Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ayuda construcción lámpara wabi kusa
¿Alguien de por aqui tiene o conoce al alguien con las herramientas necesarias para doblar en ángulos e incluso dar forma circulares a perfiles e aluminio?

Tengo en mente realizar una lámpara tipo ADA/DoAqua para un wabi kusa que he regalado a mi mujer y es lo único que me falta para poner en marcha la construcción de la misma.

La idea es utilizar un perfil circular de 6mm de diámetro exterior y 5mm de diámetro interior (de los que se encuentran en BAUHAUS). El diámetro de la base sería de 19cm., una altura de 32cm y un posterior ángulo de 90 grados y luego 8cm. de longitud donde iría soldado/pegado un foco

Quiero crear una lámpara semejante a esta: http://youtube.com/watch?v=83_JyjNrvUU
Doblar una plancha plana puede ser fàcil, pero doblar perfiles no sé si se puede tan facilmente. Para hacer un ángulo necesitas cortar a 45º para hacer la esquina.
Acabo de veure la imatge!
[Imagen: DSC06694.jpg]

Em pensava que es tractava de fer doblegar un perfil per a fer el marc d'una pantalla cuadrada.

fer això no sé si sea gaire fàcil, i si el perfil és molt resistent serà complicat de doblegar i si has de fer molta força pot ser que enfonsis el tub i et quedin trossos aixafats. Per aquesta forma penso que igual t'aniria bé amb tub de coure. el que no sé es si és suficientment dur per mantenir la forma un cop l'hagis "moldejat", i al manipular-lo després... Per la forma podríes agafar oper exemple una cassola que fes de motllo contra la que anar enrollant el tub amb la forma circular adequada.
Per doblegartub o curvar-lo, el tru està en posar un tap o soldar una punta, omplir-lo de sorra totalment i tapar la altra punta. Així aconseguim que no s'aixafi el tub al treballar-lo. Després treiem els tapsi buidem, i llestos.

Salut!
Gràcies per les vostres respostes.

Havia escrit el missatge perquè en una de les primeres reunions a les que vaig anar hi havia un de vosaltres que no estava donat d'alta al foro i em va comentar que tenia maquinària per fer aquaris i per a treballar alumini i demés (si no vaig entendre malament Big Grin). Era amic d'un de vosaltes que feia uns "quadres" amb pirògraf molt interessants Confusedmiley4:. Vam parlar i havia de donar-li una plaça PCB per a leds però no el vaig tornar a veure, i volia comentar li varies coses.... Si algú el coneix (no recordo el seu nom) pues me haría un favor de un par de coj.... Big Grin

Gràcies
Albert

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Calcular alçada làmpara led. fcolours 0 2.003 17-12-2014, 21:06
Último mensaje: fcolours
  lampara de 7w lampibcn 3 3.859 02-04-2014, 00:59
Último mensaje: lampibcn
  [AYUDA] - Diseño de SUMP TROPICAL roc1981 8 8.076 09-06-2010, 10:13
Último mensaje: roc1981
  Ayuda por favor!! Josh 15 12.965 24-10-2008, 21:53
Último mensaje: Josh
  Fibra de vidrio...ayuda para encontrarla !!!! Ernesto 2 3.753 25-09-2008, 14:02
Último mensaje: quino69
  Lampara ikea para acuario Joplins 6 9.089 13-09-2008, 09:46
Último mensaje: Ernesto
  Ayuda con diseño del sump Marcos Flores 3 6.959 11-09-2008, 22:54
Último mensaje: quino69
  Ayuda tecnica SCRAT 11 9.747 02-07-2008, 18:26
Último mensaje: Jaume71
  ayuda con Co2 DanySbd 3 4.504 22-05-2008, 12:00
Último mensaje: Salvador Borràs
  Ayuda con circuito eléctrico. Edu O. 7 8.145 10-10-2004, 20:14
Último mensaje: Edu O.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)