Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Micro gambari de 1.5L. Es posible?
Ensenyant als companys de feina fotos de les red cherry que tinc a l'aquari, un m'ha preguntat si no es podria fer un gambari en un jerro. La seva idea era aprofitar un jerro d'Ikea que tenim per la oficina, ficar una mica de grava, molsa i un parell de gambetes.
La veritat es que com idea m'ha agradat moltisim i m'he imaginat tota la oficina amb micro gambaris per les taules Big Grin Però no tinc ni idea de si es pot fer.
Algu ha provat alguna vegada a fer micro gambaris? I si es així, amb quines condicions (filtre, numero de inquilins, frequència dels canvis d'aigua, etc)?
Home, les gambes son molt propenses a morir en temperatures molt altes, molt baixes i falta d'oxigen a l'aigua. Desconec el rang òptim de temperatura de les red cherry, però dependrà de si teniu climatitzada la oficina o de posar un minicalentador. Per l'oxigen, molta molsa que si tira bé amb una petita llum t'alliberarà l'oxigen necessari.

A viam que opinen els demés.
Creo que no es viable, cuanto más pequeño es el acuario más se desestabilizan los parámetros, metí mis red cherries en un acuario de 7,6 litros y tengo que hacer cambios de agua continuos, la temperatura me fluctúa y las cherries se me mueren. No te recomiendo un acuario tan pequeño para gambas.
Lo que tengo, busco e intercambio: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=6471
Ja havia pensat en que es poc estable amb tants pocs litres. Pero i si adequem els factors externs per evitar la inestabilitat? M`explico. Molt plantat (cladophora com a tapizant i ambulia o qualsevol altra de creixement rapid): consum intens de nitrats; poca fauna (2cherry) i poc menjar (1escama per setmana): minima produccio de nitrits; canvi d`aigua del 50% 2vegades per setmana: eliminacio de contaminants per dilucio; temperatura constant a 21°C tots els dies 24h/d (a l`oficina la temperatura srmpre es la mateixa, sigui hivern o estiu;
Amb aixo controlem la majoria dels parametres, no? Que creieu? Ho veieu factible?
Fes la prova si vols. Com et diuen per aquí, com més petit és, més fluctuació de paràmetres com Tª, valors químics…Però si com tu dius hi veus solució, fes l'experiment. jeje
Clar que és viable, pero les gambes s'et moriràn tard o d'hora. Els canvis bruscos les afecten molt, sigui quin sigui. Jo si vols provar prova-ho. Però la veritat és que jo ficaria 3 o 4 planorbis i res més. 1,5 litres no és res...
Jo havia mantingut durant mes de dos mesos 5 cherries en un jerro de 2l. i amb la temp. ambient de casa, quelcom de molse i dos canvis setmanals d'aigua.
Partint de cherries (sense pedigríBig GrinBig Grin, quan menys seleccionades millor) podria funcionar si tens certes preaucions per generar els minims residus.
Aixó si sempre partint de la base que vols mantenir 1-2 gambetes sense cap expectativa de cria o ampliar la població

Jo ho muntaria sense substracte, un bon grapat de molsa o una bola de cladofora. En l' ultim cas millor que hagi estat voltant abans per algun acuari i rentarla be. Estan molt carrgades de fertilitzant).

Llum d' un flexo o finestra durant unes 8 hores, NO alimentaria i reposaria l' aigua evaporada amb osmosis i canvis d' aigua minims un cop al mes per intentar sifonar el que s' acumuli al fons.

En una oficina no hauries de tenir problemes amb la temperatura si tries cherries. Es molt pitjor l' estiu ( i si hi ha aire acondicionat doncs genial).

Salutacions
[INDENT][/INDENT]Jo per dur la contrària diré que es perfectament viable. Les cherries aguanten molt bé i les úniques precaucions que prendria són que no li toqui el sol directe (per les fluctuacions en temperatura) i sobretot GAIREBÉ NO POSAR MENJAR. Les cherries mengen algues o sigui que es poden estar setmanes sense menjar extern. Si comences amb un grupet de posem 4-5 gambes, es probable que es reprodueixin i la població acabi estabilitzant-se dacord amb la disponibilitat de menjar. Jo posaria grava i alguna planta com algun minibrot de cryptcorine i sagitaria i inclus algun tronquet. Jo vaig fer un sistema similar en un pot dels xinos d'apenes 1.5l i va aguantar perfectament varies setmanes a la classe de parvulari de la meva filla Big Grin sense canvis d#aigua
Gracies a tots per les vostres aportacions. Pel que srmbla es mes o menys viable mantenir un micro gambari, diguem decoratiu, sempre que fem un bon manteniment. Ho provare amb 2-3cherrys i un anire informant

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
Bug Nou muntatge de gambari. MIJABA 30 8.679 26-10-2015, 14:12
Último mensaje: MIJABA
  Nou gambari 8l Ramon_tx 8 3.737 14-03-2015, 22:27
Último mensaje: Ramon_tx
  Dubte per a filtre petit gambari 20L fcolours 16 6.178 30-11-2013, 19:58
Último mensaje: pavon

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)