Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discus i ramirezzis.
Bon dia!

És la primera vegada que escric aquí. Us he anat seguint en funció de les meves necessitats en el món dels acuaris. Actualment tinc un paludari amb una parella de remirezi, un gambari i un amazonic de 200 litres. El dubte i/o necessitat que tinc és que vaig començar el 200 litres amb 3 ramis i 4 discus (dos siamensis, un ancistrus i 8 borratxos). Total que actualment tant ramis(ara en tinc 5 a part de l'altre parella que tinc al paludari) com discus, han format parella i tinc molta agresivitat. Això fa que dos dels discus que no son parella estiguin constantment estressats. Em fa molta pena, no poder-los mantenir en bones condicions... I crec que la millor opció es trobar-lis una nova casa amb condicions. També hauria de treure ramis per rebaixar la territorialitat. Us passo una foto. A la banda dreta on hi ha el tronc es poden veure els dos discus super amagats. I a l'esquerra, la parella.

Després de tot el rotllo. La pregunta que volia fer era de com podia solucionar que els altres dos discus estiguessin millor, no estiguessin estressats i tot el dia amagats... Però ja m'he autocontestat. Com puc fer per veure si algú li pot interessar?

Gràcies!

Archivos adjuntos
.jpg   image.jpg (Tamaño: 99,1 KB / Descargas: 68)
Bones i benvingut!

En 200 litres ja és lo correcte per una parella, així que lo millor és desfer-se dels altres. Per altre banda per baixar la territorialitat, una opció és incitar-los a formar dos territoris, posant un tronc a mena de separació al mig i en 200 litres no t'asseguro de que es compleixi. Però en efecte, lo correcte seria deixar l'aquari per a la parella.

Per publicar un anunci de compra/venda si malament no recordo has de ser soci. Wink
¿Como no separas el acuario en dos por medio de un metacrilato u otro tipo de separación? Que sepas que los territoriales se pegarán alguna leche con el separador.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
D'on ets, Carles?

Pots posar fotos dels que et vulguis treure?
CIANO EMOTIONS NATURE® 100 [INDENT]Symphysodon aequifasciatus, Pterophyllum scalare, Mikrogeophagus ramirezi i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Anubias sp., Echinodorus X "Ozelot red", Echinodorus vesuvius, Ludwigia Palustris Red i Limnobium laevigatum.[/INDENT]

FLUVAL® EDGE[INDENT]Betta splendens, Otocinclus affinis i Ancistrus sp.[/INDENT]

Plantat amb: [INDENT]Cryptocoryne willisi i Limnobium laevigatum.[/INDENT]
k_orta escribió:¿Como no separas el acuario en dos por medio de un metacrilato u otro tipo de separación? Que sepas que los territoriales se pegarán alguna leche con el separador.

Aquestes separacions afecten severament a la circulació d'aigua, pel que sovint obliguen a tenir un filtre i un calentador a cada banda. Tema a tenir en compte
Soc d'osona, Vic. Adjunto fotos dels dos exemplars. Un turquesa i un cobalt. Aquí encara no estava formada la parella i anaven junts. Ara estan tot el dia darrera el tronc.Confusedmiley19:

Archivos adjuntos
.jpg   image.jpg (Tamaño: 95,42 KB / Descargas: 41)
Un altre del turquesa

Archivos adjuntos
.jpg   image.jpg (Tamaño: 95,02 KB / Descargas: 33)
I aqui el turquesa el que està més a la dreta inferior i el cobalt a l'esquerra superior ( amb flash no es veuen bé els colors). Necessito una casa nova...urgent, perquè pobres estan molt estressats. També tinc ramirezzis.

Archivos adjuntos
.jpg   image.jpg (Tamaño: 92,19 KB / Descargas: 38)
Son muy chulos los discos. Si pones un separador tendrás que poner la salida y la entrada en cada una de las partes separadas, aunque estéticamente rompen un poco el acuario, funciona. Compré un separador agujereado en una tienda de Internet y otro de metraquilato en un rotulista.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Acabo de llegit aquest missatge per primera vegada...

Com va acabar la cosa? Jo, com comentacen els companys, hagués posat un separador. Pot ser de metacrilat, però jo faig servir escuma d'uns 5 cm d'ample. Dona prou rigidesa com per formar una pared prou gran i també deixa passar l'aigua. De fet, jo ho he hagut de fer vàries vegades al llarg dels anys, per baralles entre discus...

Una vegada separats, has d'aconseguir que els discus agobiats tornin a recuperar la normalitat, tan de comportament com d'alimentació (si estan agobiats, deixen de menjar). Una vegada ben recuperats, es pot tornar a intentar de posar-los junts, a veure què passa.

La idea de posar més decoració per generar barreres visuals també és bona...

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)