Si no fas un reset total tu, vinc i te'l faig jo!
després d'11 anys t'ho aconsellaria inclus sense tenir problemes. Aquesta maranya d'"arrels és un niu de problemes sí o sí, això ha de consumir per força tot l'oxígen del substrat! Si ha sobre s' han anat morint les plantes (jo estic convençut que precisament per aquesta causa) això serà tard o d'hora un focus de matèria orgànica en descomposició (que ja ho és i t'está causant l'acumulació contínua e nitrats). O resseteges o no s' acabaran mai els problemes. Està clar que no estem en una situació normal on poguem corretgir els problemes amb rutines de manteniment més o menys rigoroses, aquí estem en una situació límit en un sistema que ha petat completament.
Es com controlar les algues d'un tronc amb canvis d'aigua, gambes, ancistrus o canvi de llum i abonat... tot això deixa de funcionar quan la fusta deixa de ser visible sota una massa peluda negra... llavors l'única solució possible és treure el tronc fora i raspar-lo a consciència de dalt a baix!

Es com controlar les algues d'un tronc amb canvis d'aigua, gambes, ancistrus o canvi de llum i abonat... tot això deixa de funcionar quan la fusta deixa de ser visible sota una massa peluda negra... llavors l'única solució possible és treure el tronc fora i raspar-lo a consciència de dalt a baix!