
Manel

- 250 L -marí.
- 150 L -Tanganyka

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)