Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 días de ciclado y el NO2 ya va de bajada?
Hola a todos,
Aunque soy novata en el foro, os he estado leyendo para aprender cosillas antes de instalar mi acuario. He leído sobre el ciclado, las diferentes opciones que hay (amoniaco domestico, escamas) y el proceso que sigue el ciclado. Cuando lo tenía más o menos claro me decido a montarlo. Y ahí comienzan las sorpresas. Agenda del ciclado:
15/12/13: montaje con 15kg de grava +2.4kg de sustrato floredepot. Filtro: esponja, perlón y canutillos. 80L de agua mineral (en casa tenemos pozo artesano y la calidad del agua es asquerosa, no se puede ni beber). 3 troncos de mupani y 6 rocas volcanicas (todo hervido varias veces)
16/12/13: Agua blanquecina y un poco de espuma en la superficie. NO2: 1-2mg/L
17/12/13: Agua bastante turbia. NO2>5mg/L. Aquí ya me comienzo a mosquear. Un subidón de nitritos tan rápido? Si todo lo que he leído dice que tardan aprox 7d...
18/12/13: Agua todavía turbia. NO2: 2-5mg/L. Y ahora? Los nitritos de bajada?
19/12/13: Agua clara, sólo con color te suave. NO2: 1mg/L NO3: 50mg/L
Por lo que he leído, es el proceso normal de ciclado (subida de NO2, aparecen NO3 y el NO2 va de bajada), pero en lugar de 3-4 semanas sólo llevo 5d!!
Como dato extra, tengo que decir que mientras hacia el montaje, pille a mi gato bebiendo el agua del acuario. No tengo ni idea de qué tipo de bacterias tienen los gatos en el hocico, pero... nitrificantes???
Os ha pasado alguna vez? es normal?
Gracias por la ayuda, la verdad es que estoy muy mosca con esto, no logro explicarmelo
Hola jo en aigua dolça mai he tingut cap aquari ciclant 3-4 setmanes. Jo els ciclats d'aigua dolça sempre els he fet de 15 dies. El marí si que vaig estar 2 mesos ciclant. En 5 dies es pot donar que hagi fet la primera rotació d'un minicilat sobretot si li has aditat bacteris, pero tranquila ens uns dies tornara a pegar una altre pujada i una altre baixada. Si has aditat es normal, si no, quines pedazo bacteries que tens a l'aquari jejeje. En tot cas jo et recomano que vagis seguint el ciclat durant els 15 dies.
Manel

- 250 L -marí.
- 150 L -Tanganyka
Gracies per la resposta Manelescalar.
Es per això que estic mosca. No he ficat bacteries (les babes de gat no compten Confusedmiley2Smile, ni escames, ni res de res. Només aigua i substrat. En fi, continuaré vigilant paràmetres a veure què surt de tot això
La paciencia es bona

La paciencia es necesaria

La paciencia es la teva amiga

Poques coses millors per exercitarla que un bon ciclat de 30 días sense mirar parametres ni calentarse els cascus XD
Estic d'acord amb això. Un aquari necessita paciencia, però hi ha un motiu: l'inici del cicle del nitrògen, que necessita X dies pero possar-se en marxa. El problema es que el meu aquari va a velocitat de Ferrari i sense frens...I no entenc el motiu (excepte que els gat suin bacteris nitrificants)... En fi, pot ser un magnific negoci. "Es lloga font natural de bacteris nitrificants per aquariòfils impacients. Baratet, només una mica de pinso diari. Contraindicacions: pot veure el vostre aquari com a una barra llliure de shusi. No ens fem responsables de possibles desaparicions inexplicables de peixos" Big Grin
Hola Kabuki. Com et diuen, hi ha gent que en dos setmanes ja està ficant peixos. Pero com bé et diuen, millor esperar de 4 a 5 setmanes...

Per exemple, jo per a gambaris he fet ciclats de 6 setmanes, encara que tinc companys que fins i tot ho fan de 2 mesos o més. La paciència és la clau de l'èxit. No et desesperis i vagis massa ràpid, que després vénen problemes que es podien evitar fàcilment.

Ja ens explicaràs com evoluciona l'acuari... I volem fotos jeje Big Grin
Aleshores jo ja no m'explico com es que et va tant rapid sense aditar bacteris XD es un misteri xD.
En aigua dolça desde els 12 anys que fa que tinc peixos els ciclats han sigut de 15 dies i 0 problemes, evidentment vigilant parametres, no hagues fotut mai peixos amb parametres malament, el que no es pot fer tampoc es fer nomes 15 dies i fotre un munt de peixos que aleshores malament rai XD Pero si tens els parametres correctes als 15 dies pots anar ficant mica en mica algun peix, tot depen de l'aquari i del que volguis tenir.

No se, parlo desde la experiencia personal i del que he vist fer en algunes empreses del sector en les que he estat.
Manel

- 250 L -marí.
- 150 L -Tanganyka
De veritat, tinc a casa una font de bacteris nitrificants peluda i grassoneta!!
20/12/13 NO2 0.5mg/L NO3 50mg/L El ciclat va sense frens i a tota h**!!
Mentres em calento el cap pensant que pot haver passat, m'he dedicat a ficar unes quantes plantes per que siguin feliçes entre tots aquest nitrats
Reconec que les vaig demanar per internet bassant-me en les fotos i res mes Rolleyes
Sabeu si alguna es molt delicada i tinc que mimar-la mès?
Llistat de plantes:
2 vallisneries gigantea
2 vallisneria nana
1 alternathera reinecki roseifolia
6 cuba
1 molsa de java (l'he atat als mupani)
2 cladophora (les boletes aquestes tant mones)
1 alternathera cardinalis
3 eleocharis acicularis
3 cabomba australis
1 echinodorus ozelot green
1 echinodorus ozelot red
2 limnophila sessiliflora
2 rotala green emergida

Ara que les tinc plantades crec que son massa plantes, si creixen, necessitaré podar-les amb un matxet estil Indiana Jones Wink Es el que passa amb les compres per internet, et vas emocionant i acabes amb una selva aquàtica
Les cladophora ja se que tinc que vigilar-les amb lupa. A la minima que deixin de estar rodones, les donaré al gat per que se les mengi Big Grin Però hi ha alguna mes que tingui que vigilar?

M'oblidava, l'aquari es de 100x30x40 120L teòrics, 90L reals. Tinc un T8 de Sera tipus plant color de 25W però tinc l'aquàri al menjador y te un balcó just enfront (orientat al nort, molta llum però res de sol) La llum ja sé que es una misseria, però quant compres al Segona mà no pots ser exquissita. Fins a la paga extra d'estiu no toca canviar-la, que el capritxet m'ha deixat pelada Confusedmiley2: Les plantes tindràn que sobreviure així

Gracies per l'ajuda i ja sabeu, si voleu bacteris no compreu res quimic, us deixo una estona el gat :p
La cladophora, efectivament, et pot portar més problemes que alegries. Sobre la llum, hi ha solucions assequibles per a posar més lumens sense buidar la butxaca. Si tens tapa, al costat del tub pots afegir alguna bombeta PLL (fluorescent compacte de baix consum) o també alguna bombeta de leds. Sigui la que sigui, que sigui blanc fred (més de 6000k).
Si busques al fòrum, hi trobaràs algun brico molt senzill, i et serà molt més fàcil mantenir les plantes contentes
I no et tallis penjant-nos alguna foto!! Pots usar webs tipus http://postimage.org/ i ens l'enganxes aquí
Buuuff, bricolatge amb la llum? no, millor no. Una es conscient de les seves limitacions. Cura d'animalons? cap problema (el meu gat està a dieta de tataki de tonyina i gambes i tinc intenció de mimar igual als peixos); ratios de abonament NPK? boli i paper pels càlculs i està tirat; un sistema cassolà de co2? he fet un entre torrada i torrada de l'esmoçar... però electricitat? soc una negada total. O estalvio per una pantalla nova o vaig a plorar-li al electricista del barri a veure que pot fer.
De totes maneres, gracies per l'idea
Ahh i les fotos ja les possaré. Primer he de treure tots els pèls de gat del vidre. Com està calent, la bola de pèls no fa mès que restregar-se contra l'aquari!!!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ciclado con material maduro. parrotero 1 1.879 15-01-2018, 09:08
Último mensaje: brenega
  Parametros del agua (ciclado) Susanarc 6 4.128 25-10-2016, 15:36
Último mensaje: Carlos Samurai
  Sustrato nutritivo monocapa (bajada de GH y Ph) TRONERA 7 4.850 12-06-2014, 21:16
Último mensaje: TRONERA
  Ciclado, primer test Cesar73 20 9.181 02-08-2013, 17:36
Último mensaje: jarajojo
  Caracoles en el ciclado Cesar73 11 6.531 26-07-2013, 20:37
Último mensaje: Mascotapets
  Ciclado con luz¿? Joplins 5 3.682 15-08-2012, 23:48
Último mensaje: pavon
  Ciclado Carlosn 5 3.138 24-12-2010, 01:49
Último mensaje: Olivier
  problema con inicio de ciclado bacalo 0 1.517 03-04-2010, 19:47
Último mensaje: bacalo
  tres días sin comer? CRISMA 1 1.530 06-04-2009, 22:59
Último mensaje: Petxinot
  Preocupada...Bajada del Kh y Gh en 10 días ISABEL 6 3.958 17-10-2008, 05:55
Último mensaje: ANB001

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)