Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Operació "Reset Total"
Bé, nois, ja he arribat a casa amb el test de nitrats de Salifert. He fet 3 tests seguits, amb els dos que ja tenia a casa (API i JBL) i el nou (Salifert). El de JBL feia ara alguns mesos que no el feia servir pel problema que us havia dit que queda surant pols de color blavós que dificulta bastant la lectura dels tons de color ataronjats de la mostra.

Resultats, 3 dies després del muntatge de l'aquari:

API: uns 80 mg/l (!!!)

JBL: uns 20 mg/l

Salifert: entre les marques de 10 i 25 mg/l, potser més a prop del 10

Suposo que ara entenc perquè no se m'han mort els discus... No és que els tingui tampoc molt baixos, però això és una altra cosa, i suposo que els podré control.lar a mig termini, a base de canvis d'aigua, a l'espera que les plantes comencin a tirar...
Siderfa escribió:Si necesitas plantas flotantes (grandes consumidoras de NO3) te paso la cantidad que quieras/necesites.

Gracias, Siderfa, muy amable! El problema es que no sé si es buena idea, ya que quitaría luz a las plantas que hay plantadas en el sustrato, ¿no....? Nunca he tenido plantas flotantes...
Jo revisaria el test, aniria canviant aigua de manera mes freqüent i si al cap de 2-3 canvis d' aigua les coses estan a puesto no em trencaria més el cap.

D'on venen els nitrats (si els test està be)? Pues que vols que et digui penso que una mica d' aquí i una mica d' allà (una mica de la akadama, una mica del filtre, una mica de l' aigua vella, ......)Big GrinBig Grin. Però no crec que res de tot això sigui l'únic causant

El canvi que has fet es brusc i es normal que es dispari algun paràmetre. De fet els nitrats es de "lo malo lo mejor" (tens nitrits i amoniac a 0). Si després d' anar canviant aigua la cosa es manté doncs llavors si que em preocuparia i buscaria el causant.

Tampoc esperis que les plantes ara compensin res, canvis d' aigua crec que es ara l' única manera real de reduir nitrats (o alguna resina tot i que personalment no m' agraden gaire). Quan estigui tot ple de plantes ja serà una altre cosa.

Es clar, tot això si el test està béBig GrinBig GrinBig Grin

SAlutacions
Jo estic per francesc macia, si vols unaltra test, t'el deixo.
-------------------------------------------------
[SIZE="2"]*350 L, esperant goldfish de qualitat.
*30 L, mollys, platys, corys,.. Sobrepoblat, si.
*Estanc 1.100 L, amb Goldfish de qualitat.
*Estanc, 40.000 L. Kois, cometes, algun shubunkin, goldfish fills dels del 1.100 L.[/SIZE]
*250 L, Malawi

[SIZE="1"]"En esta afición, esa eterna, eterna sensación de parecer un friky"[/SIZE]
David Fernández escribió:Bé, nois, ja he arribat a casa amb el test de nitrats de Salifert. He fet 3 tests seguits, amb els dos que ja tenia a casa (API i JBL) i el nou (Salifert). El de JBL feia ara alguns mesos que no el feia servir pel problema que us havia dit que queda surant pols de color blavós que dificulta bastant la lectura dels tons de color ataronjats de la mostra.

Resultats, 3 dies després del muntatge de l'aquari:

API: uns 80 mg/l (!!!)

JBL: uns 20 mg/l

Salifert: entre les marques de 10 i 25 mg/l, potser més a prop del 10

Suposo que ara entenc perquè no se m'han mort els discus... No és que els tingui tampoc molt baixos, però això és una altra cosa, i suposo que els podré control.lar a mig termini, a base de canvis d'aigua, a l'espera que les plantes comencin a tirar...

Abans no havia vist això. Ara crec que ja son valors normals desprès del canvi que has fet. Un parell de canvis s' aigua i si la cosa va bé a disfrutar de l' aquarietConfusedmiley2:

Salutacions
Parece un falso positivo de un test.

Al larguero :p

Me alegro... de todos modos, unos niveles altos de N suelen desarrollar una explosión de algas importante.

A veces, el ojímetro no está de más.

Lo dicho, me alegro mucho por ti y por tus pescaos.
Carpe Diem.
Hola nois!

Sembla que les plantes comencen a tirar, només 6 dies després del muntatge!!! Big Grin

Compareu aquestes imatges: la primera és una captura del video que vaig fer diumenge passat, i la segona una foto de fa una estona, on es veuen les Heteranthera zosterifolia:

[Imagen: ebit.jpg]

[Imagen: dwdi.jpg]

Com podeu veure, les Heteranthera zosterifolia han més que duplicat el seu volum... :p

La segona comparació és de les Echinodorus Rubin:

[Imagen: 6lhh.jpg]

[Imagen: 2mfe.jpg]

També s'han fet més amples i altes!

I les altres també estant tirant. Hi ha algun tall nou a les Echinodorus Rose que estant creixent uns 2-3 cm diaris. Per tant, sembla que la cosa comença a funcionar!!! Confusedmiley4:

Us deixo amb dues panoràmiques d'avui:

[Imagen: nri1.jpg]

[Imagen: qow6.jpg]

I algunes altres...

[Imagen: u9dc.jpg]

[Imagen: cdhz.jpg]

[Imagen: htgx.jpg]

Fins ara,

David.
Pinta be!! Confusedmiley20:Confusedmiley20:
Hola,

Pues se ve expectacular y el crecimiento increible. Me guardo las panoramicas para mi colección sobre tu acuario Big Grin.

Saludos

Salva
Es increíble.... Crecen con las luces apagadas!!! Hay tallos de hojas nuevas de Echinodorus que desde que se apagaron ayer las luces se han alargado unos 5 cm, y las luces todavía no se han encendido hoy. Y las Heteranthea clarísimamente se han hecho más grandes durantes la noche, también.

No lancemos las campanas al vuelo, pero parece que esto comienza a coger velocidad de crucero ... 8-)

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  duresa total (GH). Barcelona-Eixample esquerra TRONERA 4 4.001 13-10-2014, 18:04
Último mensaje: ismacarv
  Con filtro con bacetrias y cambio de sustrato y agua total cuanto hay que esperar ? chevro 0 1.817 28-09-2007, 23:36
Último mensaje: chevro
  Remodelació total Mr. snake 27 14.091 07-04-2007, 17:56
Último mensaje: David

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)