Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Operació "Reset Total"
Hola
Netejar filtres i canvi d'aigua tan bestia, posant a mes a mes els inquilins i la porqueria que pogues quedar, son una mala combinació, sobretot les dos primeres coses.

Sens dubta s'està produint un mini ciclat. A mes a mes, com no es començant de 0, poden haver canvis de paràmetres no previstos.
T'ho dic per pròpia experiencia.

Jo hem plantejaria aditar bacteries.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Em corregeixes si estic equivocat, però les bacteries nitrificants serveixen per tranformar l'amoníac en nitrits i els nitrits en nitrats, no? Si tinc els nitrits a zero i els nitrats elevats, és que la colònia bacteriana està treballant i fent la seva funció. Per tant, no sé quin guany tindria additant bactèries...
Per accelerar i finiquitar el ciclat que crec s'edtà produint.

Tens nitrats?? La solucio lògica es canviar aigua.
Però si estas ciclant, filtres amb bacteries justetes per la neteja i pel canvi d'aigua massiu, i tornes a fer canvi d'aigua, doncs s'allarga tot el procés.
Mentrestant els inquilins ho peteixen.

Però tampoc et puc dir del cert que sigui necesari aditar bacteries.

En el meu cas, vaig estar dues setmanes patin una burrada pels nitrats, però els meus filtres estaven poc madurs.
I despres d'un canvi d'aigua, es va solucionar. No era el primer canvi, els feia i no baixaban, i de repent...

Controla igualment amonia i nitrits
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
Per cert,
Les resines tarden un temps en fer efecta, per això et deia d'un producte instantani, tipus prime.

Despres tot torna a la normalitat, en principi.

De totes maeres 40 es alt, no se si pels discos es fatal, pero dintra de la tolerancia maxima, si es circunstancial, per majoria de peixos, no??
*250 L, Malawi

En teoria, un nivell de nitrats de 40 mg/l és intolerable pes discus, però els meus, per culpa de tot això, porten mesos en nivells "intolerables"... :mad:

Per altra banda, aquest matí m'he trobat ous de sterbai en diversos llocs de l'aquari... :confused: Portaven alguns mesos sense fer postes, i jo ho havia atribuït als nitrats. I ara va i fan una posta amb els nitrats a 40... :confused:
Jaja
Aquest putu hobby. Mai saps per on tiraran les coses.

Lo de les sterbay deu ser pel canvi d'aigua, crec que els hi afecta molt per aquests temes, no??

Sort

Si de nitrits i amonia estas be, potser hauries de fer canvi d'aigua.
I pensat lo del prime de seachem, o unaltra
*250 L, Malawi

Com bé diu en David, si els NO2- estan a zero vol dir que l'aquari està suficientment ciclat, l'adició de bactèries no pot accelerar un procés que ja està accelerat al màxim (no s'acumulen NO2-).

Per altra banda, crec que una primera pujada de nitrats es normal utilitant un substracte nutritiu com l'akadama. Jo crec que amb canvis d'aigua s'hauria de reduir ràpidament.
2365 escribió:Jaja
Aquest putu hobby. Mai saps per on tiraran les coses.

Lo de les sterbay deu ser pel canvi d'aigua, crec que els hi afecta molt per aquests temes, no??

Sort

Si de nitrits i amonia estas be, potser hauries de fer canvi d'aigua.
I pensat lo del prime de seachem, o unaltra

Hola Jordi,

crec que vols Seachem Purigen, ja que el prime és un acondicionador d'aigua (el millor del mercat per mi).

A les corys li provoquen les postes amb canvis d'aigua massius segons m'han comentat altres socis que així ho fan.
David Fernández escribió:En teoria, un nivell de nitrats de 40 mg/l és intolerable pes discus, però els meus, per culpa de tot això, porten mesos en nivells "intolerables"... :mad:

Per altra banda, aquest matí m'he trobat ous de sterbai en diversos llocs de l'aquari... :confused: Portaven alguns mesos sense fer postes, i jo ho havia atribuït als nitrats. I ara va i fan una posta amb els nitrats a 40... :confused:

Sí que tens raó que 40-50 mg/l és el màxim tolerable per cíclids durs sense entrar en zona perillosa. Per discus i altres cíclids sensibles com apistos, ramis i companyia millor no passar de 20-25 mg/l.

Estic amb el presi amb que potser encara estem en plena estabilització del tanc i que encara no s'han ajustat els paràmetres, especialment pel nou substrat. Crec recordar que el tema troncs també els vas descartar, aquests a mi si que em donen problemes a vegades, com un que tinc ara que s'està desintegrant el tiu.

I finalment crec que sí el peixos els veus sans, no tens baixes ni malalties i el comportament és correcte (a banda de no tenir explosions d'algues) el tema pot no ser tant greu com sembla dels resultats del test (que també vas comentar que vas contrastar). Vaja que si els peixos i el tanc estan sans.... no facis més test o et tornaràs boig! Big Grin Big Grin Big Grin
Jaume71 escribió:Per altra banda, crec que una primera pujada de nitrats es normal utilitant un substracte nutritiu com l'akadama. Jo crec que amb canvis d'aigua s'hauria de reduir ràpidament.

L'akadama NO és un substracte nutritiu, Jaume. És una argila lliure d'elements macro, de manera que no hauria de deixar anar res a l'aigua. Al contrari, aquestes argiles absorbeixen ions de l'aigua fins que se saturen. Així que de fet, durant les primeres setmanes, hauria d'absorbir, entre d'altres, part dels NO3- de la columna d'aigua...

He estat buscant per internet i he trobat molta gent amb problemes amb el test de NO3 d'API. Jo m'havia passat a API perquè abans feia servir el JBL, però des que van canviar el reactiu en pols, sempre queden restes de polsim surant a l'aigua, i és molt i molt difícil saber quin color té la mostra amb aquell polsim allà sobre... Però, com us dic, he trobat a gent que té problemes de lectures amb el test de NO3 d'API. Però problemes seriosos, eh? De l'estil que mesura amb API 100-200 mg/l, i amb altres test li surt 10 mg/l... O sigui que crec que provaré amb un test d'una altra marca. He sentit parlar bé de Salifert, que sembla que no només es pot fer servir en salats, sinó també en aigua dolça...

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  duresa total (GH). Barcelona-Eixample esquerra TRONERA 4 2.577 13-10-2014, 18:04
Último mensaje: ismacarv
  Con filtro con bacetrias y cambio de sustrato y agua total cuanto hay que esperar ? chevro 0 1.351 28-09-2007, 23:36
Último mensaje: chevro
  Remodelació total Mr. snake 27 7.340 07-04-2007, 17:56
Último mensaje: David

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 2 invitado(s)